Kompetencijas kaupia ilgus metus

Kelių dešimčių techninės priežiūros ekspertų grupę subūrusios, valstybės valdomos įmonės „Viamatika“ techninės priežiūros vadovas Žilvinas Smalskys sako, kad šiems specialistams keliami itin aukšti reikalavimai. Pirmiausia, jie turi atitikti Aplinkos ministerijos nustatytus kvalifikacinius kriterijus ir turėti teisę vykdyti ypatingų statinių statybos ir eksploatacijos techninę priežiūrą. Atskiruose projektuose reikalinga ir patirtis pagal tarptautines FIDIC sutarčių sąlygas.

„Antras dalykas ateina iš mūsų įmonės vertybių. Techninis prižiūrėtojas turi būti nepriekaištingos reputacijos, profesionalus, atsakingas ir linkęs bendradarbiauti. Statybos procese iškylančios inžinerinės problemos reikalauja greitos, adekvačios reakcijos ir pagrįstų sprendimų, nes būna situacijų, kai geležinkelio kelias yra išardomas ir darbai turi būti atlikti per labai ribotą laiką. Tada staiga iškyla problema, kuri turi būti išsprendžiama nedelsiant, nes traukiniai turi važiuoti kaip suplanuota. Keleiviai nori pasiekti tikslą laiku, o verslas gauti krovinius pagal susitarimą. Privalome viską suderinti, užtikrinant kokybinius parametrus, numatytus projekte“, – pasakoja Ž. Smalskys.

Techninės priežiūros specialistu tapti nėra paprasta: reikalingas ne tik inžinerinis išsilavinimas, bet ir ilgametė praktinė patirtis. Taip pat ilgai užtrunka, kol gaunami reikiami atestatai. Tačiau augant darbuotojų kompetencijai, didėja ir jų darbo užmokestis, kuris gali siekti ir 3 tūkst. eurų, atskaičius mokesčius.

Darbinė patirtis – keturi dešimtmečiai

Iš pradžių kelininku, o paskui daugiau nei du dešimtmečius techniniu prižiūrėtoju dirbantis Raimondas Ubis sako, kad nepaisant didžiulės atsakomybės, jo darbas yra itin prasmingas, nes atneša realią naudą visuomenei.

„Kai žinai, kad žmonės naudosis statiniu, tiltu, estakada ar kilimo-tūpimo taku, tai supranti, kad viską turi pamatyti savo akimis, tik tada gali drąsiai patvirtinti, kad objektas pastatytas tinkamai. Mes tiesiogiai dalyvaujame statybos procese ir esame atsakingi už kokybinius ir kiekybinius statybos objekto parametrus“, – sako techninis prižiūrėtojas R. Ubis.

Pagrindiniai techninės priežiūros darbai yra atliekami kelyje ir vykstant nenutrūkstamam transporto eismui, todėl tai yra padidintos rizikos darbo vietos, kurios turi būti tinkamai aptvertos. Techninis prižiūrėtojas turi įvertinti, ar rangovai yra pasiruošę atlikti darbinius procesus statomame objekte, ar vykdomi darbai atitinka patvirtintą projektą. Ir nors šio darbuotojo parašas lemia, kada statomas objektas gali būti priduotas ar baigtas, jis neatsako už paties projektavimo sprendimus.

„Pavyzdžiui, gali būti tokia situacija, kad rangovai planuoja asfalto klojimo darbus, o oro sąlygos tam nėra tinkamos. Tada techninis prižiūrėtojas privalo sustabdyti juos, duoti nurodymą nutraukti darbus. Taigi reikia būti budriam ir principingam. Esame užsakovo akys, ausys ir smegenys statybų aikštelėje. Privalome realiai matyti, kaip yra atliekami darbai, įvertinti ar rangovai naudoja tinkamas medžiagas, ar tinkamai atlieka statybos darbus, ar laikosi saugaus darbo taisyklių. Tikrai to nepadarysi per atstumą“, – sako R. Ubis.

Ž. Smalskys priduria, kad vis dar pasitaiko neigiamo požiūrio į techninės priežiūros darbuotojus.

„Tai skaudina. Ypač, kai žinai, kad mūsų darbuotojai yra sąžiningi ir kruopštūs. Galima objektus prižiūrėti formaliai, bet galima maksimaliai investuoti save į kiekvieną detalę. Šito nenusako jokie techniniai reikalavimai ar turima kompetencija. Rinkoje esame ne mes vieni, todėl kalbėti už kitus kolegas būtų neetiška. Tačiau mūsų techniniai prižiūrėtojai yra atrinkti, remiantis vertybiniais aspektais ir užaugę aukščiausius reikalavimus darbuotojams keliančioje įmonėje“, - sako Ž. Smalskys.

Jaunimas vertina karjeros perspektyvas

Ekspertai pastebi, kad šiuo metu techninės priežiūros rinka, kaip ir statybų bei kelių sektorius, yra itin suaktyvėjusi, jaučiama didelė konkurencija tiek konkursuose dėl užsakymų, tiek darbo rinkoje.

Ž. Smalskys sako, kad aiškios ir principingos įmonės vertybės padeda ne tik pelnyti pasitikėjimą rinkoje, bet ir pritraukti naujų darbuotojų bei išlaikyti esamus.

„Turime ekspertų, kurie savo karjerą tęsia nuo techninės priežiūros skyriaus įkūrimo. Tai mūsų branduolys ir didžiulis turtas. Jie perduoda įgytą patirtį jaunajai kartai. Jie vertina karjeros perspektyvas, nori dirbti su ambicingais projektais. Tačiau jų konkurso sąlygose pastaruoju metu yra keliami vis aukštesni reikalavimai techninės priežiūros ekspertams, todėl, norint valdyti didelės vertės ir sudėtingus inžinerinius projektus, reikia būti sukaupus didžiulę patirtį“, – sako Ž. Smalskys.

Anot jo, itin sėkmingai į techninę priežiūrą įsilieja inžinieriai, kurie anksčiau yra ragavę kelininko ar geležinkelininko duonos, dirbę statybų rangovinėse kompanijose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)