Visada sunku rašyti apie automobilius, kuriems nepavyksta rasti didesnių priekaištų. Žinoma, sedanų ir universalų mada praėjo ir dabar ant bangos SUV su krosoveriais, tačiau didelės, erdvios ir praktiškos mašinos, kuriomis smagu leistis ir į tolimas kelionės, nebijant didesnių degalų sąnaudų dėl šiuo metu madingo aukštesnio kėbulo, ir toliau bus aktualios.

Kartu su neseniai debiutavusiu aštuntos kartos „Golf“ pasirodė ir jo praktiškesnė liftbeko versija iš Čekijos „Škoda Octavia“ (taip pat pristatytas ir universalas). Abu automobiliai pagaminti naudojant tą pačią 2012 metais debiutavusią MQB platformą, tačiau, palyginti su pirmtakais, gerokai atnaujinti.

Žinoma, šių automobilių pirkėjai yra skirtingi, tad ir pasiūlymai kitokie. Pavyzdžiui, jei „Golf“ nuo šiol skaitmeninis prietaisų skydelis yra bazinės įrangos dalis, tai „Škoda“ pigiausioje „Active“ komplektacijoje yra tradicinis skydelis, o „Ambition“ versijoje skaitmeninė versija papildomai kainuoja 433 eurus (taip pat yra bazinė „Style“ įrangos dalis). Bet tokį skydelį tikrai verta užsisakyti – su juo salonas atrodo gerokai moderniau, nors nei interjero išvaizdai, nei surinkimo ar medžiagų kokybei priekaištų nėra (ypatingai įvertinant kainą).

Visose versijose yra standartinis 8 colių multimedijos liečiamasis ekranas – jei norisi didesnio, galima užsisakyti 10 colių ekraną su „Columbus“ navigacijos sistema. Taip pat, jei mėgstate klausyti muzikos, rekomenduočiau 660 eurų skirti „Canton“ garso sistemai – bazinės komplektacijos įranga skamba šiaip sau. Na, bet kur kas aktualiau, kad čia yra daug vairuotojo pagalbinių sistemų, o junglumą užtikrina instaliuota „eSIM“ kortelė.

Ir, kadangi tai modelis, pagamintas naudojant tą pačią platformą kaip ir anksčiau, salono parametrai nepakito. O tai reiškia, kad jie yra... dideli ir geri, kuo visada ir išsiskirdavo praktiškesnis „Golf“ dvynys „Octavia“. Be to, dar labiau padidėjo bagažinė – liftbeko versijoje 10 l iki 600 l, o universale – 30 l iki 640 litrų. Ir, žinoma, čia rasite sumanius „Simply Clever“ sprendimus, kurių galima priskaičiuoti iki dvidešimt septynių – nuo durelėse esančio skėčio arba sniego šepečio iki degalų užpylimo angos durelėse esančio grandiklio su protektoriaus gylio matuokliu.

Sumanūs ir varikliai – benzininiai 1.0 l trijų cilindrų 115 AG TSI ir keturių cilindrų 1.5 l 150 AG motorai, taip pat 1.4 l TSI 204 AG iš tinklo įkraunamos hibridinės versijos. Vertinantiems tradicijas ar važiuojantiems didelius atstumus skirtas 2.0 l 150 AG TDI dyzelinis motoras. Norintiems dar daugiau galios, yra net 204 AG versija, turinti ir visų ratų pavarą (150 AG motorui ji siūloma pasirinktinai).

Kalbant apie važiavimą, tai „Octavia“ taip pat sunku ką prikišti – versijos su benzininiu 150 AG motoru ir mechanine pavarų dėže, nuvažiavus beveik 800 kilometrų, kurių pusė buvo greitkelyje, degalų sąnaudos siekė vos 5,3 l/100 km. Aišku, važinėjant daugiausiai mieste jos būtų didesnės, bet ne tiek, kad pradėtum galvoti apie alternatyvius pasirinkimus – mano galva, tai labiausiai subalansuotas pasirinkimas, galimas ir su automatine DSG-7 transmisija.

Važiuojant didelis automobilis yra komfortiškas, švelniai linguodamas nelygiame kelyje – jei mėgstate sportiškesnį važiavimą, tikriausiai vertėtų rinktis 156 eurų kainuojančią sportišką pakabą. Na, arba skirti jau žymiai didesnę 993 eurų sumą reguliuojamai DDC pakabai.

O dar sumanumas slypi kainoje, kadangi kalbame apie 4,7 m ilgio automobilį, todėl gerokai didesnį nei įprasta šioje klasėje. Ir jo kaina prasideda nuo 17 351 euro – nors niekada nebuvau mėgėjas vertinti daiktų pagal tai, kiek gauni už mokamą kainą, kalbant apie „Octavia“ sunku ignoruoti šį faktą. Ypatingai tiems, kurie ieško didelio ir erdvaus automobilio.

Daugiau apie naują „Škoda Octavia“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.