aA
Geriausią karjeros pasiekimą Dakaro ralyje pakartojęs ir 28-ą vietą trečiame etape užėmęs Benediktas Vanagas neskuba labai džiaugtis ir nemato kuo girtis. Pasak jo, tai normalus rezultatas, o pasirodymą Anduose jis laiko etalonu visoms likusioms vienuolikai Dakaro dienų.
Benediktas Vanagas
© DELFI (E.Kniežausko nuotr.)

Ralio pradžia B. Vanagui kainavo daug nervų ir jėgų. Kuro siurblyje užverdantis benzinas ekipažą vertė nuolat stoti ir vandeniu aušinti šią automobilio detalę. Gal sėkmė, gal improvizuoti techniniai sprendimai, o gal trasos konfigūracija leido lenktynininkui išvengti tos pačios problemos trečią varžybų dieną.

„Galėjome panašų rezultatą parodyti ir vakar, ir užvakar. Tiesiog nereikia prisidaryti problemų. Šiandien buvo sklandus, geras važiavimas. Tempą palaikėme gerą, tačiau nerizikavome. Nebuvo jokių problemų, tik porą kartų buvau palikęs trasą“, – sakė lenktynininkas.

Dakaras sunkėja su kiekvienu kilometru. Antrą varžybų dieną ralio karavanas „nusipurtė“ silpnesniais lenktynininkais ir antradienį lenktynių nebepradėjo jau 40 ekipažų. Trečias greičio ruožas buvo ne ką lengvesnis. Akmenuotos išdžiūvusios upių vagos, trijų kilometrų aukštis – išbandymas ir technikai, ir lenktynininkams.

„Šiandien automobilio beveik neapgadinome. Turėjome vieną nesėkmingą šuolį, ir panašu, kad esu išmušęs suvedimą. Bet kiekvieną dieną ir taip darome ratų suvedimą. Panašu, kad suplėšėme vieną pusašio gumą ir turėsime keisti granatą, nes dulkės ją sugadino. Daugiau matysime geriau apžiūrėję automobilį“, – džiaugėsi B. Vanagas.

Netrukus po pokalbio mechanikai dar rado ir įlenktą kėbulo vamzdį, bet atrodo, kad praėjusių metų pamokas B. Vanagas išmoko ir kol kas lietuvis su savo technika elgiasi atsargiai.

„Šiandien buvo labai akmenuota ir sudėtinga trasa. Kilome į 3 000 metrų aukštį, turėjome daug nusileidimų ir stabdžiai dirbo labai daug. Kaip pats matai, gavome ir „fesh fesh“ smėlio. Automobilį purtė ir kratė, net atsisuko priekinio sparno varžtas, ir sparnas plasnojo visą kelią, – pasakojo lenktynininkas.

Aukštikalnėse, esant žemam oro slėgiui, kuras nebeverda. Tą padėjo padaryti mechanikų sprendimas sumažinti dugno apsaugas ir taip padidinti aušinimą. Vis dėlto problema iki galo dar nėra išspręsta ir B. Vanagas nuolat sėdi lyg ant adatų.

„Kuro virimas yra bėda numeris vienas. Dabar variklio valdymo skydelyje pagrindinis man rodomas parametras yra būtent kuro temperatūra“, – kalbėjo lenktynininkas.

B. Vanagas teigė, kad yra numatęs patobulinimų, tačiau šiuo metu jam lieka pasikliauti sėkme. Pradėjus kaisti kurui kol kas vienintelis būdas atvėsti yra važiuoti greitai, kad oras aušintų siurblį, bet tam reikia pakankamai ilgų ir greitų atkarpų.

Lenktynininkas teigė, kad automobiliu negali pasitikėti, tačiau savo naujuoju šturmanu Andrejumi Rudnickiu – visu šimtu procentų. Nors, kaip pats šturmanas teigė, antrame greičio ruože per jo klaidą ekipažas prarado apie valandą. A. Rudnickis teigė nežinąs kaip reikės gyventi jei maratono pabaigoje juos nuo podiumo skirs valanda.

