Pasak jo, vystant verslą svarbiausia yra žmonės: iš gero žmogaus galima padaryti gerą specialistą, bet iš gero specialisto padaryti gerą žmogų gali ir neišeiti, rašoma pranešime spaudai.

– Esate vienas iš IT srities pradininkų Izraelyje. Kodėl pasirinkote šią sritį, juk būti pradininku visada sunkiausia, niekas dar nedarė klaidų, iš kurių galima mokytis.

– Tuo metu kai aš pradėjau, 80-aisiais, dar labai daug ko nebuvo. Tuo metu Izraelyje buvo tik 7 technologijų kompanijos, kai šiuo metu turime apie 7 tūkst. vien startu up bendrovių. Tiesa pasakius net termino „informacinės technologijos“ nebuvo, kažkur tuomet buvo sukurtas pirmasis asmeninis IBM kompiuteris.

Viskas buvo kuriama be standartų, kiekvienas kūrė kaip išmanė. Daugelis naudojusių pirmuosius kompiuterius susidūrė su problema, kad sistemos negalėjo tarpusavyje susikalbėti. Todėl reikėjo programų, kurios padėtų informaciją perkelti iš vienos erdvės į kitą, tam tikro vertėjo, kuris padėtų susikalbėti sistemoms. Pradžioje labai sėkmingai užsiimėme būtent šių iššūkių sprendimu.

IT kūrėjai gana greitai suprato, kad tai problema, ir pradėjo diegti UNIX standartus, tačiau kiekviena įmonė leido savo standartą, tad kurį laiką technologijų pasaulis buvo „Babelio bokštas“, o mes kaupėme vertingą patirtį ir tyrinėjome naujas sritis, su kuriomis susiduria informacinės sistemos.

– Augant IT sektoriui jų turėjo atsirasti vis daugiau?

– Mes buvome žmonių skaičiumi nedidelė, tačiau milžinišką patirtį turinti kompanija. Technologijų pasaulyje jau buvome gerai žinomi, nes dirbome su lyderiais, kuriems reikėjo mūsų „vertėjavimo“ ir kitų programinių paslaugų – tiek su įmonėmis, kurios naudojo technologijas, tiek su jų kūrėjais.
Tuo metu technologijos pradėjo augti žvėrišku greičiu, atsirado mobilūs telefonai, balso paštas, didelės įmonės kaip bankai pradėjo kelti savo duomenis į elektronines laikmenas. Atsirado poreikis saugoti didelius duomenų kiekius, tačiau duomenų saugojimo įrankiai buvo riboti.

Mes pastebėjome šį poreikį ir pradėjome teikti stambioms organizacijoms duomenų saugojimo paslaugas ir sprendimus. Prisiminkite, kad 90-aisiais dar naudojome didžiulius diskus, kuriuose tilpo palyginti labai nedaug informacijos.

Augo ne tik informacijos kiekis, kurį reikėjo saugoti. Augo ir patys poreikiai – labai greitai paaiškėjo, kad reikia daryti atsargines kopijas (back up), prasidėjus interneto paslaugų erai atsirado poreikis greitam duomenų atgaminimui. Pradžioje tai iš atsarginių kopijų rankiniu būdu darydavo specialistai, mes pasiūlėme produktą, kuris leido paprastam operatoriui atstatyti duomenis praktiškai vienu klavišo paspaudimu. Darbo buvo tikrai daug.

– Bet tokį poreikį turėjo pastebėti ir daugiau įmonių, konkurencija IT visad buvo didelė?

– Konkurencija buvo, tačiau ar didelė... mes dirbome ten kur sunkiausia, ten kur kiti nenori lįsti, nes bus daug darbo ir nebus greitų pinigų. Sprendėme daug sudėtingų problemų, su kuriomis susiduria didelius duomenų srautus valdančios įmonės ir tai darėme labai sėkmingai.

2000-ųjų pradžioje JAV buvome paskelbti kaip duomenų saugojimo ir integracijos kompanija Nr. 1 pasaulyje. Taip pasakė JAV, kuri visada garsėjo savo lyderiais IT srityje.

Mes nebuvome žinomi plačiosioms masėms, kaip IBM, tačiau IT pasaulyje mūsų vardas buvo ne mažiau reikšmingas. Beje, mūsų kompanija vadinosi MBI – pagal mano inicialus, o paskutinė I reiškia „international“. Tad su IBM mus kartais painiodavo, iki šiol turiu išsaugojęs raštą, adresuotą Michael Burstein, president of IBM.

– Kur dingo MBI ir kaip atsirado „TeraSky“?

– MBI niekur nedingo. 2003 metais ją nusipirko investicijų kompanija. Po to jai vadovavau dar tris metus, bet supratau, kad tai ne man. Jei lygintume kompanijas su kariuomene, tai MBI buvo kaip nedidelis specialiųjų operacijų vienetas, kuris daro tai, ko negali padaryti kiti. Tam reikia ne tik pasiruošimo, bet ir kompanijos vidaus atmosferos, kur visi kaip broliai.

Tęsiant analogiją, Pardavus MBI mes tapome reguliarios kariuomenės dalimi – dideli, mažiau lankstūs, su daug administracinių ir biurokratinių reikalų. Aš nebemačiau žmonių, dirbau su skaičiais palinkęs prie plastmasinio kompiuterio. Supratau, kad tai ne man ir išėjau.

– Iš naujo kopėte į tą patį kalną ir iš vėl sėkmingai. Jūsų įmonė jau žinoma visame pasaulyje.

