Ginielis de Villiersas ir jo šturmanas Dennis Murphy'is ypatingo teisėjų dėmesio sulaukė dar Dakaro pradžioje. Pirmiausia buvo paskelbta, kad pilotui skirta bauda už tai, kad važiuodamas siauroje akmenuotoje vietoje jis savo automobiliu stumtelėjo motociklininką, šį bei jo motociklą nuvertė, ir, neįsitikinęs, ar pilotui viskas gerai, nuvažiavo.

Pats G. de Villiersas visą tai aiškino tuo, kad sustojo klampioje vietoje, bijojo įstrigti, o ir motociklininkas atsistojo ant kojų, tad jis nusprendė, kad situacija – valdoma.

Vėliau į teisėjus kreipėsi dar vienas motociklininkas, kurio lenktynėms skirtas transportas buvo pervažiuotas automobiliu, o jo vairuotojas – nulėkė smėlynais nė nesustojęs. Įsidėmėti numerio, kuriuo buvo pažymėtas automobilis, motociklininkui esą nepavyko, tačiau po tyrimo buvo nustatyta, kad šitas pažeidimas – taip pat G. de Villierso.

Pilotas atsiprašė, pažadėjo atlyginti motociklininko patirtus nuostolius, taip pat – sumokėtus startinius mokesčius. Tačiau to nepakako ir ekipažas buvo nubaustas 5 valandų laiko bauda, dėl ko 207 numeriu pažymėtas automobilis nukeliavo žemyn iš greičiausiųjų rikiuotės absoliučioje automobilių klasės įskaitoje.

Visgi dar penktadienį, sausio 7-ąją, atlikę papildomą tyrimą Dakaro ralio teisėjai nusprendė skirtą baudą anuliuoti. G. de Villiersas aiškino, jog privažiuodami prie avariją patyrusio motociklininko jie neišgirdo perspėjimo signalo, o matydami stovintį žmogų, rinkosi tokią trajektoriją, kad jo nesužalotų, bei to, kad užvažiavo ant motociklo, nė nepajuto.

G. de Villiersas aiškino, jog perspėjimo sistemos „Sentinel“ mygtukas įrengtas žemai prie šturmano kojų, tad net jei ekipažas ir gavo perspėjimo signalą, šturmanas dėl purtymų lengvai galėjo mygtuką nuspausti koja ir perspėjimas nebuvo išgirstas. Patikrinus sistemą teisėjai negalėjo pasakyti, ar signalas, sužadinantis aliarmo sistemą, buvo užtektinas. Be to, patikrinus chronologinę įvykių tvarką, nustatyta, kad po to, kai automobilyje turėjo pasigirsti aliarmo signalas, iki to, kol G. de Villiersas pervažiavo motociklą, praėjo vos 2 sekundės. Toks laikas, anot teisėjų, yra paprasčiausiai nepakankamas tinkamai reakcijai ir kliūties išvengimui.

Tad sprendimas panaikinti laiko baudą, skirtą 207 numeriu pažymėtam ekipažui, lėmė, kad G. de Villiersas vėl atsirado 4-oje absoliučios įskaitos rikiuotės vietoje, o V. Žala ir P. Fiuza – smuko į 11-ąją. Iki taip trokštamo TOP10 ekipažą skiria kiek daugiau nei 30 minučių ir arši kova dar laukiančiuose šešiuose Dakaro ralio etapuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)