Apie tai, kad taikys hibridinį darbo modelį, pastaruoju metu pranešė vos kelios didžiosios įmonės – pagrinde technologijų startuoliai ir tradicinį verslą atstovaujanti „Girteka Logistics“. Kas paskatino hibridinio darbo modelio atsiradimą jūsų įmonėje?

Kaip ir daugelis verslų, ankstyvą praėjusių metų pavasarį susidūrėme su įvairiais iššūkiais. Pasaulį užklupusi pandemija logistikos verslą palietė vieną pirmųjų, tad visame pasaulyje užsiveriant valstybių sienoms, vienu metu turėjome atliepti tuo metu nenuspėjamus klientų, o ir mūsų verslo poreikius. Tuo pačiu keliems tūkstančiams mūsų administracijos darbuotojų įvairiose šalyse, kuriose savo padalinius turi „Girteka Logistics“, turėjome sudaryti operatyvią galimybę pradėti darbą nuotoliniu būdu.

Šis pokytis mus palietė įvairiais aspektais – nuo pertvarkytų vidinių procesų ir šiuo metu įgyvendinamos visiškos verslo skaitmenizacijos iki reikšmingai pakitusių įpročių, kaip šiandien suprantame savo darbo aplinką, bendravimą ir bendradarbiavimą su kolegomis.

Per daugiau nei pusantrų metų ne tik išmokome, bet ir įpratome dirbti per nuotolį. O ir įvairūs formatai – renginiai, mokymai, konferencijos, dirbtuvės ir kt., kuriuose anksčiau pasimatydavome tik gyvai, šiandien turi virtualią savo išraišką.

Pavyzdžiui, karantino metu pradėjome virtualų sveikatingumo projektą, kuriuo skatinome kolegas būti fiziškai aktyviems, ypač kai žymiai daugiau laiko praleisdavome namų aplinkoje. Pasitelkėme fizinio rengimo trenerius, sveikatingumo, mitybos ekspertus, taip pat pakvietėme kolegas savo jėgas ir azartą išbandyti žingsnių iššūkyje. Smagu, jog per kelis mėnesius mūsų komanda žemės rutulį „apėjo“ net tris kartus. Didelį dėmesį skyrėme emocinės sveikatos užtikrinimui. Vadovus kvietėme ne tik siekti verslo tikslų, bet ir dažniau nei įprastai bendrauti su kolegomis, telkti ir kaip niekad palaikyti savo komandas. Klausėmės psichologų, asmeninio augimo specialistų paskaitų ir patarimų, kaip prisitaikyti prie stipriai pasikeitusių darbo ir gyvenimo sąlygų.

Ir nors hibridinį darbo modelį mums sufleravo pasaulinės tendencijos, didžiausią įtaką šiam pasirinkimui be abejo turėjo pokalbiai ir diskusijos su mūsų kolegomis. Būtent grįžtamasis ryšis, kokie darbo principai mums visiems kurtų kuo didesnį kasdienį komfortą darbe, paskatino skaitlingai mūsų komandai pasiūlyti priimtiną, šiuolaikinius poreikius atitinkančią darbo aplinką.

Kaip tiksliai šis modelis veikia? Kokie jo privalumai?

Nuo birželio vidurio daugiau nei 1200 mūsų administracijos kolegų Lietuvoje turi galimybę tam tikrą laiką dirbti iš pasirinktos Europos Sąjungos šalies. Tuo pačiu, vos startavus šiam modeliui, sulaukėme teigiamų kolegų įvertinimų, tad stengiamės šalių sąrašą plėsti. Nuo liepos pradžios mūsų kolegos nuotoliniu būdu gali dirbti ir Šengeno šalyse, taip pat Jungtinėje Karalystėje. Persikelti tokiam laikinam nuotoliniam darbui iš minėtų užsienio valstybių kolegoms siūlome iki vieno mėnesio per metus.

 Aušra Bijaminienė, Girteka Logistics_Personalo direktorė

Lietuvoje atšaukus karantiną, nebelikus privalomų darbo iš namų rekomendacijų, administracijos padalinių darbuotojoms suteikėme galimybę ir toliau tęsti darbą dalinai nuotoliniu būdu. Rekomenduojame prisiminti gyvus susitikimus ir keletą dienų per savaitę skirti darbui biure, o likusį laiką dirbti per nuotolį. Tokiu būdu, naujoje realybėje keičiantis darbo aplinkos suvokimui, mes siekiame užtikrinti ir darbuotojų saugumą, ir gerą emocinę būklę.

