aA
Pietų Amerikoje, Peru, vykstančiame Dakaro ralyje pirmadienis visoms komandoms prasidėjo priešstartiniu jauduliu. Nepaisant to, kad šiandien laukiantis greičio ruožas vos 84 km ilgio, nei vienas čia nenori nei per daug atsilikti, nei atvažiuoti pirmas. Visgi Dakaro gerbėjams Lietuvoje yra ko džiūgauti – pirmame greičio ruože visi lietuviai parodė, kad gali važiuoti greičiausiųjų gretose.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas po pirmojo 2019-ųjų Dakaro greičio ruožo
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas po pirmojo 2019-ųjų Dakaro greičio ruožo
© Komandos archyvas

Pirmasis Dakaro ralio greičio ruožas Lietuvos lenktynininkų pusiau juokais vadintas tokiu, kuris skirtas apšilimui. Iš viso dienos atkarpa sudarė kiek daugiau nei 300 kilometrų, iš jų 84 km – greičio ruožas, vedantis per smėlėtus kanjonus, nedideles kopas ir, vienoje vietoje, išdžiuvusios upės akmenuotą vagą.

Nepaisant to, veikti šiame greičio ruože pirmadienį tikrai buvo ką.

Pasitraukė motociklininkas.

Pirmieji startavo motociklininkai ir keturračių vairuotojai. Ir ne šiaip, įprasta tvarka, bet atvirkščia. Tai yra, pirmieji į greičio ruožą iškeliavo silpniausi, mažiausiai patyrę ir naujokai.

Ganėtinai trumpoje (Dakaro mastais) atkarpoje sportininkams sekėsi itin nevienodai. Greičiausiu tarp motociklininku pirmą Dakaro dieną pripažintas Joanas Barreda Bortas, važiuojantis „Honda“ motociklu. Jam pavyko būti greitesniam už dar 136 varžovus.

Tačiau ne veltui lietuviai įspėjo neatsipalaiduoti. Prancūzas Axelis Dutrie, lenktyniavęs keturračių įskaitoje, sustojo 18 kilometre. Lenktynininkas patyrė rimtą gedimą, kurio remontas, spėjo organizatoriai, užtruks bent porą valandų.

Netrukus nuskambėjo pranešimas ir apie iš Dakaro pasitraukusį motociklininką. Ralyje nusprendė nebedalyvauti serbas Gaboras Saghmeisteris, važiavęs KTM motociklu. Organizatoriai kol kas neatskleidė priežasčių, kodėl 10 Dakarų įveikęs motociklininkas nusprendė nebelenktyniauti.

Tarp keturračių vairuotojų šioje klasėje greičiausias – argentinietis Nicolas Cavigliasso

Skirtumas – 50 pozicijų

Lietuvai motociklų įskaitoje atstovauja du lenktynininkai: Arūnas Gelažninkas, komandos „East and Nord by Lituanica“ lyderis, ir Balys Bardauskas, „Ąžuolas team“ atstovas. Pastarasis savo jėgas bando sunkiausia vadinama motociklininkų vienišių klasėje – čia važiuojantys motociklininkai neturi teisės kreiptis pagalbos į mechanikus ir visus gedimus turi spręsti savo jėgomis.

A. Gelažninkas į trasą išvažiavo iš 54 pozicijos ir finišą pasiekė būdamas 55-oje vietoje.

„Taupiausi ir save, ir techniką. Daug dulkių buvo upės vagoje, akmenų, todėl „nespaudžiau“. Poroje vietų buvo neaiškumų, bet sekiau vėžėmis ir taip atrasdavau kelią. Visą greičio ruožą lenkiau, mane aplenkė gal tik vienas ar du sportininkai. Nebuvo labai sudėtinga. Tik troškino, burna visą laiką džiuvo“, – DELFI sakė A. Gelažninkas.

Sportininkas prisipažino, kad netoli finišo užsižiūrėjo į kelio knygą ir vos nesirėžė nuo kopos žemyn.

„Gerai, kad stati kopa nebuvo“, – pasidžiaugė lenktynininkas.

B. Bardauskas stebintiems Dakaro ralį sukėlė nemažai neramių akimirkų. Sportininko ilgą laiką neužfiksavo jokia sekimo įranga, jo nebuvo matyti ir prie dviejų trasoje buvusių kelio punktų. Paaiškėjo, kad pernelyg daug nesklandumų nebuvo, tačiau išsikrovė vieno iš įrenginių, rodančių nuvažiuotą atstumą, baterija, tad lenktynininkui iš karto buvo sunkiau orientuotis.

