Žinoma, elektrinių laivų jau yra. Yra ir tokių, kurie turi šiokias tokias autonomines galimybes. Tačiau „Yara Birkeland“ yra didesnis ir suderina daugiau žaliųjų technologijų nei kiti. Tai – pirmas pilnai elektrinis praktiškas krovininis laivas, kuris iš „Yara“ gamyklos Norvegijos pietuose gabens chemikalus (daugiausia trąšas) į gretimus regiono miestus.

80 metrų ilgio „Yara Birkeland“ turi 6,8 mWh bateriją ir gali gabenti 3200 tonų krovinius.

Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.

Maksimalus laivo greitis yra apie 28 km/val. (15 mazgų) – tai yra visiškai įprastas rodiklis. Ateityje planuojama, kad laive gali atsirasti amoniako generatorius ir kita įranga, naudojanti „Yara“ gamybos galimybes, bet dabar tai – pilnai elektrinis laivas.

„Yara Birkeland“ per metus sutaupys 1000 tonų CO2 emisijų. Kitaip tariant, šis laivas pašalins 40 tūkstančių sunkvežimių kelionių per metus. Tiesa, pirmoji kelionė, įvykusi lapkričio 18 dieną, nebuvo tokia įspūdinga – laivas iš Horteno atkeliavo į Oslą. 70 km. kelionė yra tik pradžia – nuo kitų metų „Yara Birkeland“ bus intensyviai bandomas porą metų.

„Yara“ džiaugiasi naujuoju laivu, kuris tuoj imsis krovinių gabenimo. Tačiau darbas su juo dar nėra baigtas. „Yara Birkeland“ taps autonominiu laivu. Tai, aišku, padėtų sumažinti logistikos kaštus, bet dar svarbiau tai, kad „Yara Birkeland“ leis „Kongsberg“ kompanijai bandyti ir tobulinti autonomines technologijas.

Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.

Ir taip, „Yara Birkeland“ dydžiu ir galimybėmis nė iš tolo neprilygsta didžiausiems konteineriniams laivams. Tačiau tai proga vystyti technologijas, kurios išvalytų laivybos sektorių.

2050 metais, jei niekas nesikeis, laivyba gali būti atsakinga už 17 proc. CO2 emisijų, nes kiti transporto sektoriai, ypač antžeminis transportas, tampa švaresnis. Žinoma, ir laivyboje matomas judesys – jau kitais metais turėtų pasirodyti amoniaku varomas laivas. Bet naujos iniciatyvos visada yra sveikintinos.