aA
Antruoju bandymu „Heston Airlines team Pitlane“ ekipažas, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas, pasiekė Dakaro finišo podiumą. Automobilių sporto gerbėjus savo stabilumu stebinę lenktynininkai nepaisant patirties trūkumo bendroje įskaitoje užėmė 25-ąją vietą. Į ralio maratoną sugrįš ir kitais metais, o tikslas tik vienas – pagerinti rezultatą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Į Dakarą nuotykių ir išbandymų atviliotas Edvinas Juškauskas jų gavo su kaupu
© Marian Chytka

Jaunatviška energija žavintys lietuviai Dakarą įveikė ir pakeliui dar patyrė nemažai nuotykių. Po „Toyota Hilux“ ratais trečiajame etape po vos nepapuolė motociklininkas, kitą dieną jie prieš pat finišą atliko įspūdingą šuolį, po kurio kliudė medį, o nuo kinų ekipažo gavo niuksą, nors dėl to ant varžovų pernelyg ir nesupyko.

Tuo viskas nesibaigė, nes pirmajame maratoninio išbandymo greičio ruože netoli finišo subyrėjo priekinis visureigio reduktorius. Mazgą pavyko pasikeisti ir lenktynės tęsėsi, tačiau dvi dienos lietuviams buvo kupinos streso.

Viliojo nuotykiai ir išbandymai

E. Juškausko manymu pirmasis Dakaro finišas buvo toks, koks ir turėjo būti, – sėkmingas, bet su nuotykiais. Tai, ką patyrė įveikdamas tuos 8000 kilometrų ralio maratono trasose ir pervažiavimuose virs neįkainojamais prisiminimais, dėl kurių sportininkai neretai ir dalyvauja tokiose lenktynėse.

„Anksčiau lietuviai Dakare važiuodavo neužimdami aukštų pozicijų. Dar prieš penkerius metus tai buvo daugiau kova dėl išlikimo. Turbūt mane tai ir viliojo – tikras nuotykis ir rimtas išbandymas. Ir tikrai nenuvylė – azarto ir įvairių nutikimų netrūko, bet viskas puikiai pavyko“, – kalbėjo sportininkas.

Jis patikino, kad buvo ir keletas dienų, kai greičio ruožus įveikė be klaidų ir ekstremalių nuotykių. Tokie etapai taip pat džiugino, nes leido pagerinti rezultatą. Visgi nebūtų norėję, kad visas Dakaras būtų toks neįsimenantis.

E. Juškausko vairuojamas „Toyota Hilux“ nors ir nėra naujausias modelis, išskyrus reduktoriaus gedimą, pavyzdingai atlaikė visą Dakarą ir netgi sušvelnindavo vairuotojo padarytų klaidų padarinius. Senesniems automobiliams, anot lenktynininko, būdingi dažnesnis gedimai, dėl kurių lenktynėse būna labai apmaudu.

„Gedimams prasidėjus, visas smagumas baigiasi. Kai rezultatas nuo tavęs nepriklauso ir prastėja vien dėl technikos problemų, nusvyra rankos“, – komentavo jis.

Krizę įveikė bendromis jėgomis

Prisimindamas reduktoriaus keitimą, E. Juškauskas sako, kad kritinę situaciją išgyveno bendrų pastangų dėka. Benediktas Vanagas pagelbėjo tarpininkaudamas su „Overdrive“ komanda dėl reikalingų detalių, mechanikai konsultavo telefonu, o jiems su A. Paliukėnu beliko tik pakeisti mazgą.

Jaunasis šturmanas, anot lenktynininko, įsismarkavusį trasoje jį visuomet pristabdydavo, tačiau jei pastebėdavo, kad tempas lėtesnis už jiems įprastą – ir paragindavo spausti akceleratorių.

E. Juškauskas keisti turimo „Toyota Hilux“ kol kas neplanuoja. Anot lenktynininko, iš pradžių reikia įgyti tiek patirties, kad galėtų išnaudoti visas automobilio galimybes. Taip pat galvojant apie aukštesnes pozicijas įprasti vengti rizikingų sprendimų.

„Gali aplenkti varžovą, bet apgadinsi važiuoklę ir tai atsilieps kitą dieną. Išmokau nepatogiomis sąlygomis neskubėti, sulaukti tinkamo momento. Reikia galvoti apie trasos ilgį, sudėtingumą ir reaguoti pagal aplinkybes“, – apie išmoktą pamoką kalbėjo jis.

Dakaras neapleidžia lenktynininko minčių. Grįžęs į Kauną dvi dienas skyrė poilsiui, tačiau po to iškart pradėjo galvoti apie kitų metų startą. Norai išaugo – sieks ne tik finišuoti, bet ir pagerinti pasiektą rezultatą, todėl nuotykių jau norėtų mažiau.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (3)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Kupiškio ligoninės vadovą Julių Panką nustebino darbuotojų skundas: mano, kad tai – kerštas (188)

Kupiškio ligoninė s darbuotojos – slaugytojos ir padėjėjos – pasijuto skriaudžiamos: per...

Vaidas Mikaitis | D+

Nykiame krašte viešėjusiems lietuviams gautas pasiūlymas išvaikė nuobodulį – vyrukai, pirkite žmonas

Praeitą savaitę pasakojau, kaip su savo broliu, Pravalturo direktoriumi renkamės kurias pasaulio...

Nausėdos kalboje išskyrė pagrindinę žinutę: tam tikra prasme tai naujas iššūkis (94)

Gitanas Nausėda dalyvauja Jungtinių Tautų (JT) Generalinės Asamblėjos 76-ojoje sesijoje...

Su išniekinta trispalve kaunietį sulaikė prie Seimo: palaikau LGBT bendruomenę, bet nenoriu, kad ją išaukštintų (113)

Prie Seimo per surengtą šeimų mitingą trispalvę išniekinęs ir iš seksualinių mažumų...

Trys dažniausios apatinių dėvėjimo klaidos: kodėl po baltais drabužiais neturėtumėte dėvėti baltos liemenėlės? (20)

Ne vienerius metus savame versle besisukanti Vilmantė Markevičienė juokais prisimena anoniminio...

Madingiausios makiažo tendencijos: dabar tai rudens trendas (28)

Vasarą dekoratyvinę kosmetiką keičia saulė, tačiau atvėsus orams, norisi natūralų grožį...

Po komandos draugo metimo – pastaba Grigoniui: gal kitąkart ramiau? (12)

Sekmadienį Marius Grigonis įsirašė į savo CV naują pasiekimą. Lietuvio atstovaujamas Maskvos...

„Achema“: įmonės veikla tapo nuostolinga, į prastovas išleidžiama apie 400 žmonių atnaujinta (44)

Didžiausia dujų vartotoja šalyje Jonavos azotinių trąšų gamintoja „ Achema “ pranešė, kad...

Tailandas jau atviras turistams, bet reikia žinoti kelias taisykles: pasidalijo išsamia instrukcija, ką daryti norintiems nuvykti dar šiemet (29)

Jei pandemijos metu svajojate apie tolimus kraštus, jūs – ne vienintelis. Egzotiškos šalys irgi...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Investuotojas Kandzeras – apie degančias akis, skraidančius verslo angelus ir vyrišką sambūrį

Investuotojas ir verslo vystytojas, didžiausios Baltijos šalyse įdarbinimo kompanijos „ Biuro...