Pasak Rasos Dičpetrienės, „Gelbėkit vaikus“ generalinės direktorės, investuoti į vaikų gebėjimus, žinias ir pasitikėjimą yra sudėtingiau – tam reikia noro, žmogiškojo ryšio, bendravimo, o ne tik finansų. „Vaikų dienos centrai juos lankantiems vaikams pirmiausia teikia kasdieninę globą, maistą, saugią aplinką, tačiau jiems labai svarbus ir emocinis palaikymas. Jiems reikia įkvėpimo ir suaugusiųjų padrąsinimo, kad ateitį jie gali kurti patys, kad jie turi daug galimybių ir daug pasirinkimų, kurių savo aplinkoje galbūt nemato. Tai nepadaroma per metus ar dvejus, todėl labai svarbu, kad tokios mentorystės programos gyvuotų dešimtmečius“.

200+ profesijų – gyvai

Daugelis, ko gero, pamename legendinę Richard Scarry knygą „Ką žmonės dirba visą dieną?“ – joje smagiomis istorijomis ir nutikimais atvaizduota begalė pačių įvairiausių profesijų. Galima sakyti, kad per dešimtmetį „EY“ komanda, globodama 6-iuose „Gelbėkit vaikus“ dienos centruose besilankančius vaikus, šią knygą perkėlė į realybę. Bendrovė, įtraukdama savo partnerius ir klientus, vaikams gyvai pristatė jau daugiau kaip 200 skirtingų profesijų – nuo auditoriaus, konsultanto, bankininko, mokslininko, universiteto dėstytojo, IT specialisto iki vairuotojo ar šokolado žinovo.

Unikali mentorystės programa skatina vaikus siekti daugiau

„Edukacinės programos idėja gimė ieškant būdų kaip vaikams paaiškinti, ką mes patys „EY“ dirbame kasdien. Tai buvo nemažas kūrybinis iššūkis, nes mūsų veiklos sritis kompleksiška ir gana sudėtinga – auditas, verslo, mokesčių, teisinės ir kitos konsultacijos. Sukūrėme pristatymą „Sūpynės“ ir parodėme vaikams, kokių skirtingų profesijų atstovai dalyvauja jų statybų procese: konsultantas pasako, kokių sūpynių reikia, finansų specialistas paskaičiuoja, kiek jos kainuos, kokius mokesčius reikia mokėti ir pan. Galiausiai iš šios idėjos išsirutuliojo visas projektas – supratome, kad įtraukę ir savo partnerius bei klientus vaikams lygiai taip pat įdomiai galime pristatyti ir kitas profesijas“, – projekto pradžią prisimena Dorit Grodnikaitė, „EY“ atstovė komunikacijai.

Edukacinė programa sukurta taip, kad vaikai iš arti pamatytų ar net patys išbandytų skirtingas profesijas. Todėl per metus kelis kartus jie lanko „EY“ klientus – vyksta į fabrikus, gamyklas, įmonių biurus, prekybos vietas, laboratorijas, muziejus ir kitas įstaigas. Taip siekiama, kad vaikai šiose patirtyse įžvelgtų savo pačių ateities galimybes – siekti profesijos, dirbti mėgstamą darbą.

„Mes kasdien dirbame su stipriausiomis Lietuvos bendrovėmis, konsultuojame tarptautines įmones ir didžioji jų dalis mielai įsileidžia vaikus, pasakoja, ką ir kaip jie dirba kasdien. Nesvarbu, ar vaikas nori būti muzikos kūrėju, ar gydytoju – mes norime parodyti, kiek galimybių jie turi, sustiprinti jų pasitikėjimą ir ryžtą siekti daugiau“, – pasakoja D. Grodnikaitė, pati ne kartą vaikus lydėjusi į šias išvykas.

Viena išpildyta svajonė keičia gyvenimus

„Gelbėkit vaikus“ ir „EY“ globojamiems vaikams skirtingas profesijas ir darbo specifiką jau pristatė daugybes Lietuvos privačių ir valstybinių įmonių, vaikai taip pat dalyvavo Vilniaus universiteto paskaitose, lankė muziejus, koncertus ir visur turėjo progą tiesiogiai pabendrauti su skirtingų profesijų atstovais.

Unikali mentorystės programa skatina vaikus siekti daugiau

„Vaikų dienos centrai turi labai skirtingus poreikius – kažkuriam reikia malkų, kažkuriam indų, šaldytuvo ir pan. Bet tuo pačiu visiems juose besilankantiems vaikams reikia daug daugiau – dėmesio, patarimo, įkvėpimo. Jie nori išeiti iš to užburto savo aplinkos rato – pamatyti sostinę ar kitą miestą, aplankyti muziejų, o taip pat sužinoti, kaip tapti lėktuvo pilotu, bankininku ir pan. Be to, visi vaikai žingeidūs ir smalsūs, bet kai kalbame apie sunkumus patiriančius vaikus, tai dažnai pasimiršta. Tuo ši „EY“ programa ir unikali – ji vaikams dovanoja žmogiškąjį ryšį ir platesnį pasaulio suvokimą. Matome, kokie vaikai grįžta iš tokių kelionių, kaip ima domėtis viena ar kita veikla, pradeda uoliau mokytis, net jų laikysena, kalba ir elgesys pamažu keičiasi“, – pasakoja „Gelbėkit vaikus“ vadovė.

