Šiais metais Dakare dalyvavo trys ekipažai iš Lietuvos: Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, Antanas Juknevičius ir Mindaugas Slapšys bei Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Du Lietuvos ekipažai finišavo 30-uke ir pademonstravo puikų rezultatą: B. Vanagas liko 26-as, A. Juknevičius – 27-as. Tačiau gerus sportinius pasiekimus temdo abejonių šešėlis.

Visi lenktynininkai be išimties po kiekvienos Dakaro dienos su gerbėjais bei žurnalistais dalinosi istorijomis: kas jiems tą dieną nutiko, kokias klaidas jie padarė ir kas buvo gerai. Vis dėlto kai kurios istorijos pasirodė tik kruopščiai kurtos legendos, skirtos įvaizdžio pagerinimui, o Dakaras vienam ekipažui, panašu, virto viešųjų ryšių akcija.

Ir svarbu net ne tos konkrečios įvykusios smulkmenos, o jų nutylėjimas arba neigimas. Sakytumėte, kam lenktynininkams kažką slėpti? Niekas negali paneigti, kad įvaizdis kiekvienam lenktynininkui yra svarbus, juk nuo jo gali priklausyti ir parama.

Teigė, kad yra nuslėpęs tik vieną įvykį

Beveik prieš savaitę (sausio 19 d.) DELFI konferencijoje svečiavęsis B. Vanagas, paklaustas, ar buvo nors vienas įvykis per keturis Dakarus, kurį jis buvo nuslėpęs, turėjo gerokai pagalvoti.

„Yra daug istorijų, kurios įvyksta, gal ne visas pavyksta papasakoti, nes būna, kad užsimiršta vienaip ar kitaip, bet pagrindą arba esminius dalykus visada tikrai papasakoji, nes tai yra tiesiog elementari pagarba. Šitos lenktynės yra tikrai unikalios, jos koncentruotos ir kažką slėpti tikrai neturiu tikslo. <...> Pirmame Dakare mes nepapasakojome vienos istorijos, kuomet važiavome peljetono gale, važiavome dulkėse ir buvo posūkis 90 laipsnių į dešinę. Mes per dulkes nepamatėme posūkio ir įkritome į tarpeklį, pirmame Dakare buvo tiek įvairių istorijų, kad tos mes tiesiog nebepasakojome. Toks nuslėpimas gal ir galėjo būti, bet daugiau aš neprisimenu“, - kalbėjo B. Vanagas.

Ar tikrai daugiau nuslėptų nuo sirgalių istorijų neprisimena B. Vanagas? Viena yla iš maišo išlindo jau tos pačios DELFI konferencijos metu.

„Stogas“ Nr. 1

Antrame Dakaro ralio etape B. Vanago ekipažas kelyje sutiko karvę ir dėl jos patyrė avariją. Kokia tai buvo avarija lenktynininkas niekada anksčiau nedetalizavo. Socialiniame tinkle „Facebook“ jis tiesiog paskelbė, kad dėl karvės teko apgadinti automobilį. Vis dėlto jo šturmanas tiesioginiame eteryje avariją apibūdino labai aiškiai.

„Aš dalyvaudavau klasikinio ralio varžybose ir ten, kai tu turi incidentą, kai vertiesi, greičiausiai lenktynės baigtos. Per pirmas tris sekundes pagalvojau, kad tai yra tik antras etapas ir jau viskas? Buvau tikrai nusivylęs, bet tuomet Benas pasakė: išlipk iš automobilio ir mes turime kažką padaryti, kad tęstume lenktynes. Taip, dėl karvės mes vertėmės, mes buvome ant stogo, ir vėliau pradėjome organizuoti, kad automobilis vėl būtų ant ratų“, - sakė S. Rozwadowskis.

Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis

Nors B. Vanagas konferencijos metu sėdėjo šalia savo šturmano ir aiškiai girdėjo, jog jis pasakė, kad automobilis buvo „ant stogo“, jis puolė neigti S. Rozwadowskio versiją: „Mes kai nuskridome nuo kelio dėl karvės, paguldėme automobilį ant šono, tas teisybė ir apie tai šneka Sebastianas. Čia yra tas pirmasis incidentas, apie kurį mes papasakojome ir manau, kad jis yra labai aiškiai nušviestas.“

Atrodytų, kad S. Rozwadowskis ir B. Vanagas sėdėjo skirtinguose automobiliuose, nes vienas teigė, kad automobilis buvo „ant stogo“, tai šturmanas patvirtino ir savo gimtąja kalba lenkiškojo DELFI reporteriui, kitas buvo apsivertęs tik „ant šono“ ir šios versijos laikosi it šiaudo iki pat dabar. „Po karvės mes nusileidom ant šono. Čia nėra jokios sensacijos“, - trečiadienį socialiniame tinkle „Facebook“ rašė B. Vanagas.

„Stogas“ Nr. 2?

„Buvau apkaltintas DELFI, kad nuslėpėme eilinį stogą, bet mes geriausiai žinome, kaip viskas yra ir šiuo atveju manau, kad įsišovėt sau į koją pakankamai stipriai“, - gyvos konferencijos metu sakė B. Vanagas.

DELFI žurnalistas Elijus Kniežauskas, dirbęs Argentinoje ir Bolivijoje, po šeštojo etapo pamatęs B. Vanago automobilį, pastebėjo dar vieno apsivertimo „simptomus“, vietoje dirbantis žurnalistas daug geriau už sirgalius Lietuvoje gali pamatyti, kokia yra tikroji situacija.

Išmuštas šoninis langas, sulamdytas statramstis, pakapotas variklio dangtis, suskaldytas priekinis stiklas ir kažkur dykumoje pasilikęs šoninis sparnas – visi „stogo“ simptomai. Lenktynininkas DELFI tai, žinoma, neigė.

Tikriausiai tiesą apie tą šeštąjį etapą žino tik automobilio stogas ir šturmanas, tačiau, kaip jau pamatėme, B. Vanagas stengiasi neigti net ir savo šturmano žodžius.

Buvo nuslėptas dar vienas „stogas“

Nors B. Vanagas teigė, kad pirmame Dakare buvo nuslėptas tik įkritimas į tarpeklį, pasirodo, kad ir šie žodžiai nėra visiška tiesa, nes sirgaliai nesužinojo apie dar vieną „stogą“.

Tai pripažino fotografas Tomas Tumalovičius, dirbęs keliuose Dakaro ralio varžybose.

„Palaikydamas E. Kniežauską, nes jis yra brolis žurnalistas, turiu prisipažinti, kad pirmame Dakare esu nuslėpęs Benedikto stogą. Tiesiog labai pagailo Benedikto tą kartą, nes jau labai daug buvo besivertęs prieš kelias dienas. Tą kartą tai buvo pavadinta incidentu“, - socialiniame tinkle „Facebook“ rašė T. Tumalovičiius.

Karvė: tiesa ar legenda?

B. Vanago apsivertimas, sukeltas karvės, irgi yra pakankamai ironiška istorija, mat daugelis abejoja, ar ta karvė apskritai buvo. Šturmanas iš karto po finišo antrame etape apie karvę neužsiminė nė žodžio, žinoma, dabar jis jau teigia, kad karvė buvo.

„Apie karvę irgi neaišku, kaip ten buvo iš tiktųjų. Vos išlipęs tąkart iš automobilio S. Rozwadowskis lenktynininkams apie ją nieko nesakė. Sakė tik „išsibarstėme, bum bum“. Tai man pasakojo kiti lenktynininkai“, - sakė vietoje dirbęs DELFI žurnalistas E. Kniežauskas.

Labai ironiškai apie B. Vanago susidūrimą su karve atsiliepė jo kolega A. Juknevičius. Nors apie tai jis buvo net neklaustas, jis karvę ironiškame kontekste DELFI tiesioginėje konferencijoje paminėjo ne vieną kartą.

