Sudaryta iš šešių naujausios kartos dvipusių stiklo saulės modulių, sumontuotų ant „Craft Bearings“ komandos sunkvežimio stogo, išmanioji saulės energijos sistema, sukurta ir suprogramuota taip, jog visiškai save išlaikytų, tačiau kartu leidžia inžinieriams stebėti, kiek energijos sukaupta, reguliuoti ar modifikuoti nustatymus nuotoliniu būdu.

Kaip pasakoja A. Juknevičius, šios technologijos jau praėjusiame Dakare sužavėjo organizatorius ir ypač patiko kaimynams varžybų stovyklose, todėl šiemet visai nenaudojant generatorių, technikams gali tekti gintis nuo dėmesio.

„Praėjusiais metais sprendimą įsirengti atsinaujinančios energijos sistemą priėmėme neplanuotai, neturėdami daug laiko pasiruošimams – tuomet „SoliTek“ specialistams teko nemenka užduotis sukurti visą sistemą vos per kelias savaites. Nepaisant trumpo termino, sprendimas pasiteisino, nestreikavo ir buvome įvertinti Dakaro ralio organizacijos- gavome „Eco-Label“ sertifikatą, o aplink mus stovyklose kurdavosi tylos pasiilgę sportininkai. Tiesa, kartais naktimis dar vis prireikdavo užvesti generatorių. Šiemet, norėjome pasiturbinti visą sistemą ir būti priklausomi TIK nuo saulės.“

2018-ųjų Dakare saulės modulių sistema generavo tiek energijos, kad jos užtekdavo 6,5 valandoms darbo prie automobilio, tik didesniems agregatams, tokiems kaip suvirinimo technika, pasitelkiant generatorių. Tačiau šiemet Lietuvos saulės modulių gamintojai „SoliTek“ kartu su partneriais ABB sukūrė tokią sistemą, kuri leis visą Dakarą serviso darbams naudoti tik saulės energiją. Sistemos galingumas dieną sieks 3,6 kW, o naktį – 3 kW. Visa šviesiuoju paros metu sukaupta energija bus talpinama 8 kWh ličio jonų baterijoje.

„Paprastais žodžiais – naudosime tik saulės energiją ir į gamtą neišmesime daugiau nei 300 kg CO₂, kuris pasklistų po aplinką mums naudojant dyzelinius generatorius. Palyginimui, panašiai tiek išmetamųjų dujų į aplinką per mėnesį paleidžia miesto automobilis,“ – paaiškina Antanas Juknevičius.

Šie skaičiai reiškia, jog visiškai įkrovus sistemą, komanda galėtų dvi dienas dirbti pilnu pajėgumu, nesinaudojant jokiais papildomais elektros šaltiniais. Nors iki Dakaro liko dar kiek daugiau nei mėnuo, toks progresas jau susilaukė dėmesio tiek vietiniame, tiek tarptautiniame fronte. Antano Juknevičiaus komanda ir vėl sieks „Eco-Label“ sertifikato, o Lietuvoje sprendimas įvertintas Lietuvos sporto federacijų sąjungos (LSFS).

2018-ųjų metų sporto vadybos apdovanojimų „Metų rėmėjo“ kategorijoje išskirti šio sprendimo kūrėjai – bendrovė „SoliTek“. Už savo favoritus LSFS apdovanojimuose galite balsuoti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)