Trečius metus vykusios kelionės metu ekspedicijos dalyviai susiejo Lietuvą su Pietų Prancūzija, pietine Ispanijos pakrante, Gibraltaru ir Šiaurės Afrika. Kelionės, pavadintos „Mikalojaus Kristupo Radvilos-Našlaitėlio jaunystės takais“, metu buriuotojai pristatė Lietuvą, jos sostinę Vilnių, ekonomikos, kultūros ir sporto galimybes.

„Galime tik didžiuotis privačiomis iniciatyvomis, kuri atneša realią naudą Lietuvai ir jos sostinei Vilniui. Tokios iniciatyvos projektai parodo, kad valstybės tampa per ankštos pilietiškam ir patriotiškai nusiteikusiam jaunimui. Džiugu, kad „Gold of Lithuania“ projektas per trejus metus išgarsino Vilniaus vardą visame Viduržemio jūros regione“, - sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Iš viso 2009-2011 metais projekto „Gold of Lithuania“ dalyviai aplankė daugiau kaip 60 Viduržemio jūros uostų, kuriuose ne tik iškėlė Lietuvos vėliavą, bet ir susitiko su savivaldos atstovais, verslo organizacijų atstovais, lietuvių bendruomenėmis.

Tarp žymiausių lankytų uostų - Dubrovnikas (Kroatija), Atėnai (Graikija), Heraklionas (Kreta), Roma (Italija), Valetta (Malta), Ajjaccio (Korsika), Palermo (Sicilija), Larnaka (Kipras), Alanija (Turkija), Tel-Avivas (Izraelis) ir Aleksandrija (Egiptas).

Šįmet Lietuvos vėliava suplevėsavo Gibraltare, Palmoje, Valensijoje, Barselonoje, Monake ir kituose mažesniuose.

„Lietuvos tūkstantmetis, Nepriklausomybės 20-etis ir krepšinio čempionatas – šios trys žinios apie mūsų šalį skambėjo Viduržemio uostuose pastaruosius trejus metus. Mes norime parodyti, kad pranešti apie savo šalį gerą žinią nėra sudėtinga – tereikia tik noro ir iniciatyvos“, – teigia vienas iš projekto „Gold of Lithuania“ iniciatorių kapitonas Donatas Juškus.

Pasak D. Juškaus, šiemet „Gold of Lithuania“ įgula sulaukė ir mažesnių Ispanijos miestų – Denia, Gandia, Cartagena savivaldybių dėmesio, tačiau kelionę vainikavo susitikimas su Monako vicemere Claire-Lise Schroeter.

Visiems oficialiems asmenimis buriuotojai perdavė oficialius Vilniaus mero kvietimus aplankyti Lietuvą ir jos sostinę, o taip pat – atvykti į Europos čempionato renginius.

D. Juškaus teigimu, „Gold of Lithuania“ – tai 2009 metais startavusi visuomeninės organizacijos JCI Vilnius ir Vilniaus miesto iniciatyva, kurios tikslas – vystyti ryšius tarp miestų, skatinti verslą ir turizmą. Istorinės-rekonstrukcinės kelionės misija – atkartoti LDK didiko Mikalojaus Kristupo Radvilos Našlaitėlio 1583-1584 m. vykusios piligriminės kelionės į Šventąją Žemę maršrutą.

2011 metais aplankiusi vakarinę Viduržemio jūros dalį „Gold of Lithuania“ misija pasiekė savo finišą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją