Lietuvoje yra tūkstančiai automobilių servisų ir tūkstančiai mechanikų, nemažai dirbtuvių, kur ruošiami sportiniai automobiliai, bet lietuvių mechanikų Dakaro ralyje yra vienetai, o ir jų veidai eilę metų yra tie patys. Tikriausiai visiems įdomu, kokių savybių reikia, kad galėtum dirbti sunkiausiame pasaulio maratone.
Dakaro mechanikai galimybę dirbti švaroje turi retai
© DELFI (E.Kniežausko nuotr.)

Iki Dakaro ralio pradžios dar lieka kelios dienos, Argentinoje taip karšta, kad lydosi asfaltas stovėjimo aikštelėse, saulė visą dieną kabo pačiame zenite, medžiai meta trumpus šešėlius kuriuose nepasislėpsi, bet Antano Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio mechanikai prie viešbučio baseino išsidribę nepoilsiauja.

Po 14 valandų skrydžio per Atlantą jie atsiėmė lenktyninį automobilį, užkando ir netrukus jau šmirinėjo aplink A. Juknevičiaus „Toyota Hilux“.

Mechanikų Juozo Čibiro, Valdo Sinkevičiaus ir Marijaus Bernoto darbas pirmąją dieną Argentinoje buvo paruošti automobilį ketvirtadienio testams.

„Tu čia nieko nepamatysi. Tiesiog tikriname ar viskas veikia, niekas nesugedo laive pakeliui iš Europos, štai ralio metu bus gerų vaizdų“, – juokėsi J. Čibiras.

J. Čibirui šiemet jau penktasis Dakaro ralis, bet jis jame nuolat atsiduria ne dėl malonaus būdo ar šmaikštaus humoro jausmo. Jis parodo rezultatą – visi jo prižiūrėti automobiliai finišavo Dakare, bet savo talento lietuvis nesureikšmino.

„Daug kas galėtų čia dirbti, bet gal ne visi tokie kvaili, kad veltųsi į tokį reikalą“, – juokėsi mechanikas.

O reikalų čia yra. Jo ir kitų lietuvių Dakare laukia dvi pragariškos savaitės. Iš greičio ruožo grįžęs ekipažas savo dienos darbus beveik baigia. Pilotas dažniausiai keliauja ilsėtis, šturmanas gilinasi į ateinančios dienos trasą, o mechanikų darbas tik prasideda.

Ralio karalystės dulkėse – Lietuvos servisų aukso tviskesys
© DELFI (E.Kniežausko nuotr.)

„Vyrai per dieną turi nuvažiuoti tiek pat kilometrų, kiek ir sportininkai. Atvažiavę į dykynę įkuria stovyklą. Kartais ten laukia labai prastos sąlygos ir suktis jie turi tik su tuo, ką vežasi. Tada lieka laukti ekipažo ir naktį remontuoti. Kitą dieną tas pats. Aišku, gali miegoti sunkvežimyje, bet koks ten miegas?“, – kalbėjo „Edas Racing team“ komandos vadovas Edvardas Duoba.

Prieš pasukdamas į verslą, E. Duoba pats dirbo mechaniku, tad puikiai supranta kokių savybių reikia žmonėms, nuo kurių priklauso ar stosi prie starto linijos kitą dieną.

„Būna geri mechanikai, bet jie gali dirbti tik šiltame ir švariame servise. Ateina ryte, atsigeria kavos, padirba, pasėdi prie kompiuterio, tada vėl padirba, bet jie Dakarui nėra tinkami. Lietuvoje yra vienetai tokių mechanikų, kaip mūsų vaikinai. Jei reikia, tai gulasi į purvą, molį ir taiso automobilį, o būtent tokios sąlygos čia ir laukia. Nors ir esi gerai apsirūpinęs, bet vis tiek lauko sąlygos yra labai sudėtingos“, – kalbėjo komandos vadovas.

Jei Argentinoje veiktų lietuviška darbo inspekcija, tai komandos turėtų nemalonumų. 8 valandų darbo diena? Kartais tiek laiko reikia praleisti vien tik kelyje. Poilsio dienos? Numigti porą valandų sunkvežimio šešėlyje jau yra laimėjimas. Jei šiems vyrams mokėtų už kiekvieną darbo valandą, tai jie patys kitais metais galėtų važiuoti Dakare, bet taip nėra.

Ralio karalystės dulkėse – Lietuvos servisų aukso tviskesys
© DELFI (E.Kniežausko nuotr.)

„Ne viskas matuojama pinigais. Čia yra didžiulis nuotykis, čia labai sunku, bet dėl to ir įdomu“, – pasakojo J. Čibiras.

Dakaro senbuvis sakė, kad sunkiausia būna tada, kai laiku negrįžta ekipažas. Ne vien dėl to, kad nežinai kas atsitiko komandos draugams, nežinai kiek ir kokių darbų turėsi, bet ir dėl didžiausios visų mechanikų baimės – nebaigti lenktynių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Naujausi reitingai: vieno iš kandidatų sprendimas gali situaciją pakeisti iš esmės (272)

Naujausių prezidentinių reitingų favoritų trejetuke ekonomistas Gitanas Nausėda vis dar tvirtai...

Visiems teks apsispręsti: didesnė alga dabar ar didesnė pensija ateityje skaičiuoklė (152)

Jeigu Seimas priimtų Vyriausybės teikiamas mokesčių ir pensijų permainas, visų dirbančiųjų...

Po „Žalgirio“ smūgio – negailestinga kritika CSKA: pasakyti du žodžius? Itoudis vėl pratrūko (111)

„Pralaimėjimas yra pralaimėjimas. Tai – apmaudu ir nemalonu. Bet atsilikti 20 taškų buvo...

Ją pastebėjo Holivudas ir pati Lady Gaga: Paryžiaus man nereikia (12)

Esant mados kūrėju būti laimingam galima ir čia, tarp savų sienų. Milano ar Paryžiaus...

Po dramatiško finišo atsikvėpęs Šaras: dabar visa Europa žino, kad „Žalgiris“ – aukščiausias lygis specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (279)

Šarūnas Jasikevičius didžiuojasi tuo, ką Kauno „Žalgiriui“ pavyko nuveikti tiek šį...

Orai: po lietaus plūstels vasariškas karštis (3)

Šią savaitę šalyje ir toliau išsilaikys maloniai šilti orai. Savaitei įpusėjus pradžiugs tie,...

Linksmybės „Žalgirio“ rūbinėje: daina kapitonui, vakarėlio planai ir lažybos dėl futbolo specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (11)

„Jau mačiau, kaip lietuviai moka linksmintis, todėl esu tikras, kad bus geras vakarėlis“, –...

Ką pradėti daryti jau dabar, kad po 5 metų būtumėte laimingas ir sėkmingas (4)

Į šį klausimą yra daugiau nei šimtas atsakymų, mes atrinkome pačius populiariausius.

Lieknėkite valgydami grikius: sveika ir efektyvi dieta be jokio badavimo (11)

Ar žinote, kad grikiai yra labai sveikas ir naudingas produktas, kurį tiesiog privalote įtraukti į...

Miestiečiai brandžiame amžiuje nėrė į kaimo verslą ir nepasigailėjo (34)

Kada nors nusibelsti iš savosios Dzūkijos į kitame Lietuvos pakraštyje, Molėtų rajono Medeikių...