Kaip rašo New Atlas, iš pradžių „Stratolaunch“ projektavo „Roc“ kelti raketas ir palydovus į stratosferą, iš kur jie paskui turėjo būti leidžiami į žemąją Žemės orbitą.

Stratolaunch į stratosferą paleidinės viršgarsinius orlaivius. Stratolaunch nuotr.

Tačiau paskui kompanija strategiją modernizavo — dabar kūrėjai šešių „Boeing“ variklių lėktuvą nori panaudoti kaip hipergarsinių tiriamųjų aparatų nešėją. „Stratolaunch“ mano, kad tokia schema pravers tiek komerciniams klientams, tiek valstybinėms įmonėms.

Prieš porą metų — papildomai prie paties „Roc“ — kompanija parodė miniatiūrinio aparato „Talon-A“ konceptą. Šis lėktuvas skirtas hipergarsiniams skrydžiams, kurį galima paleisti nuo nešėjo, arba nuo paprasto pakilimo tako.

Praėjusį mėnesį „Stratolaunch“ surinko bandomąjį „Talon-A“ pavyzdį „TA-O“. Inžinieriams įsitikinus prototipo patikimumu, kompanija pradėjo jį bandyti.

Specialiai „Talon-A“ kompanija suprojektavo pilono įrangą, galinčią po „Roc“ sparnais išlaikyti nedidelį aparatą. Pagamintas iš aliuminio ir anglies pluošto, jis turi gervę pakelti „Talon-A“ ir sveria daugiau, nei 3,6 tonas. Pilonas užima 4,3 metrus po centriniu lėktuvo-nešėjo sparnu.

„Mūsų komanda pasiekė naują 27000 pėdų aukščio rekordą, tuo pačiu pademonstruodama lėktuvo charakteristikas, atitinkančias mūsų klientų skraidymo tempo reikalavimus“, — sakė Stratolaunch vykdomasis direktorius Dr. Zachary Krevor.

Stratolaunch į stratosferą paleidinės viršgarsinius orlaivius. Stratolaunch nuotr.

Paskutiniajame bandyme „Roc“ pakilo iš aerodromo Pietų Karolinoje, kad skrydyje būtų patikrinta nauja įranga. Lėktuvas sėkmingai skrido virš Mojave dykumos ir pakilo iki 8,2 kilometrų. Kompanijos teigimu, dabar „Stratolaunch“ pasirengusi bandyti lėktuvą su „TA-O“ ir visavertį paleidimą nuo nešėjo atlikti dar šiais metais.

Šaltiniai: