Lietuvių IT komandai teko nelengva technologinė užduotis – perimti ir palaipsniui perdaryti dalį jau įgyvendinto sprendimo, kuris pagreitin kliento verslo procesus, pagerintų duomenų srautus bei padėtų modernizuoti įmonės veiklą.

Įgyvendinimas pareikalavo kantrybės

Anot „Devbridge“ programavimo departamento vadovo Aleksandro Jonkaus, įmonei valdančiai ir auginančiai savo klientų jai patikėtą turtą per investavimą yra ypač svarbus turimų duomenų tikslumas ir savalaikiškumas. Tam, kad suprastų, kokį turtą jie valdo, kaip jis keičiasi, kokie vyksta sandoriai, tenka apdoroti milžiniškus duomenų kiekius, kurių tikslumas, integralumas ir savalaikis judėjimas tarp įvairių sistemų yra kritinis, priimant verslo investavimo sprendimus. Todėl inžinierių komandai reikėjo sukurti tokią platformą, kurioje šie duomenys ne tik sėkmingai cirkuliuotų, bet ir integruotųsi daugelyje kliento turimų informacinių sistemų.

„Nors projekto technologinis sprendimas buvo pakankamai sudėtingas, reikalaujantis gebėjimo įsisavinti prieš tai priimtus trečiųjų šalių sprendimus bei valios atsispirti pagundai įnešti staigias architektūrines korekcijas, vis tik didesni iššūkiai laukė sukuriant tvarų ir produktyvų bendradarbiavimo su klientu modelį. Klientas buvo įpratęs dirbti tiekėjo ar pirkėjo modelio principu, kai programuotojams daugiau tenka darbų vykdytojų vaidmuo, pagal iš anksto suformuotą kliento instrukciją. Tačiau mes „Devbridge“ komandoje, nuo pat įmonės įkūrimo pradžios, puoselėjame partnerystės su savo klientais santykį, kadangi esame tikri, kad didžiausią vertę klientui sukursime tik tada, kai aiškiai suprasime esmines kliento problemas, lūkesčius ir poreikius. Esame įpratę konstruktyviai kvestionuoti sprendimus bei teikti siūlymus, kuriančius išliekamąją vertę, todėl natūralu, kad projekto pradžia mums nebuvo itin lengva ir sklandi“, – apie bendradarbiavimo pradžią pasakojo vadovas.

Pakeitė kliento požiūrį

Anot A. Jonkaus, sunkiausia buvo įveikti kultūrinį skirtingų bendradarbiavimo modelių barjerą. Tai pareikalavo daug energijos ir kantrybės. Bet tuo pačiu tai vėliau atnešė ir didelį pasitenkinimą pasiektu rezultatu.

„Mūsų komandoje labai vertiname komandų autonomiją ir ją lydinčią atsakomybę už visus priimamus techninius sprendimus. Šio projekto eigoje buvo ypač smagu stebėti bendradarbiavimo su klientu transformaciją, kurią vainikavo visiška komandos atsakomybė už sukurto produkto techninius ir architektūrinius sprendimus, kurie galiausiai ženkliai pagerino sukurtos integracinės platformos kokybę. Kai įsitikinome, kad klientas partnerystę priima kaip vertybę ir gauna jos teikiamas naudas, mums buvo ypač džiugu. Šiuo projektu klientas užbaigė vieną iš skaitmeninės transformacijos ciklų, skirtų finansinių duomenų srauto valdymui“, – akcentavo departamento vadovas.

Inicijavo verslo pokytį

Projekto ir komandos vadovo Olego Zajončkovskio teigimu, projektas buvo skirtas vidiniams kliento poreikiams patenkinti, t.y, surinkti finansinius duomenis iš skirtingų sistemų, transformuoti ir pateikti juos verslui, analizei.

 IT įmonės „Devbridge“ komandos vadovas Olegas Zajončkovskis

„Mano pagrindinė atsakomybė užtikrinti sklandų gamybos procesą bei laiku drauge priimti techninius sprendimus. Nemažai teko bendrauti su klientu, tikslinti reikalavimus, derinti planus. Be to, kaip vadovas, privalėjau suteikti komandai visus įmanomus įrankius sklandžiam projekto įgyvendinimui. Man šis projektas įdomus ne vien tik iš techninės pusės. Atrasti tinkamą ir efektyviausią bendradarbiavimo modelį buvo viena iš sudėtingiausių, bet tuo pačiu ir įdomiausių užduočių. Greitesnis ir tikslesnis duomenų valdymas, neabejojame, kad prisidės prie kokybiškesnių ir labiau savalaikių verslo sprendimų priėmimo bei analizės. Sukūrus sėkmingą bendradarbiavimo ir pasitikėjimo aplinką, klientas paprašė sukauptas žinias, patirtį, išmoktas pamokas pritaikyti kuriant naują jų duomenų integravimo platformą visiškai nuo nulio – pirmiausia kliento personalo valdymo reikmėms, o vėliau galbūt ir kitoms verslo sritims“, – įžvalgomis dalijosi komandos vadovas.

Užsitarnavo kliento pripažinimą

Komandos vadovo teigimu, nors klientas buvo įpratęs dirbti kitaip ir pasitikėjimą nauja komanda užsitarnauti pavyko ne iš karto, tačiau kantrus darbas, stabiliai demonstruojami rezultatai ir orientacija į kokybę pelnė kliento pasitikėjimą, o su juo atsivėrė dar daugiau sėkmingo bendradarbiavimo galimybių.

„Mūsų klientas yra viena iš seniausių turto ir investicijų valdymo pasaulinių bendrovių, kuri gyvuoja daugiau nei 200 metų. Tad komandai teko didelė atsakomybė, kadangi sprendimas, kurį perėmė mūsų komanda buvo labai painus, sunkiai palaikomas, prireikė labai daug taisymų, taip pat procesas reikalavo labai daug pasikartojančio darbo. Dar vienas iššūkis teko, kai mums reikėjo orkestruoti ir valdyti kitų sistemų procesus. Mūsų vartotojai – tai yra verslo žmonės, kurie analizuoja mūsų pateiktus finansinius duomenis ir jais remiantis priima sprendimus. Greitas ir tikslus finansinių duomenų valdymas ir transformavimas padeda verslo klientams priimti strateginius verslo sprendimus laiku. Džiaugiamės, kad ne tik pavyko sėkmingai užbaigti pirmąjį projekto etapą, bet ir sulaukti kliento prašymo sukauptas žinias, patirtį, išmoktas pamokas pritaikyti kuriant naują duomenų integravimo platformą, paremtą Debesijos technologija“, – akcentavo komandos vadovas.