2021 m. pabaigoje „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbo 43 568 darbuotojai.

Pajamas augino išlaikyta kryptis į plėtrą Lenkijoje ir el. prekybą

„Vilniaus prekybos“ dukterinių įmonių veikla 2021 m. pirmąjį pusmetį vis dar patyrė veiklos ribojimų, susijusių su COVID-19. Vis dėlto, greitai reaguodama į besikeičiančias aplinkybes, grupė išlaikė stabilią kryptį bei augino pajamas ir Lietuvoje, ir užsienio rinkose, o didžiausias pokytis įvyko Lenkijoje bei Bulgarijoje, kur pajamos augo atitinkamai 11 proc. ir 8 proc.

2021 metais „Maxima Grupė“ nuosekliai augo ir plėtėsi, didindama pajamas 6 procentais iki 4 485 mln. eurų. Didžiausią plėtrą 2021 metais „Maxima Grupė“ tęsė Lenkijoje. Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ praplėtė savo tinklą 81 nauja parduotuve, o pajamos augo 15% (skaičiuojant pastoviu valiutos kursu) ir peržėngė vieno milijardo eurų ribą. „Maxima Grupei“ priklausanti elektroninė parduotuvė „Barbora“ pernai pajamas augino 49 proc.

Akropolis Group“ 2021 m. savo valdomų prekybos centrų portfelį papildė antruoju prekybos centru Rygoje – „Alfa“, o 2021 m. grupės pajamos augo 5 proc. ir viršijo 81 mln. eurų.

„Ermi Group“, valdančio „Ermitažo“ ir „Bauhof“ prekybos tinklus Lietuvoje ir Estijoje, pajamos 2021 m. augo 7 proc. iki beveik 216 mln. eurų, o grupės elektroninės prekybos pajamos augo 69 proc. 2021 m. pabaigoje buvo atidaryta antroji Vilniuje ir dešimtoji Lietuvoje parduotuvė „Ermitažas“.

Euroapotheca“, valdanti vaistinių tinklus ir didmenines farmacijos produktų platinimo įmones Baltijos šalyse ir Švedijoje bei el. prekybos įmonę „Azeta“, savo pajamas 2021 m. augino 4 proc. ir viršijo 812 mln. eurų. Pardavus vaistinių tinklą Lenkijoje, dėmesys sutelktas į pajamų augimą ir rinkos dalį Baltijos šalyse bei Švedijoje. Elektroninės prekybos pajamos „Euroapotheca“ grupėje 2021 m. išaugo 35 proc.

Visos „Vilniaus prekybos“ įmonių grupės pajamos iš elektroninės prekybos 2021 m. augo 48 proc. iki 209 mln. eurų. Pirmuosius metus Lenkijoje veikusi el. parduotuvė „Barbora“ jau pasiekiama penkiuose miestuose.

„Greta svarbių ir skubių klausimų, didžiąja dalimi susijusių su pandemijos keliamais iššūkiais, grupės įmonės koncentravosi ir į ilgalaikius, verslams svarbius klausimus. Išskirčiau Formatų – prekybos vietų vienodinimo – projektą, verslo procesų peržiūrą, siekiant efektyviau veikti, bei vidinės kultūros pokyčius mūsų įmonėse.

Taip pat „Vilniaus prekybos“ įmonės tęsė plėtrą visose savo veiklos rinkose, o ypač Lenkijoje, kur ne tik atidaryta 81 nauja „Stokrotka“ parduotuvė, bet ir veiklą jau penkiuose miestuose vykdo maistą ir kitas prekes į namus pristatanti „Barbora“. Elektroninė prekyba išlieka viena pagrindinių grupės krypčių visose šalyse“, – teigia Jolanta Bivainytė, „Vilniaus prekybos“ valdybos pirmininkė ir direktorė.

„Vilniaus prekybos“ konsoliduotos pajamos Lietuvoje 2021 m., kaip ir metais anksčiau, sudarė 40 proc., užsienio rinkose – 60 proc. visų pajamų.

Pelną mažino didinami darbuotojų atlyginimai ir plėtros kaštai

2021 m. „Vilniaus prekybos“ audituotas konsoliduotas grynasis pelnas sudarė 232 mln. eurų (8% mažesnis nei 2020 m). Didžiausią įtaką pelno sumažėjimui darė didinami atlyginimai ir socialinių naudų paketai darbuotojams, įėjimo į Lenkijos el. prekybos rinką kaštai ir valstybės mokestiniai pokyčiai Lenkijoje.

„2021 m. tebesitęsiant pandemijai, darbuotojų ir klientų saugumo užtikrinimas bei tinkamas reagavimas į besikeičiančius veiklos ribojimus išliko svarbiausiu grupės prioritetu. Toliau investavome į darbuotojų gerovę, didindami atlyginimus bei papildomas naudas, kaip motyvacinius priedus bei darbuotojų sveikatos draudimą.

Taip pat „Vilniaus prekybos“ grupėje ir toliau veikiame susivokimo, atsakomybės ir pasitikėjimo savimi kultūroje ir galime pasidžiaugti, kad vis didesnė dalis grupės darbuotojų tampa tokio veikimo stiliaus ambasadoriais“, – teigia J. Bivainytė.

Per praėjusius metus Lietuvoje priskaičiuoti „Vilniaus prekybos“ mokesčiai sudarė 288 mln. eurų (2020 m. – 277 mln. eurų).

„Vilniaus prekyba“ dividendų savo akcininkams šiemet nemokės. Pernai dividendai taip pat nebuvo mokami.

„Vilniaus prekyba“ per antrines įmones – „Maxima grupė“, „Euroapotheca“, „Ermi group“ ir „Akropolis Group“ – valdo parduotuvių ir vaistinių tinklus bei prekybos centrus ir savo veiklą vykdo Baltijos šalyse, Lenkijoje, Bulgarijoje ir Švedijoje. 2021 m. „Vilniaus prekyba“ netiesiogiai valdė 2039 prekybos vietas (Lietuvoje – 539).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją