Darbas – be amžiaus apribojimų

„Influenceris“ – tai žmogus, kuris savo nuomone, daro įtaką kitiems. Išreikšdami savo nuomonę, apie tam tikrą produktą ar prekę nuomonės formuotojai skatina kitus asmenis pirkti, didina prekės ženklo žinomumą ar kitaip prisideda prie prekės ženklo įvaizdžio gerinimo.

Gali pasirodyti, kad galią, formuoti kitų nuomonę, turi tik subrendę ir daug gyvenimiškos patirties turintys asmenys, tačiau ši profesija neturi jokių amžiaus apribojimų. Jauniausias nuomonės formuotojas pasaulyje Parker George savo karjerą, „Instagram“ platformoje pradėjo būdamas 8 mėnesių! Žinoma, jo paskyra rūpinasi mama, tačiau jis be abejonės yra daugiausiai viešo dėmesio susilaukiantis šeimos narys.

Didžiausio į kompiuterinius žaidimus orientuoto „Youtube“ kanalo Lietuvoje „LTU Republic“ savininkas Karolis Jankauskas savo, kaip nuomonės formuotojo, karjerą pradėjo būdamas 17 metų. „Tuo metu ir pats žiūrėjau daug „Youtube“ kanalų tad nusprendžiau pats išbandyti šią veiklą. Tada norėjau ne tik išbandyti save kuriant video apie žaidimus, bet ir siekiau tapti žinomu“ – sako K. Jankauskas.

Pradžiai užtenka išmanaus telefono

Pagrindinis darbo įrankis, kuriuo naudojasi nuomonės formuotojai – socialiniai tinklai. Tai gali būti „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“, asmeninis tinklalapis, blogas ar kitas tuo momentu populiarus socialinis tinklas. „LTU Republic“ įkūrėjo nuomone tokios karjeros pradžiai gali užtekti ir išmaniojo telefono.

„Kad atkreiptum žmonių dėmesį video turėtų būti kuo geresnės garso ir vaizdo kokybės. Tačiau tam, kad galėtum tapti „Youtube“ žvaigžde šiandien užtenka išmaniojo telefono. Iš esmės viskas priklauso nuo kūrybiškumo ir ryšio su auditorija“ – teigia Karolis Jankauskas.

Rengiant turinį socialiniams tinklams, greičiausiai teks fotografuoti, filmuoti, redaguoti medžiagą bei ją viešinti. Tad pasirinktas įrenginys turi būti tinkamas visiems minėtiems veiksmas. Ateityje, norint kurti geresnės kokybės turinį gali prireikti savo asortimentą išplėsti ir įgusti naudotis profesionaliomis redagavimo programomis. Tačiau, kaip teigia Karolis, pradžiai užteks noro, o įgūdžiai, idėjos ir patirtis, kaupsis bėgant laikui.

Žinomumas, keičia asmeninio gyvenimo ribas

Šios profesijos žmonės savo darbe gali jaustis laisvai. Jie renkasi su kokiais prekės ženklais nori dirbti, kokį turinį kurti ir kokia forma jį pateikti. Tai nėra tiksliomis darbo valandomis apibrėžtas darbas, tad susiplanuoti savo darbo dieną tenka pačiam nuomonės formuotojui.

Dažnai, nuomonės formuotojo kuriamas turinys atspindi jo asmeninius interesus. Tai profesija, kuri gali pomėgius paversti apmokamu darbu. Pavyzdžiui sportininkas socialiniuose tinkluose gali reklamuoti sportinę aprangą, sodininkas – daržo įrankius, stilistė – mėgstamą drabužių parduotuvę.

Vis dėlto, įsileisdami į savo gyvenimus nepažįstamuosius, nuomonės formuotojai turi nusistatyti griežtas ribas, kuo jie dalinsis su visuomene. Svarbu neatskleisti jautriausių duomenų apie save: gyvenamosios vietos, informacijos apie šeimos narius, draugus, saugoti savo prisijungimo prie socialinių tinklų duomenis.

„Siekdamas apsaugoti savo duomenis ir tapatybę, visuomet naudoju VPN ir apsaugau slaptažodžius dvigubos autentifikacijos sistema. Tai yra minimalūs, bet efektyvus veiksmai, kuriais galima šiek tiek sustiprinti savo internetinį saugumą“ – pasakoja „LTU Republic“ įkūrėjas Karolis.

Sukčius domina ne tik banko kortelių duomenys

Influenceriai, kaip ir kitos įžymybės, dėl savo turtų ir žinomumo, neretai tampa nusikaltėlių taikiniais. Tačiau pinigai, ne visuomet yra vienintelė priežastis, dėl kurios nusikaltėliai nusitaiko į nuomonės formuotojus.

Sukčiai, pasisavinę žinomų asmenų anketas, gali šantažuoti bei prašyti piniginės išpirkos, manais į pavogtą socialinių tinklų anketą. Taip pat neretai sukčiai pasisavina ir žinomų žmonių nuotraukas, kurias vėliau panaudoja netikroms reklamoms.

„Lietuvoje užsidirbti iš „Youtube“ veiklos buvo ir yra be galo sunku. Pradėjęs karjerą prieš 6 metus apie tokią galimybę žinojau, bet tai nebuvo stimulas kurti video. Tačiau per visus veiklos metus augo tiek mano populiarumas, o su juo ir apmokami darbo pasiūlymai. Tad dabar nesirūpinti savo kibernetiniu saugumu būtų tiesiog neapdairu“ – sako Karolis Jankauskas.

Kita problema – persekiojimas. Influenceriai, kaip ir kitos įžymybės, dėl internete sklandančios ir visiems pasiekiamos informacijos gali patirti persekiojimą. Dėl šio pavojaus visuomet svarbu peržvelgti visus saugumo nustatymus, neviešinti informacijos, kuri gali sudominti nusikaltėlius.

Kartais geriau turėti kontaktus, kuriais suinteresuoti asmenys galėtų susisiekti dėl bendradarbiavimo, darbo galimybių. Įvairių produktų apžvalgas darantys nuomonės formuotojai taip pat turi neretai nurodo pašto dėžutę, kuri nėra susijusi su jų gyvenamąja vieta, bet jie į ją gali gauti siuntas iš savo fanų ar prekės ženklų, kurie nori padovanoti savo produkciją. Nurodę kontaktus, kuriais kiti asmenys gali kreiptis dėl verslo pasiūlymų, apsaugosite savo duomenis, nes suinteresuotiems žmonėms nebereikės ieškoti jūsų asmeninių kontaktų.

Užsakymo nr.: PT_85066591