„Kalbant apie kainas, vienintelis kelias – aukštyn, – sakė Londone įsikūrusios tyrimų ir konsultacijų bendrovės „GlobalData Plc“ maisto ir bakalėjos prekių analitikė Honor Strachan. – Ir mums teks su tuo susitaikyti.“

Žūtbūtinės konkurencijos ir inovacijų derinys padėjo JK kainoms kelis dešimtmečius išsilaikyti tarp žemiausių pasaulyje: vidutinė namų ūkių išlaidų dalis maistui Didžiojoje Britanijoje iki šiol buvo gerokai mažesnė nei kitose Europos šalyse. Tačiau dabar „Brexit“, pandemijos, karo Ukrainoje ir kitų neramumų samplaika riboja visų produktų tiekimą – nuo saulėgrąžų aliejaus ir kviečių iki trąšų, reikalingų pasėliams auginti.

Mažmeninės prekybos tyrimų firmos „Assosia“ duomenimis, pagrindinių produktų krepšelis – kuriame rasime tirpią kavą, troškintas pupeles ir kitas prekes – keturiuose didžiausiuose Didžiosios Britanijos prekybos centruose per pastaruosius metus pabrango daugiau nei 13 proc. Tarp 18 stebėtų prekių pirmavo vamzdelių formos makaronų dėžutė, pabrangusi beveik 50 proc.