aA
Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai, tačiau ir nepriklausoma medijų komanda „iGo2Dakar“, kurių tikslas – visada dalyvius aplenkti vienu žingsniu. Grįžę iš karštųjų Peru kopų jie LRT TELEVIZIJOS laidoje jie dalijasi šių metų „Dakaro“ įspūdžiais ir pasakoja apie savo darbo virtuvę.
"iGo2Dakar" komandai teko savo automobilį paruošti dviems skirtingiems sezonams
"iGo2Dakar" komandai teko savo automobilį paruošti dviems skirtingiems sezonams
© Komandos archyvas

Jau antrus metus į „Dakaro“ ralį vykstanti „iGo2Dakar“ komanda džiaugiasi, kad šiemet galėjo mėgautis gausybe smėlio, kuris neatsiejamas nuo šio ralio.

„Šiemet buvo labai smagu dėl to, kad buvo gausybė smėlio ir kopų. Kaip mes, lietuviai, sakome: mums reikia tik kopų ir jūros. Tai šito tikrai „priragavome“ ir tikrai pajautėme kopų didybę ir masiškumą. Įsivaizduokite: dalyviams teko važiuoti į pusantro kilometro aukščio kopą“, – pasakoja „iGo2Dakar“ komandos vadovas Mindaugas Plukys.

Tačiau karštis ir smėlis „Dakare“ yra ne tik džiaugsmas, bet ir pavojus. Tuo galėjo įsitikinti ne tik lenktynininkai, tačiau ir juos sekantys žiniasklaidos atstovai.

„Mes patys įsitikinome, kaip pavojinga važiuoti dykumoje saulėtą dieną, kai šviečia saulė, nėra jokių šešėlių ir gali atsirasti 15 metrų duobėje. Buvome nuo to per pusę metro.

O duobių labai daug, nes Peru dykuma yra didelio seisminio aktyvumo zonoje, todėl žemės drebėjimai išformuoja smėlį kaip nori, kitaip nei Saharoje, kur kopa kartoja kopą“, – sako M. Plukys.

Jis priduria, kad sekti dalyvius dėl sudėtingų trasų ir navigacijos nebuvo lengva. Tai įrodo ir iš lenktynių pasitraukusių dalyvių skaičius – iš 330 startavusių ekipažų finišavo tik 180.

Darbo nepalengvino ir organizatoriai bei dalyviai, kurie nesidalijo turima informacija ir nepadėjo atsakyti į labiausiai rūpimą klausimą – kur yra finišas.

„Dakare esmė ir yra ta, kad negalima žinoti, kur finišas. Pavyzdžiui, stebėjimo vietos buvo skelbiamos, bet ne finišas. Galbūt taip yra dėl to, kad dalyviams būtų sunkiau orientuotis, nes net ir krypties žinojimas yra didelis privalumas“, – pastebi M. Plukys.

Saulius Jurgelėnas, Vaidotas Žala, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis. #iGo2Dakar nuotr.
Saulius Jurgelėnas, Vaidotas Žala, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis. #iGo2Dakar nuotr.

Lenktynės su laiku

„Dakaro“ ralyje lenktyniauja ne tik komandos, tačiau ir medijų atstovai, kurie dažniausiai miegoti eidavo paskutiniai, o keldavosi pirmieji.

„Kiekvieną rytą stengdavomės užbėgti įvykiams už akių ir kažkur atsirasti pirmieji. Tai yra, prieš startą mes jau pasitikdavome lyderius ir lietuvius.

Anksčiau už juos mes turėjome atvykti ir į finišą, todėl kirsdavome kampus, jei buvo galimybė važiuodavome autostrada ir finiše atsirasdavome pirmi. Tai leido pasitikti lietuvių ekipažus nuo pirmo iki paskutinio“, – darbo specifiką „Dakare“ pasakoja Andrius Laucius.

Tuo metu M. Plukys pastebi: šiemet dirbti ir surinkti visą informaciją buvo tikras iššūkis dėl to, kad Lietuvos vardą „Dakare“ garsino net penki lietuvių ekipažai.

„Kadangi šiemet buvo net penki dalyviai, todėl juos sugauti buvo sunku. Turėjome spręsti įvairius klausimus. Pavyzdžiui, šiandien motociklų starto nedarome, tik finišą, o kitą dieną praleidžiame finišą, bet pateikiame medžiagą iš trasos. Nuolat daryti tą patį būtų neįdomu, be to, ir pačios komandos daug komunikuoja.

