Šis Dakaras vienas sudėtingiausių per visą istoriją. Per pirmas šešias lenktynių dienas iškrito jau 89 motociklininkai, dvidešimt keturračių, 63 automobilių ekipažai ir 16 sunkvežimių. Jei lietus būtų prasidėjęs varžybų dieną, o ne poilsio, skaičiai galėtų būti dar didesni.

Saltoje startuos du automobilių įskaitos etapai, o sinoptikai abejas dienas žada lietingas. Pasak Vytauto Obolevičiaus, Antano Juknevičiaus šturmano, organizatoriai greičiausiai sutrumpins greičio ruožą.

„Išdžiuvusios upės patvins kalnų vandeniu ir bus nepravažiuojamos“, – sakė šturmanas.

Kalnuose lietus itin nenuspėjamas ir pavojingas. Mėnesių mėnesiais išdžiuvusios vagos vos per valandą gali virsti šniokščiančiomis upėmis. Kalnuose susirinkęs vanduo juda žemyn ir pakeliui šluoja viską. Lietuvių lenktynininkas Benediktas Vanagas taip pat pažymėjo šį pavojų, bet įžvelgė ir kitų.

„Galimi trys scenarijai. Pirmas – tiesiog nusės dulkės ir bus lengviau važiuoti ir be lenkti lėtesnius automobilius, bet mes susigrąžinome neblogą poziciją ir tai mums nelabai aktualu. Kitas variantas – taps slidu. Jei trasa bus ant molingos žemės, tai jis susimaišys su vandeniu ir virs tešla. Tada gali tekti pavargti. O trečias – patvins išdžiuvusios upės ir dalis greičio ruožo bus atšaukta“, – sakė lenktynininkas.

Lenktynininkas pasakoja, kad trasa tampa nenuspėjama, o jei lietus trumpas, tai nereiškia, kad kalnuose neatsivers galingos upės. Iš negyvenamų aukštikalnių kol suteka vanduo, gali praeiti ir para.

„Kasdien trasoje mes kertame brastas. Vienur vandens nėra, kitur matosi, kad jo buvę neseniai arba nėra visai jokių ženklų. Pernai mano akyse per valandą visiškai lygioje vietoje atsivėrė tokia upė, kad sunku buvo susikalbėti per jos griausmą“, – kalbėjo B. Vanagas.

Ar greičio ruožas bus sutrumpintas dar nėra aišku, bet šansai tam - dideli. Dar nėra buvę tokio Dakaro ralio, kad vos jam įpusėjus iškristų pusę dalyvių. Organizatoriai gali norėti „pataupyti“ lenktynininkus etapams Čilėje, į kurią jau po poros dienų jie iškeliaus su visa savo manta.

Visgi vienas dalykas aiškus: bet kuriuo atveju B. Vanago ir Andrejaus Rudnickio ekipažui neteks pasimėgauti patogiu važiavimu. Jei nelis, mašinos salonas bus pilnas dulkių, o jei lis, tai pro stogą varvės vanduo.

„Kiauras mūsų OSCaras. Pajaučiame savo oda visą trasą“, – juokėsi B. Vanagas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)