„Trasa tokia pati, kaip ir pernai, tokia daugiau mažiau žinoma. Sako, jeigu pirmą dieną sekasi viskas labai gerai, tai reiškia, po to bus blogai. O man gal po 5 minučių nuo starto išsikrovė baterijos įrangos, nebežinojau, koks mano kilometražas. Tai vienoje vietoje pasiklydau, neradau vieno kelio punkto. Ir, manau, čia menki praradimai, nes buvau įsipylęs nepilnus degalų bakus, kad lengvesnis motociklas būtų, tai jeigu būčiau užstrigęs ilgam, būtų buvę daug bėdų. Nebuvo sudėtinga naviguoti, galėjau važiuoti pagal vėžes, bet įrangą reikės susitvarkyti“, – DELFI sakė B. Bardauskas.

Galutinėje įskaitoje tarp A. Gelažninko ir B. Bardausko – net 50 pozicijų praraja. A. Gelažninkas užima 55 vietą, B. Bardauskas – 105 vietą.

Vėlavo daugiau nei valandą

Visgi organizacinių nesklandumų buvo per akis. Užtrukus motociklininkų starto procedūrai, daugiau nei valandai buvo atidėtas visureigių ir bagių vairuotojų startas. Rūgštūs veidai išdavė, kad džiūgauti tvyrant bent 30 laipsnių karščiui ir plieskiant saulei čia nėra ko.

„Dakaras prasideda ir prasideda rutina. Mes jau buvome pasiruošę, apsipylę vandeniu, turėjome startuoti ir staiga paskelbė, kad atideda startą daugiau nei valandai. Jau dabar būtume važiavę greičio ruože. Bet kai šaus vėliau daug kas po tos valandos, manau, bus reikalų“, – prognozavo dar prieš startą Antanas Juknevičius.

Visgi po valandos lietuviai netruko sulaukti visureigių ir bagių starto. Pirmieji į trasą išvažiavo Dakaro ralio lyderiai, važiuojantys gamyklinėse komandose. Pirmas startavo Carlosas Sainzas, šiemet važiuojantis su gamykline „Mini“ komanda. Po jo startavo katarietis Nasseras Al-attiyah, atstovaujantis „Toyotos“ komandai, ir visas likęs žvaigždynas.

Pirmasis į trasą išvažiavo Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, „Craft bearings“ ekipažas, pažymėtas 315 starto numeriu. Po jų – Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, „General Financing team Pitlane“, o galiausiai – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ ekipažas.

Užtikrintai kopė aukštyn

Jei lyderių gretose didelių permainų nebuvo – dar pirmame kelio punkte į priekį išsiveržęs N. Al-attiyah išlaikė poziciją ir užėmė pirmąją vietą, lietuvių gretose pokyčių netrūko.

Iš 15 pozicijos startavęs A. Juknevičius preliminariais duomenimis smuktelėjo į 24-ąją vietą.

DELFI A. Juknevičius pasakojo, kad žinodamas, jog jo variklis ne itin galingas, pasirinko strategiją tokią, kad kopoms išsileido labiau ratus nei įprastai. Tad akmenuotoje upės vagoje važiavo lėčiau nei kiti ir kristelėjo keliomis pozicijomis žemyn.

„Šiandien visi protingi, nespaudžia maksimumo. Mūsų darbas padarytas, dabar reikės ruoštis rytojui“, – kalbėjo pilotas.

B. Vanagas ir S. Rozwadowskis, startavę 28-oje vietoje, finišą pasiekė būdami, preliminariais duomenimis, 20-i.

„Važiavome visiškai pagal planą, bet dingo 6 pavara. Daug ilgų tiesių, tai nebuvo labai smagu. Dakaro neišloši šitame trumpame greičio ruože, bet pralošti gali viską“, – kalbėjo B. Vanagas, prisipažinęs, kad į bivaką grįžta su nerimu laukti, ką pasakys technikų komanda.

Finišą pasiekę V. Žala ir S. Jurgelėnas išplėšė geriausią poziciją iš lietuvių – preliminariais duomenimis jie startavo 17-oje vietoje ir nuo lyderio atsiliko 7 min. 01 sek. Finiše jie nedaugžodžiavo, tik pasidžiaugė, kad trasa buvo gera.

Bagių klasėje greičiausias buvo Reinaldo Varela, brazilas, šioje klasėje iškovojęs pergalė praėjusiais metais.

Aplenkė ir pasaulinius lenktynininkus

Benediktas Vanagas, kalbėdamas po greičio ruožo, pastebėjo, kad lietuviai turėtų aiškintis, kas greičiausias, ne tarpusavyje, bet žvilgtelėti kiek aukščiau – pasižvalgyti į pasaulines legendas, kurios liko už lietuvių nugarų arba netoli jų.

