Rugsėjo 15 dieną Vyriausybė pritarė pluoštui KET pasiūlymų, tarp kurių – ir automobilių statymo šalia daugiabučių pakeitimai, t. y. draudimas statyti automobilius gatvių bei kiemų sankirtose ir penkių metrų atstumu nuo jų važiuojamojoje dalyje.

Kiemo ir gatvės sankirta

Nors dėl tokio automobilių parkavimo išties pablogėja matomumas sukant iš daugiabučių kiemo arba į jį, gali kilti avarinių situacijų, vilniečiai netruko piktintis, kad ir taip nėra kur statyti automobilių, o naujasis draudimas gali dar labiau apsunkinti situaciją. Tai ypač aktualu senųjų daugiabučių gyventojams, kurių kiemuose automobilių stovėjimo vietų yra mažiau nei transporto priemonių.

Vyriausiasis Vilniaus miesto inžinierius Antonas Nikitinas pabrėžia, kad pertvarkos reikalingos ne tik dėl saugumo, bet ir dėl pėsčiųjų patogumo.

„Tvarkydami gatves siekiame ne tik sutvarkyti važiuojamąją dalį, bet ir įrengti patrauklių takų pėstiesiems ir dviratininkams bei pritaikyti infrastruktūrą, kad būtų galima tvarkingai parkuotis. Tokiu atveju bus mažiau nesusipratimų, kur galima statyti automobilius, o kur ne. Reikia suprasti, kad stovėjimo vietos neatsiranda iš niekur, o gatvės ir kiemai nėra guminiai. Miestas, pavyzdžiui, gali spręsti [problemas] – įrengti daugiau parkavimo vietų gatvėse; palaipsniui, peržiūrint galimybes, planuojama tai daryti. O gyventojai gali naudotis kaimynijų programa ir spręsti kiemo iššūkius patys su miesto papildoma investicija – tvarkant aplinką, dalį vietos numatant automobiliams parkuoti“, – pažymi pašnekovas.

Pritarta pluoštui pasiūlymų

„Delfi būstas“ primena, kad Susisiekimo ministerijos parengtose pataisose numatyta, jog dviračių gatvės būtų įrengiamos lėto eismo, siaurose senamiesčių ar kurortų gatvėse. Čia vyktų mišrus eismas, bet dviračiams būtų leidžiama važiuoti per visą gatvės plotį, nesilaikant dešiniojo krašto taisyklės, jų nebūtų galima lenkti, važiuoti greičiau nei 30 km/h.

Nauju ženklu „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ būtų galima riboti motorinių dviračių ir elektrinių paspirtukų eismą, kur yra intensyvus pėsčiųjų eismas ar kur to reikalauja eismo sąlygos.

Tarp pakeitimų – draudimas statyti automobilius gatvių bei kiemų sankirtose ir penkių metrų atstumu nuo jų važiuojamojoje dalyje.

Taisyklėse atsirastų ir nuostata, kad, baigus krauti elektromobilį, vairuotojas jį turi nedelsdamas patraukti iš įkrovimo vietos.

Taip pat siūloma kai kuriose viešojo transporto juostose leisti važiuoti motociklininkams ir neįgaliesiems, numatyti galimybę įrengti atskirus tik maršrutiniam transportui skirtus šviesoforų signalus.

Svarstoma įrengti dviejų tipų eismo juostas – A, skirtas tik maršrutiniam transportui, ir A+, skirtas ir kai kurioms kitoms transporto priemonėms.

Numatyta leisti į draudžiamaisiais kelio ženklais pažymėtą zoną vykti ir automobiliams, teikiantiems keleivių vežimo paslaugas.

Dar viena naujovė – specialųjį transportą su švyturėliais vairuotojai turėtų praleisti sudarydami eismo koridorių gatvės centre, t. y pasitraukti ir į dešinį, ir į kairį kelkraštį, o ne tik į dešinį, kaip iki šiol.

Siūloma nustatyti, kad draudimas važiuoti riedučiais, riedlentėmis ar paspirtukais be variklio važiuojamąja dalimi netaikomas gyvenamojoje zonoje.

Didžioji dalis pakeitimų po Vyriausybės pritarimo įsigalios nuo kitų metų birželio, dalis – nuo sausio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (731)