Laidoje „Delfi Rytas“ viešėjęs motociklininkas Aidas Bubinas pripažino, kad net jis pats, svarstydamas apie siūlomą įstatymo projektą, neturi vienos nuomonės, ar sprendimas leisti sėsti turint teisę vairuoti automobilius ant kiek galingesnių nei įprasti motoroleriai transporto priemonių, yra geras.

„Jeigu visuomenė būtų sąmoninga, būtų viena. Tačiau kai kurie pavyzdžiai rodo, kad tikrai neretai to sąmoningumo keliuose trūksta“, – neslėpė jis.

Jam pritarė ir Vitoldas Milius, automobilių ekspertas. Anot jo, nors ir džiugu, kad norima kažką leisti, o ne drausti, vargu, ar toks sprendimas neatneš naujų pavojų į gatves ir padidins eismo saugumą.

„Kodėl taip sakau? Nes Aidas važinėja motociklu, o aš, nors turiu A kategoriją (suteikia teisę vairuoti visus motociklus – „Delfi“), motociklu nevažinėju. Ir jeigu man šiandien reikėtų juo važiuoti, aš tiesiog nemokėčiau. Tad žiūrėdamas atsakingai į šį veiksmą, tikrai ieškočiau kažkokio mokytojo“, – akcentavo pašnekovas.

Dauguma važiuos apie 100 km/val.

Anot specialistų, motociklo variklio darbinio tūrio apribojimas iki 125 kub. cm jo galios neapibrėžia, bet, anot A. Bubino, galima spėti, kad didžioji dalis tokių transporto priemonių galės važiuoti iki 100 km/val. greičiu. Tiesa, po modifikacijų įmanoma, kad tokia transporto priemonė išvystytų ir didesnį greitį.

„O lyginant su automobiliais, pagrindinis skirtumas yra tas, kad ant dviratės transporto priemonės nesi apsaugotas jokio kėbulo. Turi prognozuoti situaciją į priekį, o automobilių vairuotojai ne visada tą daro. Ir jei ta dalis, kuri to nesugeba, nenori ar nemoka, atsidurs ant dviračių transporto priemonių, pasekmių gali būti pačių įvairiausių“, – kalbėjo A. Bubinas.

Anot V. Miliaus, jis ne kartą girdėjo posakį, kad važiuoti motoroleriu ar motociklu yra tas pats, kaip važiuoti dviračiu, tik kiek greičiau. Tačiau niuansų, pasak specialisto, yra gerokai daugiau.

„Motorolerio ar motociklo vairuotojas turi susitvarkyti su dalykais, kurie važiuojant automobiliu yra visiškai nesvarbūs. Pavyzdžiui, net tos baltos juostos, nupieštos ant kelio, turi reikšmę, ar koks nors nedidelis smulkus žvyras“, – kalbėjo jis.

Žinovai atkreipė dėmesį ir į tinkamą tokiai transporto priemonei aprangą. Anot jų, vargu ar galima tikėtis, kad sėdę ant iki 125 kub. cm variklius turinčių transporto priemonių jų vairuotojai vilksis visas apsaugas ir kitas priemones, padedančias kritimo metu.

„Ir dabar matome motociklininkus, kurie važiuoja su šortais ir šlepetėmis“, – kalbėjo A. Bubinas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)