Kas ketvirtas apklausos dalyvis (27 proc.) nurodė, kad ateityje ketina kasdieniam susisiekimui mažiau naudotis asmeniniu automobiliu. Prioritetą skirs ėjimui pėstute, važiavimui dviračiais, viešuoju transportu ar vienu automobiliu dalinsis su bendradarbiais.

Daugiau negu pusė respondentų (55 proc.) mano, kad dėl ekologiškesnės aplinkos visi gyventojai turėtų mažiau naudotis asmeniniais automobiliais ir rinktis kitas darnaus judumo priemones.

Šiuo būdu norinčių keliauti žmonių – tikrai yra

Viena iš alternatyvų, skatinančių mažesnį automobilių srautą mieste – kelionės automobiliu su bendrakeleiviais. Jau egzistuoja ir specialios mobiliosios programėlės, kurios padeda kooperuotis su kolegomis, bendradarbiais, pažįstamais, kaimynais ar pavežant į mokyklą vaikus.

Tokį kelionių būdą siūlo didelių renginių organizatoriai, naudoja daug darbuotojų turinčios įmonės. Keliems asmenims vykstant į darbą ar renginį vienu automobiliu, išvengiama grūsties ir sutaupoma vietos automobilių aikštelėje.

Šį vis labiau populiarėjantį keliavimo būdą išbandė ir žinomas TV laidų, renginių vedėjas, vienas iš „Radistų“ Rolandas Mackevičius. Vilniaus mieste jis keliavo nuo Naujininkų iki Centro, o kartu su juo važiavo trys pakeleiviai.

„Aš sužinojau, kad į savo automobilį galima priimti kelis žmones ir taip pasidalinti kelione. Nusprendžiau taip ir padaryti. Būdamas automobilių stovėjimo aikštelėje Naujininkuose, pažymėjau programėlėje, kur esu. Man atsiliepė du vyrukai ir viena mergina. Tad juos pavėžėjau iki Centro“, – pasakoja R. Mackevičius.

Kiek neįprasta taip keliauti, bet – patiko

Rolandas pastebėjo, kad toks keliavimo būdas ne tik itin paprastas, bet turi ir privalumų: patogu keliauti bendradarbiams, ar, netgi, kaimynams, vežantiems vaikus į darželį, mokyklą.

„Privalumų – tikrai yra. Pirmasis ir svarbiausias – mažiau automobilių ir taršos, todėl – mažiau kenksminga. O antras – jei keliaujame keturiese, galime važiuoti autobusų juosta“, – džiaugiasi žinomas TV laidų ir renginių vedėjas.

Beje, važiuojant kartu su kitais žmonėmis, svarbu nepamiršti šiuo metu egzistuojančių saugumo reikalavimų: dėvėti kaukes, dezinfekuoti rankas, laikytis atstumo.

„Šiandien jaučiausi kaip taksi vairuotojas. Važiavom 50 kilometrų per valandą greičiu ir visus lenkėm. Kodėl? Todėl, kad mes buvome keturiese ir važiavome autobusų juosta“, – patenkintas kelione sako žinomas vyras.

Primename, kad, remiantis kelių eismo taisyklėmis, „4+“ ženklu pažymėta A juosta galima važiuoti tada, jei jūsų automobiliu keliauja keturi ar daugiau asmenų. Jei vairuojate elektromobilį, galite važiuoti A juosta, pažymėta elektromobilių simboliu. Maršrutinio transporto eismo juosta gali važiuoti mopedų vairuotojai ir dviratininkai. Taksi automobilių vairuotojai gali važiuoti eismo juosta, kuri yra paženklinta užrašu „Taksi“.

Apie projektą

„(Ne)dūzgiantis miestas“ – Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuotas projektas, kurio tikslas – paskatinti didmiesčiuose gyvenančias jaunas, vaikus auginančias šeimas dažniau naudotis darnaus judumo priemonėmis. Projekto metu TV laidų ir renginių vedėjas Rolandas Mackevičius išbando įvairias darnaus judumo galimybes Vilniaus mieste: važiavimą dviračiu, paspirtuku, viešuoju transportu, elektromobiliu ir keliavimą su kaimynais.

Rugsėjo pirmoje pusėje CPVA užsakymu „Gemius Baltic“ atliko Lietuvos didmiesčių gyventojų internetinę apklausą. Tyrimo tiksline auditorija pasirinkti 18–39 metų amžiaus gyventojai, auginantys vaikus iki 18 metų. Apklausoje sudalyvavo 584 respondentai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio.

Komunikacijos kampanija „(Ne)dūzgiantis miestas“ finansuojama Europos socialinio fondo lėšomis. ES investicijų pagalba kasmet Lietuvos miestuose diegiamos įvairios darnaus judumo priemonės: tiesiami dviračių takai, perkamas ekologiškas viešasis transportas, įrengiamos elektromobilių krovimo stotelės.