aA
Dešimties dienų ir tūkstančių kilometrų iššūkis viename sunkiausiai pravažiuojamų pasaulio regionų – taip šiemet atrodo Dakaro ralis. Tai lenktynės, skirtos tikriems skautams – tiems, kurie visada pasiruošę bet kokiam galimam scenarijui. Į savo septintąjį maratoną iškeliavęs „General Financing team Pitlane“ ekipažo pilotas Benediktas Vanagas sakosi šiemet besivežantis dukart mažiau atsarginių padangų ir gerokai mažiau atsarginių detalių.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas
© Rytis Šeškaitis

Tai dalykai, kurie gali lemti tiek galutinį rezultatą, tiek finišo tikimybę, tačiau B. Vanagas dėl to labai nesijaudina, nes turi naują planą, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Prekybos centras bivake

„Aš, aišku, norėčiau būti buože, kuris turi visiškai viską, ko mums gali prireikti savo sunkvežimyje, tačiau nusipirkti ir vežiotis viską yra labai brangu ir nebūtinai patogu“, – pasakoja pilotas.

Šiemet komandos resursus B. Vanagas skirstė kiek kitaip nei įprasta: vietoje to, kad nukeliautų į Belgiją ir iš ten grįžtų su keliomis tonomis atsarginių agregatų, jis tiesiog įsigijo teisę juos gauti Pietų Amerikoje.

„Mes sudarėme sutartį ir sumokėjome avansą, kuris mums leis disponuoti gamyklinės „Overdrive“ komandos sandėliu. Vietoje to, kad viską nusipirktume iš anksto ir vežiotumėmės su savimi, nebūtinai žinodami, ar mums visko prireiks, šiemet esame nusipirkę detales, kurių reikia neabejotinai. Visą kitą, atsiradus poreikiui, tiesiog pasiimsime iš kolegų. Taip šiek tiek gudriau tvarkomės su komandos resursais ir neperkame detalių, kurių nebūtinai prireiks“, – dalinasi Benediktas.

Deficitinės detalės

Tokia paprasta ir gana patogia paslauga besidžiaugiantis sportininkas prisimena pernai metus, kai ne tik teko nusipirkti visas įmanomas detales, bet ir kai kurių aruodus pavyko išsemti.

„Pernai mes startavome automobiliu, kuris yra keturiomis generacijomis senesnis nuo dabartinio. Tokie važiuojantys pasaulyje likę vos du ir jiems atsarginių detalių niekas nebegamina jau kurį laiką, todėl teko susipirkti visas įmanomas gauti detales ir tikėtis, jog jų užteks. Kadangi į šią situaciją buvome įstumti nemaža dalimi dėl to, kad mums nebuvo duotas naujas automobilis, dėl kurio buvome susitarę, tai šiek tiek detalių gavome tiesiog dovanų, nes automobilių kūrėjams jos jau nebereikalingos ir nelikvidžios. Turėjome netgi vieną pavyzdį, kai sumontavome paskutinę detalę, skirtą tam modeliui, ir nei „OverDrive“, nei „South Racing“ komandos daugiau savo sandėliuose jos nebeturėjo. Detalė, tiesa, nekertinė – tai guolis, kuris suka automobilyje sumontuotą oro kondicionierių. Jai sugedus, tikrai nesustotume, tačiau galite suprasti, kodėl geriau neužsibūti su sena technika – tai tiesiog kelia papildomas problemas“,– prisimena sportininkas.

Šiemet Dakaro ralyje startavo bent dešimtis tos pačios generacijos „Toyota Hillux“ bolidų, kuriuos prižiūrės gamyklinės komandos, tad bėdų su tiekimu nebebus.

Papildomos paslaugos

Kartu su galimybe praverti gamyklinių komandų aruodus, šiemet „General Financing team Pitlane“ ekipa turės ir šiokį tokį techninį palaikymą. Esant poreikiui, B. Vanagas gali prašyti profesionalių inžinierių pagalbos.

