S. Šuminas „Delfi“ tikino, kad „Regitra“ neseniai susidūrė su atveju, kai automobilis buvo hibridinis (dyzelinis+ plug in elektra), tačiau nepavykus rasti jo CO2 išmetimo parametrų nei dokumentuose, nei sistemoje vertinant panašius atvejus, CO2 pagal įstatymą turėjo būti skaičiuojamas kaip dyzeliniui, kas, jo manymu, nėra teisinga.

„Mes užtrukome ir neradome pagal visus variantus, kurie įstatyme yra numatyti, kaip apskaičiuoti registracijos mokestį, nes kilmės dokumentuose CO2 nebuvo nurodytas.

O nėra, nes automobilis, matyt, buvo iš Olandijos, o jie nerašo to parametro. Mes paskaičiavę matome, kad formulėje visiškai nėra įtakos, ar tai hibridas, ar ne, o buvo dyzelinis ir plug in pakraunamas iš išorės. Formulėje hibrido varianto nėra. Tai reiškia, kad skaičiuojama kaip dyzelis“, – dabartinį priimtą įstatymą aiškino jis.

Tiesa, generalinio direktoriaus pavaduotojas teigė, kad visgi yra dar vienas variantas, kaip sužinoti tokio automobilio išmetamą CO2 kiekį, tačiau jis labai brangus.

„Galima skaičiuoti pagal Europos Bendrijos atitikties liudijimą, bet jį išduoda arba kai perki automobilį, tai kaip mašinos gimimo liudijimas, arba jei neturi, turi kreiptis pas konkretaus modelio atstovus, bet kiek žinau, ten jie paprašo atitinkamai susimokėti už šio dokumento išdavimą.

Tada išeina tokia akla situacija, nes ir mokestis skaičiuojamas neteisingai, ir pateikti dokumentų žmogus negali, nes tai labai brangu“, – sakė S. Šuminas ir tikino tikrai matantis problemą.

„Mes jau rengiame savo siūlymą, kad reikėtų į tai atsižvelgti ir keisti skaičiavimo vietoje metodiką, nes tokių atvejų gali pasitaikyti. Pradžiai turbūt niekas net neturėjo galvoje, kad apynaujam automobiliui nebus CO2 parametro, bet, pasirodo, iš kai kurių valstybių atvažiuoja ir be jo“, – kalbėjo jis.

S. Šuminas teigė, kad ši spraga bus išspręsta ir jis įsitikinęs, kad netrukus bus daromos tam tikros korekcijos.

Saulius Šuminas

„Tiesiog neteisinga, nes sąlyginai švarus automobilis yra apmokestinamas kaip nešvarus.

Telefonu kalbėjomės su Aplinkos ministerijos atstovais, jie žino, kad yra tokia problema, tai dabar tik klausimas, kaip daryti korekciją, ar daryti keitimus formulėje, ar dar kažkokį variantą.

Spėju, kad geriausia būtų įvesti koeficientą, kuris atsižvelgtų į tai, kad ta transporto priemonė yra hibridinė, bet tai tik mano spėjimas“ , – sakė jis.

„Regitra“ duomenimis, nuo liepos 1-osios iki vakar, ketvirtadienio, iš viso buvo perregistruota ir naujai įregistruota 12 697 automobilių, o iš viso iš registracijos mokesčio surinkta 1 mln. 112 tūkst. Eur.

„Kiek pamenu, buvo planuota surinkti apie 25-26 mln. Eur per metus, o stebint šias tendencijas panašu, kad taip ir turėtų būti, nebent kažkas drastiškai pasikeis įpročiuose įsigyjant transporto priemones ir visi pradės pirkti švarias transporto priemones“, – sakė S. Šuminas.

„Delfi“ primena, kad nuo liepos 1 d. registruojant lengvuosius ir lengvuosius krovininius automobilius (M1 ir N1 kategorijos) taikomas registracijos mokestis priklausomai nuo degalų rūšies bei jų kombinacijų ir kai išmetamo CO2 kiekis viršija daugiau nei 130 g/km.

Taip pat institucijos puslapyje teigiama, kad CO2 kiekis gali būti nustatomas remiantis automobilio dokumentų informacija, registracijos liudijime bei patvirtinimo dokumente, o jei CO2 kiekis nėra nurodytas, tuomet jis nustatomas remiantis kitų registruotų lygiaverčių automobilių išmetamu CO2 kiekiu apskaičiuojant medianą. Jei ir to padaryti neįmanoma, tuomet mokestis yra apskaičiuojamas pagal įstatyme numatytas formules.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (252)