aA
2020 metais „Heston Airlines team Pitlane“ ekipažas, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas, tapo maloniu siurprizu automobilių sporto gerbėjams Lietuvoje. Dakaro naujokai važiuodami su ne pačiu moderniausiu visureigiu pretendavo į greičiausiųjų 30-tuką, o juos sustabdė tik šeštajame greičio ruože užsidegęs variklis. Naujo starto lenktynininkai laukia su nekantrumu, nes ir patys nori sužinoti tikrąsias savo galimybes, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo
© Vytautas Pilkauskas

Jos tikrai bus nemažesnės, nes ekipažas persėdo į naujesnį „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobilį. Tą patį, su kuriuo Benediktas Vanagas yra pasiekęs geriausią Baltijos šalių rezultatą, – 11 vietą. Automobilio patikimumas ralio maratone – svarbesnis už greitį, o tai ir bus pagrindinis naujesnės technikos privalumas.

„Iki minimumo sumažėja rizika, kad dėl kažkokių gedimų nebaigsime lenktynių. Ankstesnis automobilis buvo ganėtinai senas, todėl atsirado problemų su pavarų dėže, kilo gaisras. Dabar dėl technikos būklės jausimės saugiai ir liks tik patiems nepadaryti klaidų“, – komentavo E. Juškauskas.

Apsisprendė būdami dar kopose

Svarbiausią pamoką debiutiniame ralio maratone E. Juškauskas jau išmoko – neskubėti važiuojant ten, kur gausu dulkių. Jos paslepia viską, įskaitant didžiulius akmenis, kurie laužo automobilio ratus.

Prieš naują startą jis su A. Paliukėnu jautėsi taip, lyg po pirmojo Dakaro dar liko neužbaigtų darbų. Praėjusį kartą būdami sunkiausio ralio maratono pusiaukelėje matė, kad gali pasiekti finišą ir netgi būti pakankamai greiti. Dabar nori visa tai pakartoti.

„Sprendimą dėl kitų metų starto priėmiau vos tik užgesinau gaisrą kopose. Atsisukęs į Aisvydą pasakiau: „Viskas nuspręsta, kitais metais atvažiuosime užbaigti reikalų!“ Tai buvo ne šiaip pasakymas, o tikras užsispyrimas ieškoti būdų, kaip čia sugrįžti“, – apie aiškų apsisprendimą kalbėjo sportininkas.

Lenktynininkas netgi pasiryžo startuoti senuoju automobiliu, kuris grįžus į Lietuvą buvo visiškai išardytas, surinktas iš naujo ir perdažytas. Planai pasikeitė tik rudenį, kai su B. Vanagu sutarė sąlygas dėl naujesnio „Toyota Hilux“.

Įkvepia, padrąsina, bet ir sudrausmina

Buvo kilusi intriga dėl šturmano pasirinkimo, tačiau E. Juškausko teigimu, tai daugiausiai lėmė susiklosčiusios aplinkybės. A. Paliukėnas dalyvavo Lietuvos ralio čempionate, o jis norėjo įgyti patirties užsienyje rengiamuose ralio reiduose.

„Išbandžiau kitą šturmaną, bet niekada nebuvo nusprendę su Aisvydu eiti skirtingais keliais. Mūsų tandemas veikė gerai – puikiai supratome vienas kitą, tiko tempas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Dakare nemažą patirtį B. Vanagas sukaupęs tapo tikru E. Juškausko ir A. Paliukėno mokytoju. Kasdien bendraudamas su jaunaisiais kolegomis stengėsi juos padrąsinti, įkvėpti, o kai reikėdavo – ir sudrausmindavo.

„Heston Airlines team Pitlane“ komanda Dakare sieks išvengti klaidų, todėl tempas bus šiek tiek lėtesnis. Visgi sportininkai patikino, kad jų tikslas nėra vien tik pasiekti finišą – ketina lenktyniauti ir varžytis. 33-erių E. Juškausko ir 25-erių A. Paliukėno ekipažas bus vienas jauniausių šiame ralio maratone.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
1.0000

Dakare debiutavęs Lietuvos ekipažas pripažino: prieš ralį nepakeitė vienos detalės – ji ir sugedo

Šiandien „Toyota“ atstovybėje „Mototoja“ buvo surengtas „Heston Airlines“ ekipos,...

Rokas Baciuška paaiškino, kokios taktikos ėmėsi dėl pergalės Dakare: padėjo ir kitas lietuvių ekipažas

Rokas Baciuška – 22-ejų tauragiškis, parodęs, ką gali ambicijos, užsispyrimas ir ryžtas...

Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (6)

Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (21)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

Top naujienos

Karo ekspertai: Rusijos armijos atakos rodo – artėja didelis mūšis

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad rusai...

Gyventojų pajamos augo, tačiau viską suvalgė infliacija: sausis buvo lūžio taškas

Pirmąjį šių metų ketvirtį gyventojų darbo pajamos augo sparčiau nei prieš metus ir didėjo...

Naujausi duomenys iš karo Ukrainoje: rusai prarado apie trečdalį turėtų pajėgų, ruošiasi prijungimo scenarijams

Ukraina skelbia, kad Rusijos pajėgos savaip sureagavo į ukrainiečių pergalę ir grupės lyderio...

Karas Ukrainoje. Ukrainos kariai prasibrovė iki pasienio su Rusija: pone prezidente, mes čia! perspėjama, kad rusai rengia specialią operaciją „Azovstal“

Ukraina pirmadienį rengiasi naujam Rusijos puolimui rytiniame Donbaso regione, Kyjivui pareiškus,...

Suomijos prezidentas po pokalbio su Putinu: esu nustebęs (6)

Plataus masto Rusijos įsiveržimas į Ukrainą yra įrodymas, kad Kremlius gali užpulti...

Pasipylė nepavydėtinos nuomininkų istorijos: už nuomą nemoka pusę metų arba užgrobia butą be jokių nuomos sutarčių

Kaistant būsto nuomos rinkai, pasigirsta vis daugiau istorijų apie nemokius, svetimą nuosavybę...

Amerikiečių studija – kas dėl karo dėsis grūdų rinkoje

Karas Ukrainoje kelia vis didesnę įtampą pasaulinėje grūdų rinkoje.

„Renault“ parduoda turtą ir išeina iš Rusijos: rusai žada atversti „naują „Moskvič“ istorijos puslapį“

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pardavė savo turtą Rusijos vyriausybei,...

Europa įvaryta į kampą: tenka rinktis iš dviejų blogybių, akys vėl nukreiptos į branduolinę energiją (5)

Europos Sąjunga yra užsibrėžusi iki 2050 m. tapti klimatui neutralia erdve, tačiau priemonės...