Pasitikti 37-erių vilniečio ir jo šturmano iš Baltarusijos Andrejaus Rudnickio į Vilniaus oro uosto atvykimo salę susigrūdo ne tik giminės ar draugai, bet ir maždaug šimto sveikintojų minia, kurioje buvo lakūnas Jurgis Kairys, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. Vyresni nešė lenktynininkams šampano butelius, o jaunosios gerbėjos dovanojo iš spalvoto popieriaus išlankstytą juodojo „Toyota Hilux“ modelį.

Bet 24-ą vietą užėmęs B. Vanagas tikisi dar labiau plėsti Dakaro mėgėjų ratą.

Atskiruose greičio ruožuose jis penkiskart pateko tarp 20-ies greičiausių, o geriausias pasirodymas – 4 vieta – taip pat neturi analogų šalies istorijoje. Tačiau po penkių etapų bendroje įskaitoje į 16-ą poziciją pakilusį Vyčiu paženklintą ekipažą vėliau pristabdė technikos gedimas, dvi avarijos ir pilotui lūžusi ranka.

Lenktynininkas teigia, kad šis ralis jam buvo visiškai kitoks nei du ankstesni.

„Per trejus metus kaskart vis atrasdavome naujus horizontus Dakare. Šiemet tapome gerokai greitesni ir pamatėme, kad važiuoti pirmame dešimtuke – visai kitas žaidimas, kitos jo taisyklės. Jau aišku, kad ruoštis kitam raliui turėsime dar kitaip. Su siaubu suprantu, kad po vienuolikos mėnesių turėsime išplukdyti techniką, ir man toks laiko tarpas nebeatrodo didelis“, – sakė B. Vanagas.

Kitas lietuviškas ekipažas – 60-ą vietą užėmę Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba – į Lietuvą grįžo naktį iš pirmadienio į antradienį.

– 24-a vieta – gerai, ar galėjo būti geriau? – paklausėme B. Vanago

– Aš manau, kad tai vieta, kurios buvome verti. Asmeniškai turiu didesnių ambicijų, bet žmogus planuoja, o visata juokiasi. Padarėme klaidų, kurios mums kainavo tris ar keturias valandas ir dar daugiau pozicijų, bet tai – patirtis. Jaučiuosi dar labiau užgrūdintas, stipresnis, džiaugiuosi, kad yra nemažas progresas. Visus tris kartus pasiekėme ralio finišą – tai jau neblogas rodiklis. Be to, šiemet pasikandžiojome su lyderiais, kuriems teko priimti mus į savo būrį. Paskui prisišaudėme sau į kojas, bet iš žaidimo išėjome pakelta galva ir palikome klaustukų kolegoms.

– Ketinate pasilikti savo „Toyota Hilux“ ir kitų metų startui?

– Sunku pasakyti. Iš principo apie jį galiu pasakyti tik gerų atsiliepimų. Nors lyderiai važiavo trimis kartomis naujesniais, o tai reiškia – ir greitesniais „Toyota Hilux“. Bet automobilis buvo tikrai geras ir valdomas, su tuo tanku, kuriuo važiavau pernai („Oscar“ – DELFI), nėra ko lyginti. Turime susitarimą su „Toyota“ šiems metams, o kas bus toliau – pamatysime.

– Rinkdamas biudžetą lenktynėms įlindote į skolas. Ar daug jų liko?

– Dakaro ralis – ne vienerių metų projektas. Yra žmonių, sakančių, kad Vanagas yra turtuolis, jei leidžia sau ten važiuoti. Aš suprantu taip: jei noriu kautis, turiu turėti tinkamus ginklus. Juk motociklų lenktynėse nestartuosi su dviračiu. Taip, man teko pasiskolinti, skola yra, bet tai – natūrali verslo dalis. Norint pasiekti rezultatą, kai ką tenka aukoti.

– Kaip jūsų lūžusi ranka?

– Vienu metu neblogai jaučiausi ir nustojau vartoti vaistus nuo skausmo. Bet paskui pradėjau vaikščioti sienomis. Šiandien vakare keliausiu į ligoninę, kur ranką peršvies. Pasak medikų, gali būti, kad nulūžusi kaulo dalis pasislinko – tokiu atveju manęs lauktų operacija. Ką darysi, gydytojai irgi yra mechanikai, jie suremontuoja žmogų kaip automobilį. Svarbu, kad ne stuburas lūžo.

– Kelerius metus į priekį regite savo Dakaro ralio projekto ateitį?

– Prieš pradėdami sakėme, kad tai bus penkeri metai. Dabar matau, kad mažiau tikrai negali būti. Kol kas viskas vyksta kaip planuota, todėl dar du Dakaro raliai tikrai bus. Labai tikiuosi, kad jų bus ir daugiau. Bet dabar laukia pats sudėtingiausias etapas ir didžiausia kova. Tai, kas buvo iki šiol, buvo tik vaikų žaidimai.

Primename, kad 36-ą kartą surengtame prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai. Beveik pusė dalyvių – 192 – finišo nepasiekė.

Iki finišo išsilaikė 79 motociklai, 18 keturračių, 67 automobiliai ir 50 sunkvežimių. Iš viso per dvi savaites lenktynininkai Argentinos, Čilės ir Bolivijos teritorija nuvažiavo daugiau nei 9 tūkst. km.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (289)