Ketvirtinis pelno ataskaitų sezonas prasidėjo itin prieštaringai. Nors vilkikų gamintoja „Volvo Group“ išlaiko stebėtinai geras savo pozicijas, kitos bendrovės, įskaitant „Assa Abloy AB“, didžiausią pasaulyje spynų gamintoją, sunkiai atsigauna.

Pramonės bendrovių vaidmuo Švedijoje – didžiulis, jos sudaro daugiau nei trečdalį šalies bazinio akcijų indekso. Tačiau tokios sunkiasvorės kaip „Volvo“, „Assa Abloy“, „Atlas Copco AB“ ir „Sandvik AB Volvo“ generuoja tik 5 proc. ar dar mažiau pajamų iš savo gimtosios šalies. Nors valstybė patyrė vieną iš mažiausių drastiškų pandemijos smogtų ekonominių smūgių, į išorinę rinką orientuotos verslovės tapo priklausomos nuo to, kaip pandemija pažabojama tose užsienio šalyse, teigia Johnsonas Imode‘as, „Bloomberg Industries“(BI) analitikas.

„Atlas Copco“, regis, užima geriausias pozicijas, atsižvelgus į jos paslaugų teikimo tikslinę grupę. Tuo tarpu labiau cikliški rinkos žaidėjai, „Sandvi“ ir „Volvo‘ susiduria su ilgesniu atsigavimo ciklu“, - interviu sakė J. Imode‘as.

Švedija atsisakė uždaryti mokyklas, parduotuves, restoranus ir sporto sales kovoje su naujuoju koronavirusu, – kontroversiška strategija, kuri, kaip pripažino vyriausiasis Švedijos epidemiologas, lėmė, kad nuo Covid-19 šalyje mirė per daug žmonių. Šalies visuomenės sveikatos institucijos pabrėžė, kad švelnesnė strategija atsisakant visiško karantino ilgainiui pasiteisins ir kad jų eksperimentą išgyrė tokie žymūs žmonės kaip Micahaleas Ryanas, Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) visuomenės sveikatos krizių programos vadovas, ir „Tesla Inc.“įkūrėjas. pagrasinęs iškelti elektromobilių gamintoją iš Kalifornijos dėl joje įvesto karantino.

Žemiau pateikiama trumpa Švedijos pramonės bendrovių situacijos analizė:

„Atlas Copco“

„Atlas Copco“ teigimu, bendra jos gaminamos įrangos bei teikiamų paslaugų paklausa pagerėjo, lyginant su ankstesniais trimis mėnesiais; be to, pramonės milžinė siūlo išmokėti dividendus ketvirtąjį ketvirtį.

Pramonės įrangos gamintojos pakoreguotos veiklos pelnas trečiąjį metų ketvirtį sudarė 5,02 mlrd. kronų (573 mln. JAV dolerių), - 15 proc. mažiau nei prieš metus, bet daugiau nei skelbė vidutinės prognozės – 4,81 mlrd. kronų. Nors pasaulinė ekonomikos plėtra išlieka neapibrėžta, grupės produktų bei paslaugų paklausa gali išlikti, teigė bendrovė.

„Sandvik“

Inžinerijos grupės pakoreguotas veiklos pelnas sudarė 3,49 mlrd. kronų, – 24 proc. mažiau, bet kiek daugiau nei rodo suderintos prognozės. „Sandvik“ generalinis direktorius Stefanas Widingas perspėjo, kad įmonės aviacijos ir kosmoso bei naftos-dujų segmentų laukia nelengvi 2021-ieji.

Pasak „Bloomberg Industries“ analitiko J. Imode‘o, įmonei gali būti sudėtinga pasiekti esminės pažangos ketvirtąjį ketvirtį, visų pirma, dėl lėtai atsigaunančio jos mašininių sprendimų padalinio, kaip ir dėl kitų veiksnių.

„Volvo Group“

„Volvo“ pelningumas buvo daug geresnis nei prognozuota: pakoreguotas veiklos pelnas sudarė 7,22 mlrd. kronų.

Vilkikų gamintojos trečiojo ketvirčio užsakymų apimtys padidėjo 61 proc., ir tai turėtų reikšti, kad jos pardavimų atsigavimas gali tęstis bent jau iki metų pabaigos, tačiau išlaidos neišvengiamai didės, nes vis daugiau į darbus sugrįš darbuotojų, o dėl pajamingumo rodikliai gali smukti, sakė J. Imode‘as.

„Alfa Laval“

Inžinerijos bendrovės pakoreguotas EBITDA (pelnas iki palūkanų, mokesčių, nusidėvėjimo ir amortizacijos), lyginant su ankstesniais metais, sumažėjo 20 proc. iki 1,71mlrd., kaip prognozuota.

Citigroup“ analitikų prognozėmis, nuosmukis naftos bei dujų padalinyje turės neigiamos įtakos kitų metų pelningumui. Didėjanti įsiskolinimų našta ir niūrios perspektyvos paslaugų versle atsiliepia ir bendrovės perspektyvoms, teigia BI analitikai.

„Assa Abloy“

Spynų gamintojos ir paslaugų teikėjos pakoreguotas veiklos pelnas siekė 3,59 mlrd. kronų, -7,7 proc. mažesnis lyginant su ankstesniu laikotarpiu, bet didesnis nei skelbė suderintos prognozės.

Dalis „Assa Abloy“ verslo, priklausančio jos pasauliniam technologijų padaliniui, patiria „dvigubai neigiamą COVID-19 poveikį galutiniam balansui“, interviu sakė įmonės generalinis direktorius Nico‘as Delvaux.