Pavyzdžiui, įprastai 50 kWh baterijos užtenka „Peugeot e-208“ viena įkrova nuvažiuoti 340 kilometrų, „Nissan Leaf“ su 40 kWh baterija – 270 km, o „Tesla Model 3 Standard Range Plus“ – 448 km. Šie rodikliai gauti testuojant pagal WLTP bandymų protokolą, tačiau realiomis sąlygomis įveikiamas atstumas gali pastebimai skirtis.

Įtakos turi netgi pasirinkta komplektacija ir padangos. Itin daug lemia greitis, „Peugeot“ skaičiavimais, važiuojant pastoviu 130 km/val. greičiu įveikiamas atstumas sumažėja perpus. Žema aplinkos temperatūra yra lemtingas faktorius, kadangi salonui šildyti neužtenka vien nuo elektros pavaros šilumos siurblių atnešamos šilumos, o kaitinimo elementai naudoja daug energijos.

Žiemą važinėja komfortiškai

Vilniaus priemiestyje gyvenantis Gediminas Molis elektromobilio ieškojo pastaruosius 10 metų, tačiau vis neradęs tinkančio modelio. Pirmuoju tokiu automobiliu tapo 2020 metais mūsų rinkoje debiutavęs „Peugeot e-2008“. Vyras juokavo, kad kažkas pagaliau pagamino ir jo poreikius tenkinančią transporto priemonę.

„Tai – SUV tipo automobilis, todėl turėtų lengviau važiuoti bekele. Svarbu buvo ir tai, kad tilptų šeimyna su daiktais, taip pat tenkino kaina ir nuvažiuojamas atstumas“, – komentavo pašnekovas.

„Peugeot“ įspėja vartotojus, kad šaltuoju sezonu dėl žemos temperatūros e-2008 nuvažiuojamas atstumas gali būti iki 35 proc. mažesnis nei pavasarį ar vasarą. G. Molis įsitikino, kad ekstremaliomis šios žiemos sąlygomis, kai termometras lauke rodo ir –20 laipsnių, tikrasis energijos sąnaudų skirtumas gali būti dar didesnis.

„Per didžiuosius šalčius energijos sąnaudos siekė apie 30 kWh/100 km. Mano skaičiavimu, žiemą šiuo elektromobiliu galima nuvažiuoti maždaug 130 kilometrų“, – patirtimi dalinosi vyras.

Šildymo jis niekada neišjungia, anot pašnekovo, automobilyje komfortiškai turi jaustis ne tik vairuotojas, bet ir keleiviai. Lauke tvyrant šalčiui visą žiemą e-2008 salone išlieka nustatyta +20 laipsnių šiluma, kuri niekada nemažinama. Tai daugiausiai ir lemia gerokai didesnes už gamintojo nurodomas 16,1 kWh/100 km energijos sąnaudas.

Kasdien vairuoti užtenka

Vasarą situacija visiškai kitokia. Nors G. Molis mėgsta sportiškesnį vairavimo stilių, viena įkrova nuvažiuoja iki 250 kilometrų. Galėtų įveikti ir dar bent 20 kilometrų, tačiau užsidegus apie ribotas energijos atsargas perspėjančiai lemputei jaučiasi nejaukiai, todėl šio papildomo atstumo neskaičiuoja.

„Peugeot e-2008“ vairuojantis elektromobilių entuziastas dėl nuvažiuojamo atstumo nerimo nejaučia ir sako, kad norint to išvengti, užtenka planuoti keliones. Tais retais atvejais, kai iškyla rizika nepasiekti tikslo, vairuoja taip, lyg dalyvautų ekonomiškumo ralyje.

„Jei matau, kad energijos atsargos – ties riba, mažinu greitį, ne taip intensyviai įsibėgėju. Šiuo atžvilgiu nesu išskirtinis, visi elektromobilių vairuotojai taip daro“, – pasakojo G. Molis.

Svarbiausia, pastebėjo pašnekovas, kad baterijos atsargų užtektų kasdien naudoti. Gyvenant maždaug už 35 kilometrų nuo sostinės, kurioje tenka lankytis kiekvieną dieną, „Peugeot e-2008“ pagrindinius poreikius tenkina. Net ir per šalčius viena įkrova galima kelis kartus nuvažiuoti į miestą ir grįžti atgal.

„Įprastai galiu du kartus nuvažiuoti pirmyn ir atgal. Per didžiausius šalčius antrą kartą tektų labai neskubėti, tačiau energijos visgi užtektų“, – praktine patirtimi dalinosi vyras.

Elektromobilis greitai atsipirks

Elektromobiliu G. Molis ketina važinėti ir pasibaigus garantiniam laikotarpiui. Apskaičiavo, kad per septynerius metus bendros elektromobilio įsigijimo ir eksploatacijos išlaidos bus mažesnės nei tos pačios klasės automobilio su benzininiu ar dyzeliniu varikliu.

„Per metus nuvažiuojant 35 tūkst. kilometrų elektromobilį išlaikyti tampa pigiau nei benzininį automobilį. Užtenka nuvažiuoti 100 tūkst. kilometrų, kad nepilant degalų atsipirktų didesnė pradinė įsigijimo kaina“, – skaičiavo jis.

Vyras juokavo, kad nenorintys elektromobilio pirkti žmonės tuos pačius skaičius visuomet pakreips taip, kad galutinė išvada jiems neatrodytų naudinga. O elektrifikuoto transporto entuziastai viską padarys atvirkščiai.

„Įvairovė didelė, o pasiūlymai – skirtingi, todėl tiksliai apskaičiuoti iš tiesų labai sudėtinga. Nebent imtume vieną ir tą patį modelį, kaip „Peugeot“ gaminami e-2008 ar e-208, kurie siūlomi tiek su elektros pavara, tiek ir vidaus degimo varikliais“, – racionaliausią sprendimą įvardino pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (197)