Antanas Juknevičius DELFI redakcijoje

Dar vienas neaiškus momentas – 12-as Dakaro ralio etapas, kai B. Vanagas važiavo už A. Juknevičiaus, B. Vanagas teigė, kad skambino į specialų įrenginį A. Juknevičiui daugybę kartų, pagal taisykles, pastarasis turėjo praleisti B. Vanagą ir pasitraukti iš kelio, vis dėlto taip neįvyko kurį laiką, B. Vanagas teigė, kad dėl dulkių galbūt nepriartėjo reikiamo 200 metrų atstumo. A. Juknevičius, išgirdęs klausimą apie tai, sakė, kad sulaukė tik vieno B. Vanago signalo ir pašiepė lenktynininką dėl karvės.

„Aš galvojau, kad kalčiausia buvo karvė, bet dabar pasirodo, kad aš toje pačioje lentynėlėje būsiu kartu su karve. Tarp kitko Benediktas bent jau mėsos galėjo atvežti, mes būtumėm skaniai pavalgę. Aš atvirai kalbant karvių nemačiau, matyt, visas išdaužė Benediktas“, – juokėsi A. Juknevičius.

Paklaustas ar B. Vanagas padėjo jam šiame Dakare, A. Juknevičius vėl buvo ironiškas: „Benas man šiemet labai daug padėjo, nes išdaužė visas karves priekyje ir mes nei vienos karvės nematėme. Didesnės pagalbos aš negalėčiau tikėtis.“

Problemos su vairo stiprintuvu prasidėjo daug anksčiau

Visi žinome istoriją, kad vienuoliktą Dakaro ralio etapą B. Vanagas baigė be vairo stiprintuvo.

„Pajutom, kad po šuolių kažkas po automobiliu kliūna. Sustojome pažiūrėti. Pasirodo, išlindusi automobilio kėlimo koja. Ir bala vairo stiprintuvo skysčio po automobiliu. Išsimontavo prieš dvi dienas dėl patikimumo pakeista jungtis. Keltuvą susitvarkėm. Vairo stiprintuvui – amen“, - tada pasakojo B. Vanagas.

Vis dėlto, pasak vietoje dirbusio žurnalisto, problemos su vairo stiprintuvu lenktynininkui prasidėjo daug anksčiau, tik jis, žinoma, apie tai nepasakojo.

Benediktas Vanagas

„Prieš prologą aš pamačiau ištekėjusį hidraulinį skystį. Paklausiau B. Vanago apie tai. O jis pradėjo tai neigti. Nesvarbu, kad prieš kelias minutes man tą mechanikai prisipažino, pusę nakties jie bėgiojo per visus, ieškojo, kur jo nusipirkti, o po to pradėjo gesti vairo stiprintuvas kas antrą dieną“, - pasakojo E. Kniežauskas.

Dingusio mechaniko istorija

Apie B. Vanago vairo stiprintuvą vietoje dirbęs žurnalistas skaitytojams nepapasakojo ir dar vienos istorijos. Maratono etape mechanikai neturėjo likti Argentinoje ir negalėjo padėti komandai, kitu atveju komanda būtų diskvalifikuota. Vis dėlto B. Vanago vairo stiprintuvas buvo sutaisytas žaibišku greičiu, o Bolivijoje žurnalistas matė tik du likusius mechanikus, taigi iki šiol neaišku, kaip lenktynininkams pavyko taip greitai susiremontuoti savo automobilį.

„Paklausiau vieno komandos nario, kur yra trečias mechanikas. Jis sakė, kad dar Saltoje susirgo kalnų liga, o Karlosas jį išvežė į ligoninę. Nesvarbu, kad nuo kalnų ligos dažniausiai niekas į ligoninę neguldo ir Dakare kas trečias žmogus ja suserga ir kenčia – praeina savaime, o mechanikai čia ir be rankų dirbtų", - pasakojo E. Kniežauskas.

„Visuomet, kai B. Vanago paklausi klausimo, jis į jį neatsako. Jis pradeda savo maldelę kalbėti apie ką nors: Vyčio geną, kariuomenę. Jo žodžiais reikia abejoti, nes jis Dakarą rodo tokį, kokį nori, kad žmonės matytų, o ne tokį, koks jis yra iš tikrųjų“, - reziumavo E. Kniežauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (223)