Po penkias dienas trukusio maudymosi Peru „fesh-fesh“ tipo smėlyje, Dakaro ralis persikėlė į Boliviją. Čia dalyvių laukia kitokio tipo trasos – dalis jų yra klasikinio ralio tipo keliai ant kieto grunto, tačiau tenka pratintis prie naujo iššūkio – aukščio. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, pirmoji Dakaro ralio stovykla Bolivijoje įsikūrusi 4 km aukštyje prie La Paso, o tai sukelia sunkumų ne tik dalyviams, bet ir kone visiems iš kitų šalių atvykusiems žiūrovams.
© Andrius Laucius

Žieminės padangos – ne kiekvienam

Praktiškai visa Bolivija yra 3 km virš jūros lygio, kai kurie miestai įsikūrę ir 4 km aukštyje, o dalis kelių nutiesti dar didesniame. Nors La Pase, greta kurio apsistojo Dakaro dalyviai, gyvena virš milijono žmonių, Bolivija yra viena rečiausiai gyvenamų valstybių – pagal žmonių tankumą ši teritorija užima 224-ą vietą.

„Į La Pasą važiavom toli nuo tų kelių, kuriais važiavo lenktynininkai – visą dieną 550 km turisto lituano. „Nissan Navara“ pakaba veikia puikiai, komfortas tokiose kelionėse – aukštame lygyje. 4,6 km aukštyje užklupo pūga, iš dangaus krito ledukai, tai įsitikinom ir mūsų pikapo pravažumu. „Navara“ su specialiomis bekelei skirtomis „Cooper“ padangomis kaip pūkelį ištraukė nuslydusį vietinių automobilį su vasarinėmis padangomis. Sulaukėm padėkos ir nusistebėjimo, kad mūsų vėliavos panašios – skiriasi tik spalvų vietos“, – nuotykį prisiminė projekto #iGo2Dakar dalyvis Mindaugas Plukys.

Tokios eismo sąlygos lietuvių nenustebino – jos labai primena kovo mėnesį, kuomet šylantis oras pradeda tirpdyti sniegą ir žieminį įšalą. Jos sportininkams ir jų fanams tęsis dar 3 dienas – iki Dakaras iš Bolivijos aukštikalnių persikels žemiau, į Argentiną.

Bolivija nėra turtinga šalis, tai nesunku pastebėti keliaujant per mažesnius miestus bei stebint automobilių parką. Apie žiemines padangas, net ir gyvendami aukštikalnėse, kur sniegas – dažnas reiškinys – girdėję yra nedaugelis vairuotojų. Todėl ir eismo saugumo situacija čia iš pirmo žvilgsnio atrodo apgailėtina – žmonės važiuoja su bet kuo, vienoje mašinoje jų susigrūda tiek, kiek telpa.

Aukštikalnių problemos

„Buvo užėjusi ta aukštikalnių nesąmonė. Jausmas – kaip šlapiu maišu trenktas, ima miegas, tai kelionės metu pakentėjau kol Andrius nulūžęs buvo, o paskui jau smigau ir aš. O dabar tai vartojam viską, kas tik gali padėti. Ir į tualetą dažnai vaikštom, ir galva kartais skauda, ir svaigulys toks kaip įkalus“, – šypsodamasis pasakojo M. Plukys.

Su analogiška problema patekę 3-4 km aukštį virš jūros lygio susiduria visi, gyvenantys žemumose. Kelių kilometrų aukštyje oras yra retesnis, žmogaus organizmas pasisavina mažiau deguonies ir todėl daugelį apima silpnumas, skauda galvą. Todėl kai kurie sportininkai prieš Dakaro ralį bent savaitę prabūna panašiame aukštyje – tuomet organizmas prisitaiko, pradeda gaminti daugiau deguonį pernešančių eritrocitų ir aukštikalnių sindromas pernešamas kur kas lengviau.

Tačiau analogiškos problemos iškyla ir automobiliams – gaudami mažiau deguonies, jų varikliai į ratus perduoda mažiau galios. Sportiniams automobiliams galios sumažėjimas itin juntamas, o kaip – kasdieniniams?

„Navara“ prasčiau važiavo pakilus į 4 km, tačiau nepasakyčiau, kad jautėme kokį diskomfortą. Stačioje įkalnėje ir būnant jūros lygyje tos galios niekada nebūna per daug, o leidžiantis žemyn jokio skirtumo. Tolygių atkarpų čia labai nedaug, praktiškai visada kyli arba leidiesi. Įdomybių šituose kalnuose dar bus“, –- sakė projekto #iGo2Dakar dalyvis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (13)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (13)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (304)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (97)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1440)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (115)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Mamą nustebino sūnaus poelgis: matyt, kažką darau kitaip nei visos (44)

Visos mamos skirtingos, bet turi vieną bendrą tikslą – padaryti viską, kad jų vaikas būtų...

Horizonte – dar viena futbolo šventė: į Marijampolę kitame etape atkeliautų „Celtic“ (5)

Jei Marijampolės „Sūduvai“ pavyks išlaikyti svečiuose įgytą persvarą prieš Jūrmalos...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (195)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kinai sukūrė nedegančią ir labai stiprią medieną (23)

Daugybė pasaulio medžių kasdien yra nukertama dėl žaliavos poreikio. Mes turime ir kitų,...