Todėl norėjome parodyti daugiau užkulisių. Taip pat važiuoja ne tik lietuviai, tačiau ir kiti dalyviai, lyderiai, pasaulinio garso ir aukščiausio lygio lenktynininkai. Žinoma, norėjome parodyti ir juos“, – teigia M. Plukys.

Nasseras Al-attiyah ir Arūnas Gelažninkas. iGo2Dakar nuotr.
Nasseras Al-attiyah ir Arūnas Gelažninkas. iGo2Dakar nuotr.

Nors šiemet lietuviai demonstravo ganėtinai aukštą tempą, tačiau, kaip teigia „iGo2Dakar“ komandos nariai, atotrūkis tarp lyderių ir kitų dalyvių – milžiniškas.

„Yra toks pastebėjimas, kad pravažiuoja pirmas penketukas ir gali skirtis pusę valandos, nes per tiek laiko niekas neatvažiuoja. Tokia taisyklė tinka visoms klasėms – motociklams, automobiliams ir sunkvežimiams. Lyderiai visada atsiplėšę nuo kitų per pusvalandį“, – pastebi A. Laucius.

Panašu, kad visi šiemet patirti iššūkiai šios komandos neišgąsdino ir vos tik grįžę į Lietuvą jie jau dėlioja planus kitų metų „Dakarui“, kuriame žada dalyvauti ir vėl.

Parengė Vytenis Kudarauskas

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (3)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Greitosios ir priėmimo skyrių medikai vos spėja suktis: senjorams šis metas ypač pavojingas (47)

Praėjusi naktis buvo šalčiausia šių metų žiemą. Kai kur šalyje temperatūra viršijo...

D+Vaidas Mikaitis

Rasistiniais išpuoliais garsėjančioje šalyje lietuviai buvo įspėti: čia patekę į kalėjimą, iš jo išleisite mirę arba apkrėsti ŽIV

Na ką gi, turime dar vieną paniką dėl naujos koronaviruso atmainos. Jaučiu, tuoj graikiškų...

Sinoptikai gerų žinių neturi: artėja ryškios ir pavojingos permainos (1)

Pastarosiomis dienomis šaltus orus šalyje lėmęs anticiklonas jau pamažu tols į šiaurės rytus....

Užkalnis. Man labai sunku gyventi tarp kvailių (219)

Skrendu į Vilnių skiepytis (nebūtina pasitikti oro uoste, vis tiek nežinosite, per kur atvykstu,...

Akių spalva nusako: esate energetinis vampyras ar donoras ir kokio gyvenimo partnerio jums reikėtų (23)

Yra kelios versijos, kodėl akys būna vienokios ar kitokios spalvos. Pagal vieną versiją (remiantis...

D+Kalbino Aurimas Perednis, parengė Laura Tarandaitė

Dėl augančios įtampos tarp Rusijos ir Ukrainos turi paprastą pastebėjimą: Rusijos pajėgos šiuo metu tiesiog per menkos (9)

Praėjusią savaitę JAV valstybės sekretorius Anthony Blinkenas pareiškė, kad turi duomenų,...

Miunchene patrankų mėsa tapusi „Barcelona“ eliminuota iš Čempionų lygos laisvas vienas bilietas į aštuntfinalį (1)

Po trečiadienio rungtynių paaiškėjo beveik visos UEFA Čempionų lygos aštuntfinalio dalyvės....

Jaunas ir stiprus, bet nevaisingas: urologė pasakė, kas gali pabloginti spermos kokybę ir kada metas išsitirti (26)

Kasmet Lietuvoje pasaulį išvysta apie 30 tūkst. naujagimių. Tačiau kol vienos šeimos laimingai...

Egiptą valdžiusi moteris, kuriai teko apsimetinėti vyru, o jos veidą norėta ištrinti iš istorijos (4)

Šioje „Lietuviškų atostogų“ laidoje – Luksoras , pats tvarkingiausias ir mandagiausias...

D+Julija Leimonė

Žinomiausias Vilniaus fotografas Alesius – apie degraduojantį stoties rajoną, leidimus viešinti nuotraukas ir pedagogę odiniu kostiumėliu

Kartą girdėjau draugus juokaujant, kad jeigu tavo nuotrauka nėra patekusi į Vinco Alesiaus...