„Peugeot“ šiuo metu yra vienintelė tikra gamyklinė komanda Dakaro ralio automobilių įskaitoje. Eilė metų triumfuojantys „MINI“ ar tarp lyderių esantys „Toyota“ yra tiesiog nusipirkę ženkliukus ant vokiečių, belgų ir Pietų Afrikos Respublikos privačių automobilių sporto kompanijų gaminamų automobilių.

Viena didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje „Peugeot“ savo sporto padaliniui gali atseikėti bet kokius resursus – tiek finansinius, tiek inžinerinius, tiek intelektinius, pasikviesti talentingiausius vairuotojus, bet nugalėti sunkiausiose pasaulio varžybose net ir to neužtenka.

Į Dakarą stojusi „Peugeot“ jį padarė daug gražesnį ir įdomesnį. Kitokie nei visi, gražūs ir lyg iš ateities atrodantys automobiliai į sunkiausią pasaulio maratoną įnešė intrigos atsibodusių „MINI“ valdomose varžybose.

Jie turi daug fanų, kurie mato Prancūzijos komandą pačioje aukščiausioje nugalėtojų pakylos vietoje. Tik pilotai to neplanuoja.

Penkis kartus su motociklų nugalėjęs Dakare C. Despresas, paklaustas koks planas nugalėti šiemet, dar bandė šmaikštauti.

„Mes nei tau, nei niekam kitam jo nesakysime, kaip kitaip patys laimėsime“, – juokėsi jis.

Čia pat jį pataisė jo kolega S. Peterhanselis. Jis Dakarą yra laimėjęs 10 kartų, tad, greičiausiai, žino ką sako.

„Nėra tokio plano. Mes nelaimėsime, šiai mašinai tai dar per anksti. Tai tik antri metai, tai nesame iki galo pasiruošę“, – DELFI sakė S. Peterhanselis.

Daugybę metų triumfuojančio „MINI“ ir truputį atsiliekančios „Toyotos“ receptas yra paprastas – žemo svorio centro, keturių varančiųjų ratų visureigiai. „Peugeot“ pasirinko kitą kelią – varomas galas ir didžiuliai ratai, kurie padėtų išvengti ilgo kapanojimosi smėlyje.

Tik ar šis receptas turi prasmės? Milžiniškos kopos lieka Čilėje, kuri iš Dakaro ralio pasitraukė. Dakaro ralis kasmet įgauna vis daugiau klasikinio ralio bruožų. Tą pripažino ir S. Peterhanselis.

„Šiemet Dakaras nėra tobulas dvejais ratais varomam automobiliui. Neturime kopų, tiek dykumos. Tai tampa siauromis, techniškomis lenktynėmis, kuriose dviejų varomųjų ratų sistema neįgauna jokio pranašumo“, – kalbėjo jis.

Visgi, gal „Peugeot“ sprendimas investuoti kosminius pinigus į bagius nėra toks blogas. Gaminti bagį pasišovė ir dabar Dakaro podiume karaliaujanti „X-Raid“ komanda, kuri gamina „MINI“. Jie antrus metus iš eilės pusiau slapčia, pusiau atvirai deleguoja Guerlainą Chicheritą, kuris užsiima jų sukurto bagio tobulinimu. Jūs tikrai žinote tą dryžuotą bagį, be jokių reklamų, kuris praėjusiais metais degė kelis kartus.

Gal pasaulinio lygio komandos žino daugiau nei mes. Dakaras gali grįžti į Sacharą, dėl milžiniškų pinigų visas pasaulis žvalgosi į Kiniją, o joje dykumų ir kopų per akis.

Visgi, tai tik spekuliacijos. Rodyti rezultatus „Peugeot“ turi jau šiandien, o „Peugeot“ automobilių sporto divizijos vadovas Bruno Famin tikino, kad automobilis šiemet bus tobulesnis.

„Aš į tai žiūriu kaip į natūralią evoliuciją, bet praktiškai tai nauja mašina. Iš pernykštės joje nedaug detalių pritaikytum. Čia tik tas pats variklis, greičių dėžė, tas pats dviejų varomųjų ratų konceptas. Mes turėjome smarkiai pagerinti automobilio stabilumą. Reikėjo automobilį paplatinti, o jei jau platini, tai reikia ir ilginti, o kai pailgini ar paplatini automobilį, perdaryti reikia viską“, – kalbėjo jis.

Bolidas nebeturėtų siūbuoti kaip laivas ant bangų, bet didelė dalis pernykščio darbo nuplaukia.

Dar viena „Peugeot“ superžvaigždė C. Sainzas buvo bene optimistiškiausias, nors praėjusiais metais jis ralio ir nebaigė.

„Tai gera mašina, patobulinimai yra teisingas žingsnis, bet jos patikimumas vis dar yra didelis klausimas. Reikia nuvažiuoti daugybę kilometrų. Manau, kad per anksti dar laimėti Dakarui, bet esu tikras, kad mes tikrai pasirodysime geriau nei pernai“, – kalbėjo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)