„Jei prieš gerą dešimtmetį dėstytojui buvo svarbu perteikti tam tikras žinias, tai dabar šis metodas jau neatitinka laikmečio tendencijų, nes reikalingą informaciją galime sužinoti vieno mygtuko paspaudimu. Dabar, kai žinios yra laisvai prieinamos, kur kas svarbiau tapo ne jų gauti, bet patirti mokymąsi. Todėl aukštosios mokyklos turi galvoti ne tik apie tai, ko, bet ir kaip mokyti. Patirtinis mokymasis suteiks mokymosi prasmę, padės suprasti, kodėl žinios yra reikalingos, kaip konkrečiai jos veikia pritaikytos realiame gyvenime. Praėjusiais mokslo metais išbandėme šią metodiką, pamatėme jos didžiausius pranašumus, todėl galime teigti, kad patirtinio mokymosi veiksmingumas yra akivaizdus. Dabar svarbiausia, kad mokymasis SMK būtų paverstas patirtiniu procesu, kuomet žinios įgyjamos kuriant ir vykdant konkrečius projektus“, – sakė Gabija Skučaitė.

Gabija Skučaitė

SMK darbo grupės ekspertai parengė unikalią patirtinio mokymosi metodiką, kurią, pasak SMK kanclerės G. Skučaitės, nuo šio rugsėjo užsibrėžta plačiai diegti visose SMK studijų programose. Ekspertai, kūrę šią patirtinio mokymosi metodiką, teigia, kad toks mokymosi būdas suteiks mokymuisi prasmę ir bus didžiulė motyvacija studentams siekti žinių, bei pateikia svarbiausius argumentus, kodėl mokymasis turi tapti patirtinis.

SMK patirtinio mokymosi metodikos bendrakūrėjas, švietimo konsultantas, inovatorius Lukas Benevičius sako, kad mokantis pagal naująją metodiką, teorijos išdėstymas dažniau vyks nuotoliniu būdu, o tai reiškia, kad kontaktinių paskaitų metu dar didesnis dėmesys bus skiriamas praktikai ir kūrybai tam, kad žinios būtų dar nuosekliau, giliau ir prasmingiau įsisavintos.

„Mokydamiesi pagal naująją metodiką, studentai didesnį dėmesį skirs kritinio mąstymo, kūrybingumo ugdymui per patirtinius projektus, kurie suteiks daug gilesnių specialybės kompetencijų. Mokymasis vyks įgyvendinant konkrečius projektus, o tai reiškia, kad studentai jau nuo pirmo kurso gebės pritaikyti gautas žinias skirtinguose praktiniuose kontekstuose. Projektas – tai konkretaus rezultato siekiantis mokymosi būdas, dėl to studentai galės matyti konkrečius savo mokymosi rezultatus ir gebės juos patys įvertinti, o ne tik būti vertinami. Be to, taikant naują metodiką, bus skiriamas dar didesnis dėmesys studentų kaip jaunųjų profesionalų ugdymui – nuolatinių praktikų metu bus suteikiamas visapusiškas dėstytojų palaikymas. Dėstytojai-fasilitatoriai, savo sričių ekspertai, padės jiems spręsti realius verslo iššūkius, leis eksperimentuoti, klysti bei mokytis iš savo klaidų, taip pat mokys kritiškai mąstyti ir bendradarbiauti su kitais komandos nariais”, – patirtinio mokymosi metodikos privalumus vardijo švietimo konsultantas Lukas Benevičius.

Lukas Benevičius

Pasak SMK direktorės Viktorijos Palubinskienės, ypatingas dėmesys bus skiriamas tiesioginiam patyrimui. Tai reiškia, kad mokomasi bus iš asmeninės ugdymo metu įgytos patirties. „Studentai greičiau integruosis į darbo rinką, o darbdavių klausimas „kokios patirties turi?“ jų jau nebegąsdins, nes jie bus sukaupę tokį patirčių bagažą, kurį drąsiai galės naudoti savo CV ir darbo pokalbiuose.

Viktorija Palubinskienė

Svarbu paminėti ir tai, kad jau nuo pirmo kurso daugiau dėmesio bus skiriama studentų pasitikėjimo savimi ugdymui ir nuosekliam karjeros kelio planavimui. Patirtinis ugdymas įtrauks studentus į bendruomenę, padės jiems susieti studijas auditorijose ir gyvenimą realiame pasaulyje bei paversti įgytas žinias praktiniu žinojimu. Be to, jie išmoks dirbti komandose, siekti bendrų tikslų, nes bus atsakingi už bendrą komandinio darbo rezultatą. Savarankiškai ieškant informacijos bei atsakymų, bus ugdoma jų savarankiškumo kompetencija. Didelis dėmesys bus skiriamas bendrųjų studentų kompetencijų portfelio lavinimui, ypač bus ugdomas kūrybiškumas, verslumas, formuojama asmeninė atsakomybė. Studentai turės galimybę iš arti susipažinti su galimais verslo iššūkiais ir jų sprendimo būdais”, - naujos SMK mokymosi metodikos išskirtinumą pabrėžė SMK direktorė.

Socialinių mokslų kolegija

Svarbu paminėti ir tai, kad, pasak metodiką rengusių ekspertų, SMK studentai bei dėstytojai visą laiką bus aktyvūs bendro proceso kūrėjai, todėl tarp jų užsimegs glaudus profesinis ryšys, kuris ateityje gali virsti ir bendrais projektais.

Daugiau informacijos www.smk.lt

Užsakymo nr.: PT_84649981