V. Sinkevičius sako, kad Ukrainos saugyklose yra 40 milijonų tonų grūdų, o 90 proc. jų buvo pervežama per uostus, kuriuos dabar blokuoja Rusijos agresoriai. Alternatyvūs keliai traukiniais ir automobiliais iki uostų.

„Ukrainos grūdai per Lenkiją europine geležinkelio vėže galėtų keliauti iki Kauno, ten juos perkrautų ir vežtų į Klaipėdą, Javų paklausa didelė, nes Afrika priklauso nuo Ukrainos derliaus“, – aiškina V. Sinkevičius.

V. Sinkevičius sako, kad jau yra duomenų, kad Rusija vagia Ukrainos grūdus ir juos veža į Siriją.

Lietuvos geležinkeliai jau išbandė vežti šį derlių per Lenkiją. Tačiau didžiausia problema, kad Lenkijoje vėžė kita nei Lietuvoje ir Ukrainoje ir vežant į Lietuvą atsiranda dar vienas perkrovimas Kaune, kur baigiasi Europinė vėžė.

„Siūlymas gabenti grūdus per Baltarusiją keistas ir nepriimtinas“, – apie trumpesnį kelią kritiškai atsiliepia V. Sinkevičius ir nesiima spėti, kiek mes galėtume perkrauti javų, nes kol kas trūksta vagonų. EK kreipsis į visas šalis ir mėgins surinkti visus laisvus grūdovežius ir nukreipti į Ukrainą. Kitas dalykas tai žalieji koridoriai, kad būtų supaprastintos muitinės ir kitos procedūros. Trečias aspektas perkrovimas – tai turi tapti prioritetine sritini ir šiems kroviniams nereikėtų laukti eilėse.

Kiek tai sumažintų atleidimų bangą Lietuvos geležinkeliuose ir uoste kol kas sunku pasakyti. Kalbant apie ilgalaikę perspektyvą, šie maršrutai svarbūs gilinant Ukrainos integraciją į ES.

V. Sinkevičius sako, kad papildomo finansavimo šiam keliui nereikės, tai normalus verslas. Svarbiau procedūrų supaprastinimas ir prioritetų nustatymas. Kitas tikslas – išvengti maisto trūkumo Afrikoje, kurios priklauso nuo ukrainietiško derliaus.