14-ą vietą penktame etape užėmusiam B. Vanagui starto rikiuotėje šįkart nebereikėjo praleisti į priekį privilegijuotų varžovų. Todėl „Toyota Hilux“ ekipažas greičio ruožo pradžioje gavo sąlyginai „švarią“ trasą: antro dešimtuko atstovai distanciją paeiliui pradeda kas dvi minutes, o paskui starto konvejeris ima suktis kas pusę minutės.

Bet pasinaudoti sunkiai iškovotomis pozicijomis nepavyko: neatlaikė nesulaužomu pramintas „Toyota Hilux“. Dėl itin prasto telefono ryšio tik vargais negalais susisiekęs su savo mechanikų komanda, ekipažas pranešė apie lūžusį pusašį ir prakirstą stabdžių vamzdelį.

Pasak B. Vanago, visureigis nukentėjo važiuojant per griovį.

„Išvažiuodami iš stataus griovio, akceleruodami sulaužėme pusašį. Jis tuo pačiu prakirto stabdžių vamzdelį. Pusašį pasikeitėme. Stabdžius padarėme tik galinius. Tai – Dakaras“, – po skubaus, bet užtrukusio remonto nesiskundė B. Vanagas.

Benedikto Vanago automobilį tarpinėje neįskaitinėje zonoje spėjo apžiūrėti mechanikai

Palikęs už nugaros nelemtą atkarpą, lietuvis stabilizavo savo tempą. Trasoje jis iš viso sugaišo 4 val. 55 min. 30 sek. ir greičiausiam ekipažui pralaimėjo daugiau nei dvi valandas. Iki finišo jis spėjo aplenkti daugiau nei dešimt ekipažų ir užėmė 56 vietą, o bendroje įskaitoje nuo 16-os pakopos nusmuko ant 24-os.

„Šiek tiek liūdna, bet gyvenimas tuo nesibaigia, einame į priekį. Ankstesniais metais Dakaro ralyje turėdavome žymiai didesnių bėdų. Tai mūsų tikrai nesustabdys“, – išlipęs iš automobilio teigė B. Vanagas.

Analogiškos bėdos jau antrą kartą šiame ralyje užklupo ir iš 56-os pozicijos į trasą pajudėjusį Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos duetą. „Žalvario Dakar“ komanda greičio ruožo pradžioje sugaišo dar keliomis minutėmis ilgiau nei B. Vanagas ir pirmame kontrolės punkte (iš septynių) užfiksavo 78-ą rezultatą.

Negana to, papildomą pusvalandį „Mebar“ prototipo ekipažas prarado ir važiuodamas link antros atžymos. O po jos A. Juknevičius dingo tarsi į vandenį ir trečiame kontrolės punkte nebepasirodė.

Po keletą valandų užsitęsusios nežinios „Mebar“ staiga išniro iškart ketvirtame trasos punkte. Neaišku, ar lietuviai buvo išklydę iš trasos, ar tiesiog nesuveikė lenktynininkų judėjimą fiksuojanti GPS sistema.

DELFI žiniomis, A. Juknevičių daugiau kaip trims valandoms buvo sulaikęs nusuktas „Mebar“ pusašis. Dėl to į smėlio kopas antroje greičio ruožo dalyje jis įvažiavo jau sutemus, o bivake pasirodė apie 23 val. vietos laiku.

Finišą A. Juknevičius pasiekė 74-u rezultatu. Greičio ruože jis praleido daugiau nei 8 valandas ir nugalėtojui nusileido 5 val. 6 min. 40 sek. Etapą užbaigė 77 ekipažai iš 82 startavusių.

Bendroje įskaitoje Dakaro ralio vilkas klasifikuojamas 63-ioje vietoje.

Antanas Juknevičius

Penktadienį Dakaro ralio karavanas keliavo 647 km iš Antofagastos į Ikikę Šiaurės Čilėje. 255 km ilgio greičio ruožas (motociklininkams – 319 km) buvo sudarytas iš dviejų dalių, tarp kurių įsiterpė trumpas neįskaitinis pervažiavimas vietiniu plentu. Po lenktynių akmenuotais keliukais ir smėlynais sportininkai finišavo ant podiumo Ikikės centre. Taip ne tik pagerbtas pernai nuo galingo žemės drebėjimo nukentėjęs miestas, bet ir pažymėta simbolinė ralio pusiaukelė.

Jau trečią kartą šiais metais etape triumfavo bendrosios įskaitos lyderis Nasseras Al-Attiyah. Katarietis, vairuojantis „Mini“, finišą pasiekė per 2 val. 37 min. 18 sek.

2011 metų čempiono iš akiračio vis dar bando nepaleisti nenuilstantis Ginielis de Villiersas iš Pietų Afrikos Respublikos („Toyota“), penktadienį atsilikęs tik puse minutės. Trečias šįkart buvo ispanas Nani Roma su dar vienu „Mini“.

Automobilių įskaita

1. Nasseras Al-Attiyah Kataras „Mini“ 19 val. 30 min. 44 sek.
2. Ginielis de Villiersas Pietų Afrika „Toyota“ atsilieka 11 min. 12 sek.
3. Yazeedas Alrajhi Saudo Arabija „Toyota“ 28:44
4. Krzysztofas Holowczycas Lenkija „Mini“ 1:00:53
5. Bernhardas Ten Brinke Olandija „Toyota“ 1:04:23
6. Erikas Van Loonas Olandija „Mini“ 1:06:43
7. Christianas Lavieille Prancūzija „Toyota“ 1:27:22
8. Carlosas Sousa Portugalija „Mitsubishi“ 1:42:45
9. Ronanas Chabot Prancūzija SMG 1:49:27
10. Stephane'as Peterhanselis Prancūzija „Peugeot“ 1:49:41
24. Benediktas Vanagas Lietuva „Toyota“ 4:54:17
63. Antanas Juknevičius Lietuva „Mebar“ 31:10:24

Anksčiausiai prasidėjusiose motociklininkų lenktynėse penktadienį dominavo nebe ispanai, o jų kaimynai portugalai, važiuojantys „Honda“ plieniniais žirgais. Etapą laimėjo Helderis Rodriguesas, trečias finišavo jo tautietis Paolo Goncalvesas, o tarp šios porelės įsiterpė australas Toby Price'as (KTM).

Tiesa, jei etapo prizininkų trejetas spaudė, kiek galėjo, pagrindiniai ralio favoritai iš Ispanijos buvo užsiėmę savais žaidimais. Bendroje įskaitoje lyderiaujančiam Joanui Barredai Bortui („Honda“) jau pirmoje distancijos dalyje pavyko prisivyti čempiono titulą ginantį Marcą Comą (KTM), kuris startavo 2 min. anksčiau. Nusikratyti nekviesto palydovo pastarasis nesugebėjo, todėl iki pat finišo ispanai važiavo vienas greta kito. Laimėtoju šioje dvikovoje tapo J. Barreda Bortas, ne tik apsisaugojęs nuo galimų rimčiausio konkurento atakų, bet ir bendroje įskaitoje padidinęs savo persvarą prieš M. Comą iki 12 min.

Motociklų įskaita

1. Joanas Barreda Bortas Ispanija „Honda“ 21 val. 38 min. 35 sek.
2. Marcas Coma Ispanija KTM atsilieka 12 min. 27 sek.
3. Paolo Goncalvesas Portugalija „Honda“ 17:12
4. Pablo Quintanilla Čilė KTM 29:57
5. Toby Price'as Australija KTM 33:44
6. Helderis Rodriguesas Portugalija „Honda“ 36:04
7. Rubenas Faria Portugalija KTM 40:27
8. Stefanas Svitko Slovakija KTM 41:27
9. Alainas Duclos Prancūzija „Sherco“ 52:56
10. Davidas Casteu Prancūzija KTM 1:14:52

Keturračių įskaita

1. Rafalas Sonikas Lenkija „Yamaha“ 26 val 22 min. 48 sek.
2. Ignacio Casale Čilė „Yamaha“ atsilieka 16 min. 8 sek.
3. Sergio Lafuente Urugvajus „Yamaha“ 41:13
4. Jeremiasas Ferioli Argentina „Yamaha“ 1:49:27
5. Walteris Nosiglia Bolivija „Honda“ 2:58:21

Sunkvežimių įskaita

1. Eduardas Nikolajevas Rusija „Kamaz“ 18 val 10 min. 48 sek.
2. Airatas Mardijevas Rusija „Kamaz“ atsilieka 13 min. 38 sek.
3. Andrejus Karginovas Rusija „Kamaz“ 38:16
4. Dmitrijus Sotnikovas Rusija „Kamaz“ 58:41
5. Sergejus Vezovičius Baltarusija MAZ 1:16:44

Šeštadienį į trasą pajudės tik automobilių ir sunkvežimių ekipažai, tuo tarpu motociklininkai ir keturračių vairuotojai pirmieji gaus poilsio dieną Ikikėje.

Savaitgalis sportininkams nusimato ypač karštas: laukia vadinamasis maratono etapas, kurio finiše lenktyninė technika bus pastatyta į izoliuotą bivaką. Į jį negalės patekti komandų mechanikų brigados, todėl visus būtinus remonto darbus prieš sekmadienio startą privalės atlikti patys lenktynininkai.

Diena automobilių ir sunkvežimių įskaitų dalyviams prasidės labai anksti, mat prieš septintą greičio ruožą reikės užsiropšti ant 3500 m virš jūros lygio iškilusios plynaukštės ir persikelti į Bolivijos teritoriją. Pakeliui į Ujūnį automobilių ekipažai iš viso turės sukarti 717 km (įskaitinė distancija – 321 km). Organizatoriai perspėja dalyvius, kad šįkart greičio ruožas bus ypač klaidus, todėl daug ką lems teisinga navigacija. Sunkvežimių vairuotojai pasuks kitu maršrutu: jų laukia 335 km lenktynės smėlio kopomis.

Atokvėpio diena automobilių ir sunkvežimių komandų laukia pirmadienį.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (246)