Mokslininkai išsiuntė laišką pagrindinių pasaulinių viešųjų ryšių ir reklamos įmonių vadovams, įskaitant komunikacijos konglomeratą „WPP“, „Edelman“ ir „IPG“. Taip pat jis buvo nusiųstas įmonių klientų, kurie reklamuoja tvarumo tikslus, įskaitant „Unilever“, „Amazon“ ir „Microsoft“, vadovams, pranešė „Reuters“.

„Kaip mokslininkai, tyrinėjantys ir informuojantys apie klimato kaitos realijas, nuolat susiduriame su dideliu ir nereikalingu iššūkiu: įveikti iškastinio kuro įmonių reklamos ir viešųjų ryšių kampanijas, kuriomis siekiama supainioti arba sumenkinti mūsų duomenis ir klimato krizės keliamą riziką“, – rašė mokslininkai.

Microsoft

Nė viena iš reklamos ir viešųjų ryšių įmonių ar jų klientų negalėjo iš karto pakomentuoti mokslininkų laiško.

Vis labiau tiriamas viešųjų ryšių ir reklamos įmonių vaidmuo, kai šios padeda naftos ir dujų įmonėms sumenkinti jų daromą įtaką klimato kaitai arba naudoja taip vadinamą „žaliąjį smegenų plovimą“ (angl. greenwashing) teigdamos, kad tos bendrovės siūlo sprendimus klimato kaitai stabdyti.

Spalio mėnesį JAV Atstovų Rūmų komisija apklausė naftos kompanijų vadovus dėl jų vaidmens skleidžiant dezinformaciją apie klimato kaitą ir pareikalavo pateikti dokumentus, susijusius su pinigais, kuriuos jie išleido viešųjų ryšių ir rinkodaros bei socialinės žiniasklaidos įmonėms.

Amazon

Pateiktuose ieškiniuose didžiosios naftos ir dujų kompanijos kaltinamos „žaliuoju smegenų plovimu“, nurodant reklamines kampanijas, kuriomis siekiama suklaidinti klientus, kad šie manytų, jog reklamuojami produktai yra nekenksmingi aplinkai.

„Mes, klimato mokslininkai, dešimtmečius bandėme kelti pavojaus signalą dėl klimato krizės, bet mus pribloškė šios iškastinio kuro pramonės finansuojamos viešųjų ryšių kampanijos“, – sakė klimato mokslininkas Michaelas Mannas.

Kampanija, kuriai vadovavo „Clean Creatives“ grupė, verčianti reklamos ir viešųjų ryšių įmones atsisakyti iškastinio kuro klientų, paragino „Edelman“ nutraukti bendradarbiavimą su naftos ir dujų klientais.

2020 m. gruodžio mėn. pranešime „Reuters“ „WPP“ sakė: „WPP pripažįsta savo vaidmens svarbą sprendžiant klimato kaitos problemą, taikydama griežtus standartus mūsų kuriamam turiniui ir padėdamas klientams paspartinti perėjimą prie mažiau anglies dioksido į aplinką išskiriančios ekonomikos.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)