Ji prisimena, kaip „EY“ pastangomis buvo išpildyta viena „Gelbėkit vaikus“ dienos centrą lankiusių dvynukių svajonė – įrašyti dainą tikroje įrašų studijoje. Po ilgų metų jos pačios sakė, kad ta kelionė į Vilnių padėjo vėliau siekti savo svajonių ir tobulėti profesiškai. Šiandien jos, jau būdamos suaugusios, dalyvauja muzikiniuose TV projektuose bei savanoriauja Lietuvoje ir užsienyje.

„Bendradarbiaudami su „Gelbėkit vaikus“ apjungiame pramogą su rimta informacija, tačiau atsisakome bet kokios didaktikos. Žaidimo forma pateiktos žinios visada išlieka ilgiau, duoda didesnį impulsą, turi gilesnį rezultatą. Mūsų tikslas – parodyti, kad vaikai yra svarbūs ir įgalinti juos siekti daugiau. Dėl to praturtėjame ir mes patys – matome, kaip noriai į socialinės atsakomybės veiklas įsitraukia mūsų darbuotojai“, – sako D. Grodnikaitė.

Misija – auginti atsakingą bendruomenę

Bendrovės „EY“ atstovė, kalbėdama apie ilgametę partnerystę su „Gelbėkit vaikus“, vis sugrįžta prie kitos svarbios užduoties – burti ir auginti tvarią atsakingo verslo bendruomenę Lietuvoje. Ir, pasak D. Grodnikaitės, verslo socialinė atsakomybė šiandien yra įgavusi daug daugiau svorio ir svarbos daugeliu aspektų.

„Pavyzdžiui, kaip elgiasi bendrovė, svarbu ir esamiems, ir potencialiems darbuotojams, kurie renkasi, kur dirbti. Jauniems specialistams, šiandien žengiantiems į darbo rinką, rūpi ne tik, ar įmonė skaidri, turi aiškią socialinės atsakomybės kryptį, bet ir ar suteikia savo darbuotojams laisvę bei galimybių prisidėti prie pokyčių, imtis savanorystės. Mes kaip darbdavys tai stipriai jaučiame, todėl savanorystės laiką savo darbuotojams apmokame ir skatiname juos jungtis į socialines veiklas“, – pasakoja „EY“ atstovė.

Unikali mentorystės programa skatina vaikus siekti daugiau

Be to, socialinės atsakomybės žinia kasmet pasiekia ir šimtus „EY“ klientų bei partnerių. Pavyzdžiui, kasmet jie sulaukia išskirtinių kalėdinių sveikinimų, kuriuos įmonės komanda sukuria su „Gelbėkit vaikai“ globotiniais. „Pradėję partnerystę su šia nevyriausybine organizacija pirmiausia norėjome padėti vaikams – kurti jiems geresnės ateities perspektyvas. Tačiau taip pat siekiame ir dar vieno tikslo – skleisti žinią apie „Gelbėkit vaikus“ veiklą už savo bendrovės ribų ir taip pritraukti daugiau potencialių partnerių“, – dalinasi D. Grodnikaitė.

Pasak jos, suprantama, kad kiekviena įmonė pasirenka sau artimą socialinės atsakomybės kryptį, kuri atitiktų jų vizija, veiklos kryptį ar siekiamus visuomeninius tikslus, svarbiausia, kad radęs tą kryptį, verslas joje veiktų nuosekliai ir siektų ilgalaikių pokyčių.

Tam pritaria ir R. Dičpetrienė, pastebinti, kad atsakingas požiūris yra užkrečiamas – vienų bendrovių geri darbai skatina ir kitas jų imtis. „Vienos iš kitų įmonės vis daugiau sužino apie nevyriausybinių organizacijų veiklą ir ieško galimybių prisidėti. O „EY“ balsas apie mus metai iš metų sklido labai plačiai ir padėjo pritraukti naujų rėmėjų bei partnerių. Tai tik dar kartą įrodo, kad suvienytos pajėgos visada pasiekia geriausių rezultatų“.

„Gelbėkit vaikus” organizacija kasdien rūpinasi beveik 1 000 vaikų visoje Lietuvoje, kurie į dienos centrus ateina ne tik paruošti pamokų, pavalgyti ar užsiimti kūrybine veikla, bet ir gauti palaikymo bei įkvėpimo siekti savo svajonių. Pagalba teikiama ne tik vaikui, bet ir visai jo šeimai, tėvams ir visuomenei organizuojami mokymai apie pozityvų bendravimą su vaikais. Pasak R. Dičpetrienės, yra daugybė pozityvių būdų auklėti vaikus, todėl organizacija skatina leisti su vaikais daugiau laiko, kalbėtis, būti geruoju pavyzdžiu. Kaip yra rašiusi žymioji vaikų autorė Astrid Lindgren: „Ar vaikas užaugs šiltas, atviras, pasitikintis kitais, linkęs į bendruomeniškumą, ar beširdis, destruktyvus vienišas vilkas, priklauso nuo tų, kurie atveda vaiką į pasaulį ir moko jį meilės“.

Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo‌ ‌požiūrio“‌ ‌apdovanojimus.