aA
Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą – užėmė 11-ą vietą konkurencingiausioje varžybų įskaitoje. Ir nors iki kito Dakaro laiko, atrodytų, apstu, jau dabar lenktynininkas turi spręsti klausimus, kurie leistų jam kopti aukštyn, varžytis tarp pajėgiausių pasaulio veidų ir pagaliau į Lietuvą sugrįžti su beduino statulėle rankose.

Viešėdamas laidoje „Delfi Rytas“, V. Žala pasakojo, kad šių metų akcentas buvo finišas, mat prieš metus komandos pasitikėjimą savimi pakirto gedimai, dėl kurių lagaminus teko susikrauti ir grįžti namo Dakaro raliui nė neįpusėjus.

„Ir šiemet nuojauta kuždėjo, kad jeigu didesnių nesklandumų nebus, turėtų pasisekti visai gerai. Taip ir buvo, turėjome tik vieną remontą trasoje, kuris truko 33 minutes. O visa kita gavosi pakankamai sklandžiai, tai, turbūt, planas įvykdytas“, – kalbėjo „Teltonika Racing“ ekipažo lyderis.

Ieško, kuo važiuoti

Grįžęs jis drąsiai pareiškė, kad jau žino, jog kitąmet sausį tikrai nesėdės namuose, mat šis Dakaras – išties saldus. Tačiau klausimų, kuriuos komanda turi išspręsti, ištisa gausybė. Pirmiausia – techniniai.

„Tarp dvidešimties greičiausiųjų liko tik du automobiliai, kaip mūsų. Tad techninių klausimų, kuriuos turime išspręsti, labai daug. Greičiausiai tiesiausias kelias į T1+ klasę yra automobilio nuoma, nes įsigyti jį bus labai sudėtinga. „Prodrive“ tikriausiai nuomos, „Toyota“ turi įvairių variantų, „X-Raid“ dar tik ruošia tą pakeitimą. Kol kas atsakymų turime mažiau nei klausimų, tad per ateinantį mėnesį turėsime daug pokalbių, kad išsiaiškintume, kokios tos mūsų opcijos. Tada galėsime eiti pas partnerius su konkrečiu planu, nes kol kas ir jo neturime“, – neslėpė V. Žala.

Pasak jo, yra dar ir kitų niuansų, ne vien techniniai. Pavyzdžiui, jeigu V. Žala norėtų toliau šturmano kėdėje matyti portugalą Paulo Fiuza, su kuriuo kaip reikiant susibendravo ir su kuriuo sekasi važiuoti, jis turėtų palaikyti ryšius su „X-Raid“, mat būtent šiai komandai priklauso šturmanas.

Pasak jo, priėmus sprendimą automobilį nuomotis, jo kaina siektų apie 500-600 tūkst. eurų. Tiek būtent kainuoja automobiliai, su kuriais Dakare galima konkuruoti tarp pajėgiausių pilotų. Esamam „Mini“ būtų galima ir įsigyti vadinamąjį konversijos rinkinį, pakabą, kuri kainuotų apie 150 tūkst. eurų. Tačiau koks variantas geriausias, anot Žalos, paaiškės netrukus.

Vaidotas Žala
Vaidotas Žala
© DELFI / Andrius Ufartas

„Šiemet tikrai daugeliui buvo siurprizas, kiek greita ta T1+ technika, mat prieš Dakarą dar buvo daug klausimų, ar technika bus patikima, ar neges, testams laiko buvo mažai. Ir, žinoma, gedimų pasitaikė, tačiau, manau, visi buvo nustebinti greičio ir to, kad ši klasė išties yra ateitis, ji ženkliai pranašesnė. Tai metodas, norint žengti į priekį“, – kalbėjo V. Žala.

