Pernai investuotojai, vadovaudamiesi ne pelno organizacijos CDP metine kampanija, kreipėsi į daugiau nei tūkstantį bendrovių su prašymu atskleisti jų poveikį miškams, klimato kaitai ir vandens saugai. Reakcijos koeficientas 2020 metais, lyginant su ankstesniais trejais metais, pakilo nuo 15 iki 20 proc., teigiama CDP ataskaitoje.

Iš 206 bendrovių, kurios atskleidė naują informaciją CDP organizacijai po investuotojų spaudimo, yra ir tokios milžinės kaip „Enbridge Inc.“, „Pernod Ricard SA“ ir „Nestle SA“. Šios trys įmonės iš viso išmeta 670 mln. metrinių tonų tiesioginių CO2 teršalų, beveik tokį pat kiekį, kokį sudaro bendros Vokietijos iškastinio kuro emisijos.

„Verslui lanksčiai taikantis prie sisteminių rizikų, išryškėjusių per pasaulinę visuomenės sveikatos krizę, bendrovės, kurios neatsižvelgia į investuotojų reikalavimus atskleisti atitinkamą informaciją, dažniau linkusios užsitraukti nemalonę“, – sakė Emily Kreps, CDP pasaulinių kapitalo rinkų direktorė.

Investuotojams labai svarbu, kad bendrovės praneštų informaciją, rodančią, kokiu mastu jos yra pažeidžiamos klimato kaitos ir ką jos daro šioms problemoms spręsti. Tokie duomenys padėtų investuotojams suprasti prisiimamas finansines rizikas. 2020 m. 108 instituciniai investuotojai, kurių bendra aktyvų vertė siekia 12 trln. JAV dolerių, paprašė bendrovių atskleisti duomenis CDP organizacijai. Anot CDP, ypač aktyviai reagavo įmonės, įsikūrusios Lotynų Amerikoje ir Karibuose, Europoje ir Japonijoje.

Kampanijai sunkiai sekėsi pasiekti sėkmingų rezultatų Okeanijoje, kur tik 8 proc. įmonių sureagavo į investuotojų prašymus atskleisti informaciją. Ataskaitoje aprašomos nesėkmingos Australijos vyriausybės pastangos – šaliai pernai teko kovoti su kone pražūtingiausiais gaisrais ir sausromis per visą Australijos istoriją, – sukurti politinę bei verslo aplinką, kuri skatintų bendroves imtis priemonių dėl klimato kaitos.

Pasauliniu lygiu daugelis iš garsiausių įmonių ir toliau priešinasi reikalavimams atskleisti savo informaciją CDP. Tokie verslo titanai kaip „Amazon.com“, „BP Plc“, „Facebook Inc.“ ir „Royal Dutch Shell Plc.“ sulaukia raginimų iš kampanijos jau ketvirtus metus iš eilės, bet jos iki šiol neatskleidžia platformai viso savo poveikio spektro.