Netrukus po to, kai ši žinia pasiekė viešumą, gruodžio 26 dieną suplanuotas skrydis, turėjęs nugabenti lietuvių ekipažus į Saudo Arabiją, buvo atšauktas. Išsprendę kelionės klausimus ir gavę organizatorių patikinimus, kad visi dalyviai sudaryto „žaliojo koridoriaus“ dėka bus įleisti į šalį, lietuviai galėjo šiek tiek atsipūsti. Visi lietuviai išskyrus vieną komandą, kurios visa technika liko Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir starto vietą turėjo pasiekti sausumos keliais, o ne organizatorių Dakaro laivo „Garnet Leader“ pagalba.

Lenktyninis automobilis, sunkvežimis, ir palaikymo automobiliai - visa ši technika ir už jų vairo sėdintys „Kreda“ komandos nariai turėjo sukarti daugiau nei 2000 kilometrų kelią išilgai pervažiuodami Arabijos pusiasalį, prieš tai įveikę daug sunkumų sukėlusią Jungtinių Arabų Emyratų ir Saudo Arabijos sienos apsaugą.

Sekmadienio dieną Antaną Juknevičių pasiekė džiugi žinia, kad Dubajuje esanti komandos dalis jau pasiėmė savo techniką, laukia COVID-19 atliktų testų rezultatų ir yra pasiruošę bet kurią akimirką pajudėti Jungtinių Arabų Emyratų ir Saudo Arabijos link, o pakeliui sėkmingai pravažiuoti Abu Dabio patikros punktą. Buvo tikimasi, kad komandos technika pasieks uždarytą sieną tuo metu, kai kita jos dalis – sėdės lėktuve, skrendančiame į Saudo Arabijos oro erdvę.

Tik vakare sulaukusi neigiamų COVID-19 atsakymų komanda nusprendė sienos link pajudėti naktį. Vos tik pradėjęs ilgą kelionę technikos karavanas buvo sulaikytas prie Abu Dabio patikros punkto. Komandos nariai turėjo apsišarvuoti kantrybe ir komunikuoti su vietiniams pareigūnams, nenorėjusiems jų praleisti, apie turimą leidimą važiuoti link uždarytos dienos ir ją kirsti. Po kelių valandų ir daugybės dokumentų pildymo komandos nariams, sėdintiems technikos salone, buvo leista palikti Dubajų ir judėti sienos link.

Pirmadienio rytą komandą pasiekė žinia, kad technika pasiekė uždarytą sieną ir yra sulaikyti Saudo Arabijos pasieniečių, tad greitu jos kirsti nepavyks. Komandos nariai turėjo dar kartą apsišarvuoti vidine stiprybe ir aiškintis su pasieniečiais dėl turimo leidimo Dakaro technikai kirsti uždarytą sieną.

Galiausiai, 12:55 val. Lietuvos laiku Džidos viešbutyje besiizoliuojanti komanda gavo žinią, kad kiti komandos nariai susidorojo su vienu didžiausiu iššūkiu ir su kirtusiomis sieną transporto priemonėmis pajudėjo pirmojo bivako Džedoje, esančioje už 1500 kilometrų nuo sienos, link. Sunkiai, bet vienas didelis iššūkis buvo įveiktas. Daug dar jų liko ateityje, bet aišku viena – sausio 3 dieną, Antanas Juknevičius užmynęs akseleratoriaus pedalą iki dugno galės visu greičiu pajudėti nuo startą žyminčios linijos ir pradėti 12-ąjį Dakaro ralio istoriją.

„Mūsų komandai tekę logistiniai iššūkiai buvo puikus įrodymas to, kad visos procedūros praktiškai nesuveikė taip, kaip mus patikino organizatoriai. Mūsų komandos nariai, kaip Dakaro dalyviai, negalėjo be didelių nesklandumų pravažiuoti Abu Dabio patikros punkto ir kirsti sienos vos tik ją pasiekę. Visur teko ilgai ir kantriai aiškinti vietos pareigūnams apie turimą baltą bilietą, kurį Saudo Arabijos valdžia suteikė visiems Dakaro dalyviams, turintiems leidimą važiuoti link uždarytos Saudo Arabijos sienos ir ją kirsti“, – pasakojo Antanas Juknevičius.

2021-ųjų Dakaro ralis sausio 3-15 dienomis antrą kartą vyks Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs ir visus savo 10 Dakarų finišavęs sportininkas iš Lietuvos. Lenktynininkas tris kartus pagerino Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais A. Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)