aA
„Sekmadienį prasideda tikrasis Dakaras“, – tik finišavęs 11 kilometrų prologe, pradėjusiame rašyti 12-ąją, legendinę Dakaro istoriją, sakė lenktynininkas Antanas Juknevičius. Ir tas Dakaras prasidėjo, savo išskirtinės istorijos puslapius vieną po kito nuspalvindamas nuotykių dvasia, rusenančia ištroškusių nutrūktgalvių širdyse.
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
© Vytautas Dranginis

Ankstų sekmadienio rytą KREDA komanda pajudėjo iš „nuliniu“ bivuaku tapusio „King Abdullah Sports City“ stadiono komplekso Džedoje, ir pasuko skirtingomis kryptimis, skelbiama komandos pranešime spaudai.

Komandos mechanikai į pirmąjį bivuaką Bišoje, media komanda – finišo link fiksuoti pirmųjų emocijų, o lenktynininkai – pirmojo greičio ruožo link, iki kurio teko sukarti 310 kilometrų bendrojo naudojimo keliais, kertant 2 kilometrų aukštyje stūgstančius kalnus, už kurių 1,5 kilometro aukštyje esančioje dykumoje laukė greičio ruožo startas.

Pirmajame 277 kilometrų greičio ruože Dakaro dalyvius pasitiko Dakariškais standartais lengva ir greita trasa, vedanti žvyruotais keliais, apsibarstytais smėliu, išdžiūvusiomis upių vagomis ir kanjonais, iššūkiais pavaišinusi abu KREDA ekipažo narius, turėjusius aktyvuoti specifinius lenktynininko ir šturmano įgūdžius, reikalavusius techninio preciziškumo.

Kantrybė – geriausias pirmojo greičio ruožo palydovas komandos lenktynininkui

Iššūkiai pasitiko ekipažus greičio ruožo pusiaukelėje, kur gamtos paveikslo įrėminti vingiuoti ir siauri keliai, nusėti akmenimis trasos trajektorijoje ir šalia jos.

Norint išsaugoti savo padangas sveikas, kad nereikėtų gaišti laiko – reikėjo važiuoti ypatingai atsargiai, taupant žmogiškųjų išteklių ir laiko resursus.

Remiantis organizatorių pateikta informacija – 3 proc. trasos dangos sudarė akmenys, tačiau praėjusių metų Dakaro istorija yra gyvas įrodymas to, kad ir keli procentai labai neparankios trasos dangos gali tapti lemtingi daugeliui, nedvejojantiems ir spaudžiantiems akceleratorių iki dugno.

Tokia trasos danga gali labai greitai atsijoti lenktynininkus, patekusius į akmenuotų vietovių gniaužtus ir turėjusius atsiraitojus rankoves kibti į precizišku šveicariško laikrodžio tikslumu sustyguotą padangų keitimo procedūrą. Galiausiai, paaiškėjo, kad žadėti 49 proc. žvyro dangos iš tikrųjų buvo akmenimis nusėtos vietovės, privertusios komanda paaukoti 3 ratus.

"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
© Vytautas Dranginis

Kompasas – geriausias pirmojo greičio ruožo bendražygis komandos navigatoriui

Trasoje numatytos lėtesnės ir greitesnės sekcijos – iššūkis navigatoriams, nes vietovėse, į kurias „nuvedė“ „Priority list“ (liet. elitinis sąrašas) lenktynininkų automobiliuose „įsitaisiusi“ elektroninė kelio knyga, buvo daug kelių, nepažymėtų jos lietimui jautriame monitoriuje.

Dėl šios priežasties atidžiai stebint kintančių kursorių simfonijos demonstruojamą tempą, reikėjo surasti teisingą trajektoriją ir vesti savo komandos draugą, esantį už vairo, finišo link.

Sartavusi iš 48-tos pozicijos, pirmajame kelio taške KREDA komanda rikiavomi 35-oje vietoje. Galiausiai, 11:40 val. Lietuvos laiku startavęs ekipažas, finišą pasiekė po 4 valandų bei preliminariai užėmė 45-ą vietą.

„Ratų naikinimo mašiną esate matę? Aš prisiimu atsakomybę – 3 ratus šiandien paklojom.

Kol keiti ratą, traukinuku važiuojančios kokios 5 mašinos tave aplenkia ir tada jau yra daug reikalų susigrąžinti prarastas pozicijas.

Žodžiu, geriau ratų nedaužyti, bet galiu pasidžiaugti, kad šiandieną organizatoriai pasiūlė mums tikrą Dakarišką dieną, tik smėlio trūko ir vietom buvo žiauriai daug akmenų. Labai smagi važiuoti, faina trasa.

Tai ką, prasidėjo Dakaras“, – po finišo dalijosi įspūdžiais humoro jausmo nestokojantis Antanas Juknevičius.

"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
"Kreda" komanda, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis
© Vytautas Dranginis

KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, pradėjęs savo 12-ąjį Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (3)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Sostinės „Lelijos“ pastatus už 50 mln. eurų prikels naujam gyvenimui: dirbs 4,5 tūkst. žmonių (40)

Vilniaus Naujamiestyje, Panerių gatvėje, planuojama senus industrinius pastatus, kuriuose šiuo metu...

Landsbergis kreipėsi į galimybių pasu suabejojusią opoziciją: nepamirškite nusišluostyti rankų, nes jos yra kruvinos (191)

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis atmeta oponentų kritiką, esą jo vykdoma ir...

Svajojusi apie permainas Rasa tokio likimo posūkio nesitikėjo: teko susigrumti su sunkia liga

Produktų dizainerė Rasa Balaišė daugiau nei prieš metus pradėjo geisti pokyčių. Greitai jos...

LGBT bendruomenės rėmėjai susirinko prie prezidentūros: nebėra ko laukti Oželytė: Nausėdos pozicija – apgailėtina (993)

Šeštadienį prie prezidentūros rinkosi LGBT bendruomenę palaikantys žmonės. Tai buvo...

Beveik 200 policininkų šalies prekybos centruose gaudė „gudruolius“ su svetimais galimybių pasais sankcijos gresia ir tikriesiems galimybių pasų savininkams (1071)

Šeštadienį generalinio komisaro pavaduotojas Arūnas Paulauskas pranešė, kad penktadienio...

Lietuvos paštas įspėja dėl apgaulingų žinučių

Lietuvos paštas informuoja klientus, kad šį savaitgalį pastebėta situacija, kuomet įmonės...

Klimatologas turi gerų žinių dėl Vėlinių savaitgalio (7)

„Lietuva kitos savaitės antroje pusėje išliks aukštesnio slėgio zonoje, tačiau vyraujantys...

Vilniuje automobilis trenkėsi į stulpą, žuvo vairuotoja (168)

Šeštadienį, apie 9.45 val., Vilniuje, Architektų g., moters vairuojamas automobilis „Honda...

BMW praleido progą pamaloninti pirkėjus Kinijoje dėl neįprastos priežasties: kaltas dainavimas automobilyje

„ BMW AG“ retai sulaukia tokio klausimo Vakarų šalių autosalonuose, tačiau vis dažniau jį...

Dviejose skiepytis delsusiose Rytų Europos valstybėse – drastiški pokyčiai

Dvi Rytų Europos valstybės, kurių gyventojai anksčiau itin skeptiškai vertino vakcinas nuo...