Tikslas – ne vieta dešimtuke

Paklaustas, kaip vertina šurmulį ir konfliktus tarp komandų gerbėjų, kai Antanas Juknevičius, partempęs į finišą kolegą ir bičiulį, netyčiomis sudaužė „Teltonika Racing“ gerbėjų viltis, kad V. Žalos ekipažas pakils į 10-ąją automobilių įskaitos vietą, lenktynininkas tik juokėsi.

„Galėjo dar pusvalandį patampyti po dykumą“, – pokštavo jis ir tuojau pratęsė, kad jokių pykčių ir pretenzijų iš komandos pusės nėra ir negali būti, mat varžytis reikia trasoje.

Pasak V. Žalos, techniniai nesklandumai gali užklupti bet ką ir jokia paslaptis – Dakaro ralyje tai vienas iš būdų, kaip galima stumtis įskaitinėje lentelėje aukštyn ar žemyn.

„Tačiau turėti kažkokių lūkesčių, kad Antanas galėjo pasielgti vienaip ar kitaip, tikrai negalėjome. O ateičiai turime aukštesnių tikslų nei turėjome šiemet. Šie metai buvo atramos, kai reikėjo atvažiuoti į finišą su padoriu rezultatu, o ateityje, manau, nebesuksime galvos, ar ta dešimta, ar vienuolikta vieta buvo pernai“, – tikino V. Žala.

Tiesa, lenktynininkas akcentavo, kad jo ateities lūkesčiai nesusiję su vieta įskaitos lentelėje. Anot jo, reikia žiūrėti į sportinį greitį ir pastarasis turėtų būti gerokai didesnis.

„Rezultatų lentelė nepriklauso nuo mūsų, priklauso ir nuo konkurentų, jų greičio, sportinės ir techninės sėkmės. Todėl besti pirštu į rezultatų lentelę neturime teisės, nes nesame vieni važiuojantys dykumoje“, – aiškino jis.

V. Žalos nuomone, jeigu norima patekti į TOP10, galbūt užtektų ir esamos technikos, tačiau jeigu kalba eina apie didesnį greitį, reikia važiuoti tokiais automobiliais, kokiais varžosi pagrindiniai pilotai.

Vaidotas Žala
Vaidotas Žala
© DELFI / Andrius Ufartas

Ko trūksta iki beduino?

Paklaustas, kaip vertina Roko Baciuškos džiaugsmą, kad per dešimtmetį nė vienam Lietuvos lenktynininkui nepavyko į šalį grįžti su pagrindiniu trofėjumi – beduino statulėle – rankose, o štai jis tą padarė savo debiutiniais metais, bei ko trūksta ne vienerius metus važiuojantiems pilotams iki tokio pasiekimo, V. Žala neslėpė, kad varžytis pačioje konkurencingiausioje klasėje jo komanda pasirinko labai anksti, ir įsibrauti į geriausių trejetą čia – labai didelė užduotis.

„Bet dabar nebenorėčiau žengti žingsnio atgal ir lipti į siauresnę klasę, nes jų yra tikrai nemažai. Vienu metu apie tai galvojau, bet jeigu jau įsivėlėme į tą mūšį, matyt, reikia pasilikti pagrindinėje kategorijoje, nors kelias link to trejetuko bus ilgas ir nelengvas. Bet mane motyvuoja tai, kad varžausi kategorijoje, kur yra patys greičiausi pilotai. Malonu matyti save vienoje vietoje su Sainzu, Loebu, Peterhanseliu ir tokioj vietoj pasistumdęs jauti progresą“, – kalbėjo V. Žala.

Tačiau debiutanto pasirinkimą startuoti motobagių įskaitoje sportininkas vertina teigiamai. Anot jo, šis strateginis žingsnis išties geras, pasirinkta komanda ir technika puiki, tad paklotas geras pagrindas tolesniam progresui bei galimybei judėti į priekį.

Dabar – pats intensyviausias laikas

Sportininkas pasakojo, kad ruošiantis Dakaro raliui, pats intensyviausias laikotarpis yra iš karto po varžybų ir iki jų likus 2-3 mėnesiams.

