„Dar prieš dešimtmetį kalbos apie tai, kad turime mažinti vartojimą ir rūpintis daromu poveikiu klimatui, sulaukdavo šypsenų, o šiandien visuomenė jau supranta, kad sprendimų imtis būtina ir tai turi daryti visi. „Mano banko“ iniciatyvos veikti tvariau kilo iš organizacijos vidaus, iš mūsų pačių. Tam tikrus pokyčius pradėjome jau prieš keletą metų. Bet šiandien matome, kad visai visuomenei tai vis labiau suprantama, tad ir patys stengiamės jau dabar būti tvariais ir nešti tą žinią partneriams, klientams“, – sako Vytautas Olšauskas, „Mano banko“, dirbančio su prekės ženklu mano.bank, valdybos pirmininkas.

Vasarą „Mano bankui“ buvo suteiktas „CO2logic” sertifikatas, patvirtinantis, kad organizacija savo veiksmais ne tik sumažino CO2 poveikį, bet ir visiškai kompensavo paliekamą pėdsaką finansuodama klimato kaitą ir ŠESD išskyrimą stabdančius projektus. Pasak V. Olšausko, banko tvarumo strategijoje jau numatyta imtis atsinaujinančios energetikos projektų bei veiksmų, kurie tvariomis padarytų ir banko teikiamas paslaugas – paskolų išdavimą, projektų finansavimą. Ir nors tokie žingsniai bei pokyčiai reikalauja tam tikrų papildomų investicijų, pasak „Mano banko“ valdybos pirmininko, išlaidos sąlyginai nėra tokios didelės, o gaunama nauda jas jau atsveria.

„Naudą jau matome. Pirmiausia, iš darbuotojų gauname labai teigiamą grįžtamąjį ryšį. Jauniems perspektyviems specialistams šiandien rūpi ne tik atlygis ar darbo sąlygos, bet ir tai, kokioje organizacijoje jie dirba ir kokią prasmę mato. Tvariam verslui tokius specialistus pritraukti lengviau, tai jaučiame ir iš savo komandos. Antra, tai yra svarbi žinutė ir klientams. Klientai, kuriems rūpi, su kokia organizacija jie dirba, iš ko gauna paslaugas, tokį žingsnį taip pat įvertina“, – sako V. Olšauskas.

Energetiškai efektyvūs

„Mano bankas“ dar prieš keletą metų renovavo biuro pastatą ir kartu įdiegė energiją tausojančią vedinimo, šaldymo, šildymo rekuperacinę sistemą, kuri naudoja 50-60% mažiau energijos nei tiekiant šilumą iš centralizuotų šilumos tinklų. Šiemet pasirašyta sutartimi, iš elektros energijos tiekėjo bankas jau perka tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių gaunamą elektrą. Tadas Kavaliauskas, „Mano banko“ tvarumo vadovas, pasakoja, kad toks sprendimas išlaidas elektrai padidins apie 10-15%, tačiau, vadovų sprendimu, tvarumui tokios sąnaudos priimtinos. Dar vienas iš padarytų žingsnių – taršiausias bendrovės automobilis buvo pakeistas ekonominės klasės elektriniu.

„Esame suskaičiavę, kas mūsų veikloje išskiria daugiausia CO2, ir pirmiausia pradėjome nuo veiksmų, kurie daro didžiausią pokytį. Bet strategijoje numatyta daugiau projektų. Ant pastato stogo bus įrengta saulės jėgainė, kurios užteks dieną sunaudojamai energijai padengti. Darbuotojų patogumui patalpose įrengiama elektrinių paspirtukų ir dviračių įkrovimo aikštelė, užtikrinamos visos rūšiavimui reikalingos priemonės, ruošiame popieriaus sunaudojimo mažinimo planą“, – vardija T. Kavaliauskas.

Kompensuos pasauliui

Jis pažymi, kad veikti visiškai neišskiriant ŠESD kol kas dar neįmanoma, nes visa žmogaus veikla vienaip ar kitaip daro poveikį klimatui. Todėl tą pėdsaką, kurį įmonė vis dėlto dar palieka, nuspręsta kompensuoti finansuojant du projektus: tvaraus ūkio skatinimą Bolivijoje ir švaraus vandens išgavimą Ruandoje.

„Klimato kaita yra viso pasaulio problema. Ir Jungtinės Tautos yra įvardijusios, kad trečiosiose pasaulio šalyse net mažiausias finansinis indėlis daro didžiausią poveikį taršos mažinimui. Todėl pradėjome nuo šių projektų, jais sprendžiamos ne tik klimato, bet ir socialinės problemos“, – sako T. Kavaliauskas.

Auginti klientus

2018 m. pirmąją specializuoto banko licenciją gavusio „Mano banko“ klientai – daugiausia smulkus verslas, kurio finansavimo poreikis siekia iki 3 mln. Eur. Pasak V. Olšausko, tokiems klientams tradiciniuose bankuose dažnai pritrūksta lankstumo ir įsiklausymo, kurį specializuotas bankas gali suteikti.

„Dažnai nutinka taip, kad mūsų klientai, gavę pastiprinimą, užauga ir vėliau tampa ir didžiųjų bankų klientais. Mes veikiame kaip tam tikras inkubatorius mažam verslui. O jei dar galėsime paskatinti klientus, įtraukdami juos į tvarumo procesus, prisidėsime ir prie sąmoningumo, ir prie paties smulkaus verslo sėkmės auginimo“, – įsitikinęs V. Olšauskas.