„Mes abu turime daug, bet skirtingos patirties, ir ta sinergija papildo mus. Sutampa mūsų chemija ir per visas tris dienas neturėjome nė vienos konfliktinės situacijos, nebuvo net pakelto tono. Viskas išsisprendžia dalykiškai arba juokais“, – sakė B. Vanagas.

Lenktynininkas tuo džiaugėsi, ypač kai kiekviena sekundė trasoje, kiekvienas nesusišnekėjimas gali kainuoti daug.

„Išgyvenau, kad pirmos dvi dienos buvo blogos, bet suprantu, kad gali nepasisekti ir kitomis dienom. Kažkam tai nuotykis, o man tai darbas. Nenoriu būti didvyriu, nenoriu pasirodyti. Atvažiavau čia pasiekti geriausio įmanomo rezultato, o ši diena - puikus pavyzdys, kaip tai turėtume padaryti“, – pasakojo B. Vanagas.

Kalbant su B. Vanagu tampa aišku, kad jis savo galimybes vertina paskaičiuotai, tačiau jis niekada tiesiai taip ir nepasakė, kad nesitaiko į podiumą.

„Žiūriu dabar į gamyklines komandas, su visais jų resursais, pajėgumais ir jaučiuosi kaip mažas berniukas bėgantis ir įsikibęs į kepurę, kad ji nenukristų“, – žiūrėjo į kalno papėdėje įsikūrusių gamyklinių komandų stovyklą B. Vanagas.

Trečias etapas iš San Rafaelio į San Juaną buvo pirmasis, kai lenktynininkai stovyklą pasiekia anksti, tuoj po finišo, ir gali pailsėti. Paprastai tempas Dakare košmariškas ir, kaip teigė B. Vanagas, laiko pavalgyti, nusiprausti, pailsėti ir net pasiruošti kitam etapui lieka labai nedaug. Praėjusią naktį B. Vanagas tegalėjo sau leisti keturias valandas miego, bet buvo tokių, kurie negalėjo miegoti visai.

Kitas lietuvių Antano Juknevičiaus ir Vytauto Obolevičiaus ekipažas į lenktynes išvažiavo tuoj po finišo. Vyrai aštuonias valandas praleido dykumoje taisydami savo sulaužytą automobilį ir į stovyklą grįžo vos dvi valandos iki kitos dienos starto. B. Vanagas teigė, kad taip gali atsitikti kiekvienam.

„Tai tikrai dar nėra gyvenimo pabaiga. Dar bus daug lenktynininkų, bus daug problemų. Mes galime atsidurti toje pat situacijoje. Į tai žiūriu labai blaiviai“, – kalbėjo B. Vanagas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (579)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (8)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (232)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (5)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

Kitokie pasikalbėjimai. Mantas Katleris su Nagliu Bierancu (237)

„ Kitokie pasikalbėjimai “ — portale DELFI! Jau lapkričio 20 dieną DELFI TV žiūrovai ir...

Gyvai / Paskutinė galimybė pelnyti tašką Tautų lygoje: Serbija – Lietuva (36)

Lietuvos futbolo rinktinė baigia kovas debiutiniame Europos tautų lygos turnyre rungtynėmis...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...

Vadina sukčiavimu: vilnietis pakraupo sužinojęs, kiek kainavo tetos kelionė taksi (7)

Praėjusią savaitę DELFI perskaičiau pasipiktinusios pilietės tekstą apie Vilniaus taksi...

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (399)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Prieš savaitę darytas paskutinis Nekrošiaus interviu: mirties nuojautos tuomet nebuvo (21)

Paskutinysis, dar niekur neskelbtas genialaus teatro režisieriaus Eimunto Nekrošiaus interviu,...