„Mes turime savo technikų komandą, tačiau, kaip papildomą paslaugą ir šiokį tokį apsidraudimą, mes pasirinkome galimybę, tarkim, kiekvieną rytą prieš startą pasikviesti pas save „OverDrive“ inžinierių, kuris dar kartą patikrintų automobilį, jo elektronikos sistemas bei vietas, kurios galimai yra silpnesnės. Reikia suprasti, jog gamyklinėms komandoms kuriant bolidus taip pat pasitaiko klaidų, atsiranda silpnesnių vietų, apie kurias mes, turėdami vieną automobilį, nelabai žinosime. Inžinierius, kuris prižiūri dešimtį automobilių, žinos jas visas, tad jo žinios mums gali mums padėti užbėgti problemoms už akių ir jų išvengti“, – kalba lenktynininkas.

Nepaisant fakto, jog Dakaro ralis kilometrus suks kone atšiauriausiose pasaulio kampeliuose, ilgametės patirties bei gamyklinių biudžetų dėka čia nesunku įsigyti geriausių pasaulio gamintojų agregatų tiesiog vietoje. Tai tarsi didelis prekybos centras dykumoje su itin patyrusiais konsultantais, kurie mielai Jus aprūpins viskuo, ko tik geidžia sportininko širdis. Svarbu nepamiršti su savimi pasiimti itin atšiaurioms kainų sąlygoms pasiruošusią banko kortelę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (2)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Vairuotojas skaudžiai pamokė bendrovę, į kurios aikštelę po avarijos policija uždarė automobilį

Po avarijos apgadintą automobilį griovyje palikusio ir iš eismo įvykio vietos pasišalinusio...

Šventosios verslininkai bando atlaikyti dar vieną iššūkį: dalis pateko į statybų epicentrą (3)

Pagaliau Šventosios uoste aiškiai matyti – artėja permainos. Visa uostelio teritorija aptverta,...

LGBT bendruomenės narė kreipėsi į Nausėdą: pasikalbėkite ir su mumis (354)

Socialinių mokslų daktarė, tarptautinės teisės tyrėja, feministė Laima Vaigė penktadienį...

Žmonėms plūstant į kurortus pareigūnai stiprina pajėgas: kai kur – triskart daugiau pareigūnų žmonės įspėjami saugotis (81)

Poilsiautojams užplūdus kurortinius miestelius, nesnaudžia ir ilgapirščiai. Vagys šluoja viską,...

Europoje mažėja šalių, iš kurių atvykus taikomi ribojimai: išbraukiama 10 šalių ir 3 salos

Reikšmingai pagerėjus epidemiologinei situacijai dešimt Europos šalių ir trys salos yra...

Dalia Plikūnė. Laiškas „marširuotojams“ ir politikams: pagalvokite dar kartą (56)

Mieli marširuotojai, aš suprantu, kad jei skaitote, tai manimi turbūt nepasitikite. Nebūtinai...

Testas: ar išlaikytumėte 2021 m. matematikos egzaminą? (4)

Šių metų egzaminą dalis abiturientų įvertino kaip lengvesnį už pernai metų. 2020 m. egzaminas...

Audronė moko tuos, kurie vadovauja tūkstančiams: pasakė, ko dažniausiai trūksta didžiausių įmonių vadovams

Delfi startavo „ Metų Moterys 2021” rinkimai, kuriuose viena iš nominančių – ISM Vadybos ir...

Žiovulį kėlusioje švedų ir slovakų akistatoje nugalėtojus išaiškino tik baudinys (5)

Žiūrovai Sankt Peterburge (Rusija) penktadienį neišvydo didelių futbolo dramų – Europos...

Avulis apie statybininkų trūkumą: jei nebus kam dirbti, kainos į viršų šaus taip, kad mažai nepasirodys (440)

Baltarusijai ribojant išvykimą iš šalies, į Lietuvą nebegali atvykti čia dirbę darbuotojai, o...