– Žinomas niekada nesiekiau būti, nors esu buvęs net ant žurnalų viršelių. Apskritai manau, kad mes visi esame „žvaigždės“, tik ne visi gebame tai pamatyti ir įvertinti.

O žinomu, iš tiesų, tapti labai paprasta ir tam nereikia reklamos. Tiesiog gerai daryk savo darbą, gilinkis, domėkis ir visi kurie reikia apie tave patys sužinos.
„TeraSky“ neatsirado iš karto, palikęs MBI išėjau į pasaulį ir pamačiau jį iš naujo, jis buvo labai pasikeitęs, visi kalbėjo jau kita kalba.

– Kita kalba?

– Taip. Pasaulis ir žmonės keičiasi. Dabar maži vaikai mobiliaisiais įrenginiai naudojasi instinktyviai, o mums reikia mokytis. Man Kafka yra rašytojas, o IT specialistams tai IT platforma. Kažkada žurnale išėjo apie mane straipsnis, kur pavadinime buvau įvardintas kaip „Mr. Storage“. Man paskambino mokyklos mokytoja ir pasveikino, pasakė, kad nežinojo, jog dirbu su sandėliais. Nes ji kalbėjo dar senesne kalba ir jai „storage“ buvo sandėliai, saugyklos, apie duomenų saugyklas ji nebuvo girdėjusi.

Pritapti pasaulyje, kuris kalba kita kalba nėra paprasta, tad tris metus mokiausi naujos kalbos, stebėjau pasaulį, procesus ir rinkau komandą. Nors pasaulis keičiasi, bet vienas dalykas tikrai ne – jei nori nuveikti kažką rimto, reikia geros komandos.

Pamatėme, kad visi kraustosi į debesis. Bent jau visi kalbėjo apie persikėlimą į debesis, nors pasigilinę supratome, kad visi kalba, bet tik labai maža dalis supranta apie ką kalba. Kas tas persikėlimas į debesis, kaip jie veikia, kaip persikelti iš savo serverio į debesį, o paskui iš vieno debesies į kitą, kaip suderinti procesus.

Tai buvo kaip tik man – mažai pažįstami procesai, į kuriuos nelabai daug norinčių gilintis. Tačiau tai ateitis, kurią pradėjome kurti.

– Sakote, kad kelis metus rinkote komandą. Ar taip sunku surasti tinkamų žmonių?

– Labai sunku. Gerų specialistų yra daug, bet gerų žmonių nelabai. Ypač tai sunku dabar, nes naujoji karta racionalesnė, mažiau jautri, kitokios vertybės. Šiuo požiūriu esu senamadiškas, bet darbe mes praleidžiame pusę gyvenimo, tad norisi atėjus į darbą matyti žmones, kuriuos norisi matyti, kuriuos pamatęs šypsaisi, tarp kurių jautiesi gerai, su kuriais kaip šeimoje gali dalintis džiaugsmais ir rūpesčiais, kuriuos gali net įžeisti, bet paskui atsiprašyti ir jie supras.

Man žmonės – didžiausia vertybė, todėl „TeraSky“, kaip ir ankstesniame darbe, mums svarbu ne tik kaip žmogus dirba, bet ir kaip jaučiasi. Jei namuose jis turi problemų, mes padedame jas spręsti, nes žmogus su problemomis nebus laimingas, o jei nebus laimingas, tai ir darbuotojas bus nekoks.

– Dabar dažnai sakoma, kad nepakeičiamų nėra. Nesutinkate su tuo?

– Tikrai ne visus galima pakeisti. Tik tuos, kurių nepakeisi, sunku surasti. Ir svarbiausia čia žmogiškos savybės, nes iš gero žmogaus gali padaryti ir gerą specialistą, o iš gero specialisto padaryti gerą žmogų gali ir neišeiti. Bet du žmonės su galva atstoja tūkstantį žmonių.

Jei pavyks suburti tokių žmonių komandą, jie bus raktas į sėkmę. MBI per 22 metus iš 100 žmonių darbą paliko tik keturi. Priežastis – mirtis ir pensija. Būtent žmonės man padėjo sukurti MBI, žmonės su kuriais dirbu sukūrė „TeraSky“, antrą kompaniją, kuri tarp specialistų žinoma visame pasaulyje. Tad manau, jog dėmesys komandai pasiteisina.

Aš netikiu stebuklais, aš tikiu žmonėmis, nes jie yra visa ko pagrindas. Manau ir mano verslo paslaptis. Žinau daugybę atvejų, kai žlunga perspektyvios įmonės dėl žmonių – išduoda, parduoda, nepasidalina.

Aš niekada neatidarinėjau įmonės filialų pagal verslo pasaulyje dažniausiai sutinkamą modelį – plečiamasi į finansiškai perspektyviausias rinkas. MBI atidarinėjome filialus tik ten, kur turėjome patikimą partnerį.

Dabar elgiamės taip pat. „TeraSky“ Europoje galėtų atsidaryti ir kitose šalyse, kur didesnės rinkos, didesnės perspektyvos. Bet į Europą mes ateiname per Lietuvą, kur įkurta „TeraSky Baltic“ ir per kurią dirbsime Europoje. Nes čia suradau komandą, kuria pasitikiu.

Nors šiuo metu fizinė kompanijos vieta gal net nebėra svarbi, svarbiausia žmonės. Todėl, nors „TeraSky“ yra IT įmonė dirbanti virtualiame pasaulyje, mūsų šūkis yra „It‘s all about people“. Nes mūsų įmonė tai žmonės. ir dirbame, kad kitiems žmonėms būtų geriau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)