Tad V. Žalai ir S. Jurgelėnui pavyko trasą įveikti greičiau nei Erikui Van Loonui, olandui, nebe vienerius metus važiuojančiam Dakaro ralyje ir 2017 m. užėmusiam 14 vietą bendroje įskaitoje.

Už B. Vanago nugaros legendinis Robby Gordonas, amerikietis, pažįstamas visam pasauliui iš nutrūktgalviško ir dažnai gana įžūlaus elgesio. Šis pilotas 2009 m. yra užėmęs 3 vietą Dakaro ralyje, o pastaruosius porą metų jame nedalyvavo. Šiemet amerikietis sugrįžo su bagiu ir yra užtikrintas, kad jam turėtų nusišypsoti sėkmė.

Už lietuvių nugarų liko netgi Martinas Prokopas iš Čekijos, važiuojantis su „Ford.“. Tiesa, panašu, kad lietuviui kažkas trasoje nutiko, todėl važiuoti taip, kaip gali, jis šįkart negalėjo.

„Kamaz“ vėl lyderiai

Po bagių ir visureigių į trasą leidosi sunkvežimių ekipažai. Jų finišas numatytas kiek vėliau, tačiau lyderiai čia – tradiciniai: „Kamaz“ gamyklinė komanda.

Po gerą valandą trukusių varžybų paaiškėjo, kad greičiausias pirmajame greičio ruože – „Kamaz“ ekipažas su Eduardu Nukolaevu, Jevgenijum Jakovlevu ir Vladimiru Rybakovu. Už nugaros „Kamaz“ paliko „Iveco“ ekipažą su Tonu van Genugtenu bei dar vieną „Iveco“ komandą su Federico Villagra.

Pirmosios dienos varžybų startas ir finišas buvo bivake greta Pisko miesto. Antrąją dieną Dakare, žadama, prasidės tikras išbandymas – lenktynininkų laukia kelionė iš Pisko miesto iki San Juan de Marcona miestelio. Iš viso reikės nuvažiuoti 553 kilometrus, iš kurių 342 bus greičio ruožas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (2)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Aiškėjant, kaip mokyklos dirbs rudenį – griežtas vertinimas: bus blogai (55)

Nuo rudens visi moksleiviai turėtų grįžti į mokyklas, tačiau išgirdę, kad ir rudenį galbūt...

Prieš kameras tardytas ukrainietis apie Pratasevičių: tarsi į veidrodį žiūrėčiau (212)

2019 metais Stanislavas Asejevas – žurnalistas, rašytojas ir Ukrainos ateities instituto...

Lukašenka čia nėra pagrindinis strategas: ragina ruoštis tolesnėms provokacijoms (606)

Prievartinis „Ryainair“ lėktuvo nutupdymas Minske, pabėgėlių krizės kurstymas –...

Užkalnis apie blogiausius kvepalus: „geriau uostyti klijus“ (28)

Prieš pradėdamas rašyti apie kvapą, pasakysiu, kad šiandien džiugi diena. Lygiai prieš dešimt...

Išbandę šį Buteikos kvėpavimo metodą žmonės stebina net gydytojus: sveikata smarkiai pagerėja ir be vaistų (12)

Žmogus per parą įkvepia ir iškvepia maždaug 25 000 kartų – dažniausiai nė akimirkai...

Įtampa dėl kaimyno psichologinio smurto privertė išsikelti ir Viktorijos Jakučinskaitės šeimą: tokie žmonės gali privesti prie paranojos

Penktadienį paviešinus filmuotą medžiagą, kurioje įamžintas stilistės ir žurnalo redaktorės...

Premjerė Šimonytė dėkojo Europai už greitą reakciją, Baltarusijai perėmus lėktuvą (41)

Premjerė Ingrida Šimonytė kalbėdama Vachau Europos forume dėkojo Europos sąjungai (ES) už...

Penkmetį Rusijos rinktinėje dirbantis Staučė: nesuprantu tų, kurie gali pamiršti gimtąją kalbą (4)

Artėjant Europos futbolo čempionatui „ Sport24“ portalas pakalbino pakankamai retai su...

Kaip antruoju Adamkum galėjęs būti Prezidentas tapo antruoju Paksu? (40)

Dar nuo Eligijaus Masiulio nuopuolio laikų vėlyvas pavasaris ir vasaros pradžia yra tradicinis...

Rūta Lapė | D+

Kasdienybės herojai. „Motyvuotas atletas“ Artur Swan – atvirai apie skaudžias skyrybas ir Virgio Stakėno žmona – apie 40 metų trunkančios santuokos sėkmę

Motyvuotas atletas Artur Swan pirmą kartą apie skaudžias skyrybas. Ar neužgautas jo ego, kai...