Ji baigiasi tada, kai paskutinį varžtelį užsuka mechanikai, kurie įvertina, ar išties vairuotojams diena buvo sėkminga, ar ne. Kalbinti „Kreda“ ekipažo mechanikai „Delfi“ ne tik paaiškino, kas vyksta, kai automobilis sugrįžta į bivaką, bet ir prisipažino, kad pačią blogiausią istoriją prisimena iki šiol.

Valdas Sinkevičius ir Mantas Požeckas – du „Kreda“ ekipažo mechanikai, ne vienerius metus talkinantys Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio duetui.

Kol sportininkai negrįžę iš greičio ruožo, jie bivake jau būna pasiruošę darbui: ištiesę tentą, kur turi stovėti lenktyninis automobilis, pastatę palapinę, išsidėlioję lempas, kad tamsią naktį viskas būtų puikiai matoma, atsidarę reikiamus skyrius techniniame sunkvežimyje.

Tada buvo bemiegės naktys, nes, atrodo, pataisei, sutvarkei, išvažiavo ir vėl išlindo ta pati ar kita problema.
Valdas Sinkevičius

Ką „pridirbo“, sugrįžę prisipažįsta ir patys lenktynininkai. Štai po ketvirtojo greičio ruožo grįžęs A. Juknevičius juokavo, kad parvažiavo tik su viena „skylute“ priekiniame stiklo pluošto sparne, o pakeliui teko pasikeisti dar vieną padangą.

Tačiau vien lenktynininkų žodžiais V. Sinkevičius ir M. Požeckas nepasitiki. Ir, pasirodo, ne veltui.

Pirmiausia automobilis pakeliamas ant specialių stovų ir visais keturiais ratais lieka ore. Tuomet vienas po kito judinami ratai ir tikrinama, ar niekas nekliba, nejuda, nesigirdi papildomų garsų.

Nuimami ne tik ratai, bet ir variklio apsauga: šito reikia, kad būtų galima patikrinti visas važiuoklės ir pakabos gumas, įsitikinti, kad jos nesuplyšusios ir nesudėvėtos. Tuomet suslėgto oro kompresoriumi nupučiamas smėlis ir dulkės, kad viskas būtų aiškiau matyti.

Betikrinant paaiškėja, kad gale reikės paveržti abu lankstus, mat šie – pernelyg laisvi. O V. Sinkevičius nuimdamas vieną padangą po kitos atranda, kad viena priekinė – jau įplėšta ir tokiu ratu į trasą išvažiuoti tikrai nebegalima. Tad nors A. Juknevičius akcentavo, kad sugadino tik vieną ratą, išties dienos nuostolis – visi du.

Betikrinant paaiškėja ir tai, kad vairo stiprintuvas skleidžia keistus garsus. Nors veikti jis dar nenustojo, visgi tokiu važiuoti į kelių šimtų kilometrų greičio ruožą – jau pavojinga. Todėl mechanikams tenka ardyti ir šį ir tikrinti, kas nutiko bei spręsti problemą.

Baisiausia buvo prieš kelis metus

Kaip pasakojo V. Sinkevičius, jeigu prireikia keisti dalis – jos keičiamos vien tik naujomis, kad būtų garantija, detalė atlaikytų krūvius ir netaptų Achilo kulnu greičio ruože.

Paklaustas, kurie gedimai baisiausi, V. Sinkevičius „į vatą nevynioja“. Anot jo, labiausiai gąsdina tie, dėl kurių ekipažas gali baigti lenktynes. Pavyzdžiui, iki šiol pašnekovas prisimena vieną Dakarą, kai A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas vertėsi, o tuomet išlindo visa puokštė bėdų.

„Tada buvo bemiegės naktys, nes, atrodo, pataisei, sutvarkei, išvažiavo ir vėl išlindo ta pati ar kita problema. Tikrai buvo baisiausios akimirkos“, – kalbėjo V. Sinkevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (38)