„Socialiniuose tinkluose esu jau senokai. Čia mėgstu komunikuoti su žmonėmis, reikšti savo mintis įvairiomis temomis. Seniau daugiau dalindavausi savo tekstais, o dabar nevengiu įkelti įvairių nuotraukų ir vaizdo įrašų iš kasdienio savo gyvenimo“, – pasakoja pašnekovė.

Nevengdavo filmuoti vairuodama

D. Vilčinskytė-Knystautienė pripažįsta, kad dar visai neseniai visiškai nevengdavo save filmuoti bei į sekėjų žinutes atsakinėti vairuojant transporto priemonę. Praėjusią savaitę moteris viešai pareiškė, kad žada drastiškai šio įpročio atsisakyti bei pažadėjo dovanų visiems, kurie ją pamatys vairuojant su telefonu rankose.

„Labai nesmagu prisipažinti, tačiau vairuodama tikrai nevengdavau naudotis mobiliuoju telefonu. Nors visada suvokiau, kad vairavimas ir naudojimasis telefonu yra blogas įprotis, pati nė nepastebėdavau, kad nuolat tuo užsiimu. Šeimos nariai dėl to pykdavo, brolis net grasindavo, kad jei nesiliausiu – pats nusiųs policijai vaizdo įrašus, kuriuos filmuodavau vairuodama. Daugybė sekėjų yra parašę, kad rizikuoju ne tik savo, tačiau ir kitų eismo dalyvių gyvybėmis“, – prisimena moteris.

Dinara Vilčinskytė-Knystautienė

Lemtingas suvokimas, kad būtina vairuojant elgtis atsakingiau įvyko prieš keletą mėnesių. D. Vilčinskytė-Knystautienė sužinojo, kad autoavarijoje žuvo jauna mergina iš jos gimtojo miestelio. Tada pašnekovė prižadėjo sau, kad niekada nebefilmuos vairuodama.

„Nors pati autoavarija nebuvo sukelta dėl mobiliojo telefono naudojimo, mane labai sukrėtė, mat žuvo pažįstamas žmogus. Tada sau pasakiau, jog telefono nenaudosiu būdama už vairo, tačiau maždaug po mėnesio netikėtai pastebėjau, kad vairuodama vėl filmuoju“, – pasakoja moteris.

Tuomet ventiškei ir kilo mintis viešai pasakyti, kad atsiųs dovanų visiems, kurie ją dar kartą išvys besifilmuojančią vairuojant.

„Kilo mintis įtraukti ir savo sekėjus į šio įpročio atsisakymą. Esu įsitikinusi, kad kuo daugiau žmonių apie tai žinos, tuo man labiau nesinorės imti mobiliojo telefono į rankas. Šiuo metu sekasi puikiai, visai netrūksta socialinių tinklų esant už vairo“, – džiaugiasi D. Vilčinskytė-Knystautienė.

Dinara Vilčinskytė-Knystautienė

Socialiniai tinklai –„nekalta“ priklausomybė

Šiuo metu visai nestebina išvysti socialiniuose tinkluose žinomą žmogų, kuris filmuojasi vairuojant. Dažnai žmonės taip elgiasi nė nepagalvoję, kokią grėsmę kelia sau ir aplinkiniams. Socialiniai tinklai tampa svarbia kasdienybės dalimi, o po pusdienio be telefono rankose žmogus jau jaučiasi lyg nesavas.

„Sunku atsakyti, kodėl žmonės mane seka. Manau, kad kažkuo esu jiems įdomi, gal vienus traukia išskirtinė išvaizda, o kiti mane seka dėl keliamo turinio. Dažniausiai mano transliuojamas turinys yra linksmas ir nuotaikingas“, – pasakoja nuomonės formuotoja.

D. Vilčinskytė-Knystautienė teigia, kad prie socialinių tinklų lengva priprasti. Tampi priklausomas nuo žmonių, dėmesio, bendravimo.

„Vis dėlto, aš to nelaikau bloga priklausomybe. Džiaugiuosi, kad moku nuo socialinių tinklų pailsėti, galiu savaitę nebendrauti su sekėjais ir nesijausiu blogai. Nors su tokiu mano požiūriu turbūt nesutiktų mano vyras. Jam atrodo, kad tikrai nemažai laiko praleidžiu įnikusi į telefoną“, – juokiasi pašnekovė.

Neigiama socialinių tinklų pusė

D. Vilčinskytė-Knystautienė – teigiamas pavyzdys, kuris rodo, kad svarbu pačiam sugebėti pasidaryti tinkamas išvadas ir stengtis nebedaryti pasikartojančių klaidų. Tačiau socialiniuose tinkluose apstu atvejų, kuomet tėvai vairuodami filmuoja netinkamai važiojamus vaikus.

Dinara Vilčinskytė-Knystautienė

Nors Kelių eismo taisyklės aiškiai apibrėžia, kad automobilyje vežami mažamečiai privalo sėdėti specialiai jiems skirtose kėdutėse, neretai galima pastebėti, kad mamos filmuoja save vairuodamos, kuomet gale sėdi neprisegtas mažametis. Pastaraisiais metais viešojoje erdvėje buvo daug diskutuojama ir apie tėvus, kurie visiškai nepaiso vaikų saugumo – veža atžalas tam nepritaikytuose supamuosiuose gultukuose, vairuoja vaikų neprisegę saugos diržais. Automobilinės kėdutės skirstomos į penkias grupes, atsižvelgiant į vaiko svorį:

• 0 grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 10 kg;
• 0+ grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 13 kg;
• I grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 9 iki 18 kg;
• II grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 15 iki 25 kg;
• III grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 22 iki 36 kg.

Nors pagrindinis gamintojų nurodomas faktorius yra vaiko svoris, renkantis automobilinę kėdutę svarbu papildomai atkreipti dėmesį, ar saugos diržai normaliai užsisega, o vaiko galva neišsikiša iš kėdutės gabaritų.

Dinara Vilčinskytė-Knystautienė

Socialiniuose tinkluose demonstruojamas turinys išduoda ir tai, kad žmonės nevengia netinkamai vežioti augintinių, jų nesega tam skirtais diržais ar nesinaudoja transportavimo narvais. Visos šios grėsmės padidėja, mat žmonės ne tik nepaiso taisyklių, tačiau dar ir pažeidimus filmuoja.