„Manau, kad drabužiai, o ypač moteriški, turi ne tik aprengti, bet ir atspindėti asmenybę. Pirkėjos nori juo paliesti, pasimatuoti. Bandėme juos pardavinėti virtualiai, tačiau tai toli gražu ne tas pats. Sudėtingiausia buvo išlaikyti patalpas. Karantino metu, uždaryti verslai privertė sukti galvą, manau, kad tai patyrė daugelis verslų. Mūsų situacija tipiška: didžiuliai parduotuvės išlaikymo kaštai, nuoma paskatino netgi ieškoti naujų patalpų. Bandėme drabužius reklamuoti socialiniuose tinkluose, tačiau pastangos neatnešė pageidaujamo rezultato. Galbūt žmonėms, uždarytiems namuose, naujų drabužių nebereikėjo? O ir nepalietus rankomis drabužio, nepajauti jo esmės, negali įvertinti medžiagos, gaminio kokybės. Gyvas bendravimas, galimybė pasimatuoti yra svarbu kiekvienam pirkėjui. Deja, karantino sąlygos to padaryti neleido. Klaipėdos senamiestyje gausu užsidarančių verslų, matyt, nebepakelia mokestinės naštos, sunku konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais, kurie sutraukia didžiulius žmonių srautus. Senamiestis Klaipėdoje tuštėja ir dėl brangių automobilio stovėjimo vietų”, – atviravo „Uf-o“ moteriškų drabužių parduotuvės, esančios pačiame Klaipėdos miesto centre, savininkė Raimonda.

Neatmeta galimybės

Nuo Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, drabužių versle besisukanti profesionalė tikina, kad svarbiausia bet kuriame versle yra sąžiningumas, aptarnavimo ir prekių kokybė.

Nors su lietuviškais prekių ženklais ji nedirba, tačiau kiekvieną drabužį renkasi atidžiai. Per daugelį veiklos metų atsirado laiko patikrinti tiekėjai Turkijoje, Lenkijoje. Pati vyksta pas tiekėjus, aklai gaminių neužsisako.

Ji neatmeta galimybės bendradarbiauti ir su lietuviškai prekės ženklais, tačiau kol kas nepasitaikė progos susipažinti su jos verslo koncepciją atitinkančiais tiekėjais. Nors jos parduotuvėje lietuviški prekių ženklai taip pat rastų savo vietą, tačiau tai tik ateities vizija, svajonė.

UFo parduotuvė

Reikli prekybininkė turi savo mados, estetikos, drabužio kokybės supratimą. Pagal ją drabužis turi puošti žmogų ilgai, tad daug dėmesio skiriama audiniui, rūbo kokybei.

Pasak verslios moters, drabužių pardavimų sėkmei labai didelę įtaką daro oro sąlygos. Žmonės, atvykę ieško naujovių, nori madingų, kokybiškų rūbų. Jei šalta vasara, ypatingai plonų vasarinių rūbų nereikia, o jeigu žiema šilta – stori, šilti megztiniai parduotuvėje lieka neparduoti.

Kiekvieną sezoną kinta mados, stiliaus suvokimas, reikia turėti prekių, kurios atitinka naujausias mados tendencijas.

Ieškojo veiklos

Gimusi ir užaugusi Klaipėdoje verslininkė, prieš gerą 30 metų susikūrė savo parduotuvę tuomet, kai bankrutavus „Sirijaus“ gamyklai, ji prarado darbą.

Tuomet teko suktis iš padėties, ieškoti įvairiausių veiklos formų ir galimybių. Draugai pakvietė keliauti po Lenkiją, ieškoti drabužių tiekėjų. Vėliau atsivėrė ir Turkijos didmenininkai.

Raimonda Kovšikienė

Kaip ir daugelis verslininkų, R. Kovšikienė ilgai ieškojo tinkamiausios vietos savo verslui. Ji bandė nuomotis prekybinį plotą ir didžiuosiuose Klaipėdos prekybos centruose, tačiau nuomos kainos buvo stulbinančios, smulkius verslininkus neretai išstumia stambieji prekių ženklai, vos pasibaigus nuomos sutarčiai.

Dabar ji dirba, pačiame Klaipėdos centre – Mažvydo alėjoje.

Nesuvokia realios verslo kainos

Dabar verslininkės parduotuvė dirba 80 kv. m. prekybiniame plote. Ji yra atsakinga už du samdomas parduotuvės darbuotojas.

Raimonda teigia, kad yra žmonių, kurie įsivaizduoja, kad verslą vystyti yra paprasta, tačiau tai netiesa.

UFo parduotuvė

„Pati keliauji, važiuoji prekių, pati valaisi patalpas, dirbi neribotą laiką, tenka pakeisti atostogaujančias savo darbuotojas. Važinėjimaisi, kelionės, drabužių kraustymai yra sunkus ir fizinis, ir protinis darbas. Įmonės vadovui tenka visiška atsakomybė už įmonės finansus. Daugelis, be abejo, pasakytų, kad šaunu turėti savo verslą, bet jie tikriausiai nesuvokia realios kainos, kuria visa tai buvo pasiekta”, – atvirauja verslininkė.

Radijo reklama nepasiteisino

Siekdama atsigauti po prastovų ir pritraukti klientų srautą į naujas patalpas, verslininkė teigė, kad atnaujino visą drabužių asortimentą, netgi reklamą į radijo stotį dėjo, kuri, deja, neatvedė nė vieno kliento

Anot jos, moteriškų drabužių versle labiausiai pasiteisina ne dirbtinė reklama, o sąžiningas darbas, gaminių kokybė, nuoširdus aptarnavimas ir stiliaus suvokimas. Ilgametė darbo patirtis leido suformuoti pastovių pirkėjų ratą, kurios Raimondą susiranda ir naujose patalpose. Tačiau kiekvienas verslas reikalauja didžiulio įdirbio, nuolatinių pastangų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)