Iškėlęs tikslą baigti ralį tarp dvidešimties geriausių, B. Vanagas jau ketvirtą maratono dieną atsidūrė ten, kur ir norėjo būti.

315 km ilgio greičio ruožą jo ir baltarusio Andrejaus Rudnickio ekipažas užbaigė 20-as, o bendroje įskaitoje, pasinaudojęs greitesnių konkurentų problemomis, šoktelėjo iš 25-os vietos į 18-ą.

Tiesa, pirmas šių metų etapas persikėlus iš Argentinos į Čilę nebuvo rožėmis klotas ir „Toyota Hilux“ važiuojančiam duetui.

Pirmoje distancijos dalyje, kurioje teko skrieti kalnakasių keliukais, akmuo prakirto B. Vanago visureigio ratą. Bet didesnis rūpestis kilo dėl to, jog atsarginis ratas buvo sumontuotas netinkamai.

„Tai buvo labai techniškas greičio ruožas. Pradžioje buvo labai daug akmenų, paskui „feš-feš'as“ (itin smulkus smėlis – DELFI). Toliau sekė kanjonai su uolomis ir akmenimis. Be galo greiti ralio tipo keliukai ir galiausiai viskas pasibaigė kopomis, kurių teko pravažiuoti apie šimtą kilometrų.

Pirmoje lenktynių dalyje lenkėme labai daug varžovų. Tikrai matėsi, kad mums gerokai labiau sekėsi nei daugeliui kitų. Tačiau vienoje vietoje prakirtome ratą ir jį bekeisdami neteisingai užveržėme dvi veržles – jas prasukome. Taigi ilgokai užtrukome su tuo ratu, o po to greičio ruože dar stojome jo patikrinti ir papildomai priveržti. Kai ratą telaiko keturios veržlės, privalėjome „įjungti saugiklį“, kad jo išvis nepamestume ir nefinišuotume anksčiau laiko“, – didžiausią iškilusią grėsmę po finišo prisiminė B. Vanagas.

Patekęs į antrą bendros rikiuotės dešimtuką, B. Vanagas įgijo tam tikrą pranašumą – tokias pozicijas užimantys lenktynininkai startuoja kas dvi minutes, todėl kurį laiką gali išvengti priekyje važiuojančių varžovų keliamų dulkių. Likusieji iš starto rikiuotės pajuda kas pusę minutės.

Bet B. Vanagas puoselėja dar didesnes ambicijas.

„Pirmasis greičiausių dešimtukas startuoja kas tris minutes. Reikės dar rimtai padirbėti, kad tenai atsidurtume, bet mes tikrai ten būsime. Dabar belieka nedaryti klaidų. Tai, kad esame greiti, aš žinau, bet išlaikyti tą tempą be menkiausių klaidų viso greičio ruožo metu – tai patirtis, kuri mums be galo reikalinga. Nors man ankstesni du Dakarai davė savo, bet reikia nepamiršti, jog varžomės su kolegomis, kurie čia yra lenktyniavę dešimt, penkiolika ir dar daugiau kartų. Jų patirtis – nepalyginamai didesnė“, – pripažino pilotas.

Greičio ruožą lietuvis nuvažiavo per 3 val. 45 min. 19 sek. ir nuo nugalėtojo iš Kataro Nassero Al-Attiyah („Mini“) atsiliko 36 min. 1 sek.

Penktame etape ketvirtadienį Dakaro ralio dalyviai važiuos 697 km (greičio ruožas – 458 km ilgio) iš Kopjapo į Antofagastos uostą Ramiojo vandenyno pakrantėje, atsiveriantį prieš akis tik persiritus per milžiniškos kopos keterą prieš pat pajūrį. Tai bus vienas iš retų šio Dakaro ralio etapų, kuomet visų kategorijų lenktynininkai turės įveikti tą pačią trasą.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (34)