Taip pat palikome daug laisvės skirtingoms komandoms nuspręsti, koks darbo modelis joms priimtinas atsižvelgiant į darbo specifiką, komandos dinamiką, individualius darbuotojų poreikius.

Dalis įmonių pranešusių apie tai, jog taikys hibridinį darbo modelį, skelbė, jog tai darys laikinai, stebės, kaip šią praktiką vertina darbuotojai. Koks jūsų sprendimas?

Pas mus taikomas hibridinis darbo modelis itin panašus į tą, kurį panašiu metu pristatė „Amazon“, įvardinami, jog atnaujinta grįžimo į biurus politika suteikia darbuotojams daugiau aiškumo. Mes taip pat norime suteikti aiškumo ir saugumo jausmą esamiems, o ir būsimiems mūsų kolegoms.

Norime, jog visi mūsų darbuotojai galėtų iš anksto planuoti, kur, kada ir kaip dirbs – kada galbūt derins darbą ir poilsį išvykoje Lietuvoje ar užsienyje, o kada susitiks su kolegomis ar partneriais susitikimuose biure Lietuvoje ar užsienio padaliniuose.

Tikime, jog taikydami hibridinį darbo modelį neribotą laiką, užtikrinsime kolegas, jog tai ne laikinas bandymas, o ilgalaikė nauda.

Teigiate, jog hibridinį darbo modelį darbuotojai gali traktuoti ir kaip naudą. Ko dar reikia šiuolaikiniam darbuotojui?

Itin skaitlingoje mūsų komandoje dirba pačių įvairiausių sričių specialistai – nuo IT profesionalų, finansų ekspertų, kokybės žinovų iki daugiakalbių transporto vadybininkų, klientų aptarnavimo specialistų ir kt.

Atstovaudama didelį verslą, galiu drąsiai sakyti, kad mūsų žmonės labiausiai vertina galimybę padaryti realų pokytį – sukurti sistemą, kuria naudosis ateities kartos, sunkaus komandinio darbo ir asmeninių savybių dėka parduoti paslaugą, kuri mūsų klientų krepšelį papildys dideliu, pasaulyje žinomu prekės ženklu, išspręsti kritinę kliento, o kartais paties verslo problemą ir pan.

Tuo pačiu, dirbant didelėje organizacijoje, atsiveria plačios horizontalios ir vertikalios karjeros galimybės. Štai ir šiuo metu aukščiausias pozicijas užimančių mano kolegų karjera prieš daugelį metų startavo asistento, koordinatoriaus pozicijose. Reali galimybė augti organizacijoje ir kartu su ja – tai noras, kurį išsako dažnas prie mūsų komandos prisijungiantis žmogus.

Ir nors kalbame apie pandemijos suformuotą realybę, anksčiau dažnas mano kolega darbo reikalais galėdavo daug keliauti, ypač Europos šalyse. Šiandien darbe vis dar „keliaujame“ virtualiai, bet tikiu, kad jau greitai su klientais ir partneriais sveikinsimės gyvai.

Ir naujiems, ir esamiems mūsų kolegoms ne ką mažiau svarbi kultūrinė bendrovės aplinka, galimybė kurti vertę ne tik profesinėje srityje, bet ir būti aktyvios bendruomenės dalimi, prisidėti prie socialinę prasmę turinčių iniciatyvų. Galiu nuoširdžiai pasidžiaugti, jog trečius metus iš eilės mūsų kolegas jungia projektas „Good Vibes Challenge“ (liet. „Geros nuotaikos iššūkis“). Įdomu tai, jog projektą iniciavo ne įmonė, o patys kolegos geru pavyzdžiui užkrėsdami vieni kitus daryti gerus darbus. Taip per pastaruosius trejus metus įvairią paramą – daiktais, fizine pagalba, finansais ir kt. gavo dešimtys likimo nuskriaustų vaikų, į sunkią bėdą patekusių šeimų, senolių kt. O mūsų kolegų užsidegimas turi kilnų tikslą.

Be abejonės, galimybė mokytis ir tobulėti – tai neatsiejamas šiandienos darbuotojo noras ir ypatingai prasminga darbdavio investicija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)