„Neutralūs CO2 emisijų požiūriu skrydžiai tarp Frankfurto ir Šanchajaus sutaupys iki 174 tonų iškastinio kuro per savaitę. Nors verslui tai kainuos brangiau, vis daugiau mūsų klientų siekia sumažinti neigiamą ekologinį pėdsaką ir transformuoti savo tiekimo grandinę, kad užtikrintų didesnį tvarumą ir neutralumą klimatui. „Carbon neutral“ statusą turinčio oro transporto paslaugomis netolimoje ateityje galės naudotis ir mūsų klientai Baltijos šalyse“, - teigia UAB „Schenker“ direktorius ir valdybos narys Audrius Sungaila.

Pasak A.Sungailos, aviacijos industrija yra sutarusi iki 2050 metų savo generuojamas CO2 emisijas sumažinti perpus. „Orlaiviai dėl techninių priežasčių greitu metu dar negalės naudoti tokio alternatyvaus kuro, kaip vandenilis ar elektra, todėl tvarus kuras šiuo metu yra vienintelis kelias mūsų tikslo link. Tvarus kuras yra chemiškai panašus į iškastinį kurą, tačiau yra pagamintas iš kepimui panaudoto aliejaus ar biokuro“, – sako A. Sungaila.

„Nors tvarus kuras kol kas yra brangesnis už įprastą, o jo prieinamumas dar labai ribotas, šį kurą jau galima naudoti su esama infrastruktūra bei dabartiniais orlaiviais. Tvarus kuras išskiria į aplinką iki 80 procentų mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Tuo metu likę 20 procentų dujų yra sugeriamas ir išvalomas augalų, auginamų ir naudojamų specialiai kuro gamybai bei miškų atkūrimo projektams. Tai reiškia, jog CO2 požiūriu neutralūs skrydžiai neišskiria į atmosferą naujų šiltnamio dujų emisijų“, - paaiškina A.Sungaila.

Pirmasis „DB Schenker“ ir „Lufhansa“ tvarus krovininio orlaivio skrydis įvyko dar praėjusių metų lapkričio mėnesį, tačiau nuo šio balandžio krovininiai skrydžiai maršrutu Frankfurtas-Šanchajus kursuos kas savaitę. Tikimasi, kad šių kompanijų pavyzdžiu greitu metu paseks ir kitos aviacijos rinkos bendrovės.