„Žinoma, turime susidėlioti ir planą vasarai, tačiau dabar svarbiausia yra strategija, ką daryti su technika, nes reikia rasti balansą tarp kainos, kokybės ir progreso“, – aiškino jis.

Ir jau dabar V. Žala gali pasidžiaugti, kad šiemet komandos gerbėjai matys jį važiuojant klasikiniame ralyje, Lietuvos ralio čempionate, su „Škoda“, kurią po praėjusių metų avarijos technikai jau baigia atstatyti.

„Tikrai laukiu lietuviškų žvyrkelių, čia atgaiva mano sielai ir geras būdas palaikyti formą. O bekelės lenktynių planą dar formuosime, kai atsakyme į klausimus dėl technikos ir kaštų“, – akcentavo sportininkas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
4.3333

Dakare debiutavęs Lietuvos ekipažas pripažino: prieš ralį nepakeitė vienos detalės – ji ir sugedo

Šiandien „Toyota“ atstovybėje „Mototoja“ buvo surengtas „Heston Airlines“ ekipos,...

Rokas Baciuška paaiškino, kokios taktikos ėmėsi dėl pergalės Dakare: padėjo ir kitas lietuvių ekipažas

Rokas Baciuška – 22-ejų tauragiškis, parodęs, ką gali ambicijos, užsispyrimas ir ryžtas...

Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (6)

Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (21)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

Top naujienos

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Po „Azovstal“ gamyklos pragaro Putino laukia nauji tikslai: išlieka esminis klausimas

„ Azov “ būrio vadovai, kurie vis dar yra „ Azovstal “ gamykloje Mariupolyje, praėjusią...

Statybų kainos privertė apsvarstyti prekybos tinklų plėtrą: stabdo planuotas rekonstrukcijas

Statybų kainoms toliau šokant į viršų, kai kurie prekybos tinklai neslepia dėl to koreguojantys...

Sinoptikai perspėja: Lietuvoje siautės pavojingas vėjas ir smarkūs lietūs (4)

Artimiausią parą Lietuvą pasieks permainas nešanti žemo slėgio sritis.

Lingienė įspėja: beždžionių raupai Lietuvoje – tik laiko klausimas tokios situacijos nebuvo pastaruosius 50 metų (2)

„Tik laiko klausimas, kada ir mes turėsime pirmą atvejį, nes ratas aplink mus mažėja“, –...

Užfiksavus lietuvišką produkciją Kaliningrado parduotuvėje, įmonė paaiškino: tai – likučiai

„Delfi“ redakcija sulaukė skaitytojų nuotraukų, kuriose vienoje Kaliningrado maisto...

Karas Ukrainoje. Daugiabučio griuvėsiuose Mariupolyje aptikta 200 smarkiai apirusių kūnų Ukraina apie reikšmingus pokyčius: mūsų priešai dėl to labai liūdi

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis naktį į antradienį pareiškė, kad Rusija vykdo...

Po skandalingo rusų diplomato pareiškimo – pirmoji reakcija iš Kremliaus (7)

Rusijos nuolatinės atstovybės prie Jungtinių Tautų Ženevoje diplomatas Borisas Bondarevas,...

Naujos prognozės, kada galėtų baigtis karas Ukrainoje: iki vasaros pabaigos Rusijos puolimas tiesiog subliūkš

Rusija intensyviai puola Rytinius Ukrainos miestus. Ukrainos Rytuose kasdien galimai žūsta nuo 50...

Verslas PliusJen Skerritt; Megan Durisin; Michael Hirtzer

Mėsos mėgėjams neturi gerų žinių: ūkininkai patiria didžiulius nuostolius

Pasauliui dar niekada nebuvo taip brangu gaminti mėsą .

Lenkijos prezidentas kaltina Vokietiją sulaužius žodį dėl tankų perdavimo: esame labai nusivylę (1)

Lenkijos prezidentas Andrzejus Duda apkaltino Vokietijos vyriausybę sulaužius duotą žodį dėl...