Žinoma, pirmiausia, reikėtų įsitikinti, kad matomas vairuotojas iš tiesų yra neblaivus. Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė, kad šiam požymiui nustatyti nėra universalios taisyklės, tačiau kiti eismo dalyviai turėtų įvertinti kito žmogaus fizinę būklę ir elgesį.

Išduoda elgesys

Pareigūnas aiškino, kad apsvaigusį žmogų galima identifikuoti pagal nekoordinuotą ir neadekvatų elgesį bei nerišlią kalbą. Tokie vairuotojai taip pat išsiskiria ir iš eismo srauto – nerodo posūkio signalų, važiuoja netolygiai, kartais visiškai sustoja be priežasties ir pan.

„Labai svarbus kitų eismo dalyvių įsitikinimas, kad prie vairo sėdi apsvaigęs vairuotojas, nes būna atvejų, kai vairuotojų elgesys eisme pasikeičia dėl sveikatos sutrikimų ir tokiais atvejais jiems yra reikalinga skubi medicinos pagalba. Vis tik bet kokiu atveju, kiti eismo dalyviai pirmiausia apie tai turėtų pranešti bendruoju pagalbos numeriu 112“, – aiškino V. Grašys.

Klausykite nurodymų

Pareigūnas pabrėžė, kad vos susisiekus su bendrojo pagalbos centro dispečere, reikėtų tiksliai nupasakoti, kokio automobilio vairuotojas galimai yra neblaivus, kokia kryptimi jis važiuoja bei atsakyti į kitus užduodamus klausimus ir vykdyti operatoriaus nurodymus.

„Galiu patikinti, kad operatorius neužduoda nereikalingų klausimų, todėl net jei ir tas pats klausimas yra užduodamas kelis kartus, reikėtų atsakingai į jį atsakyti, nes tik surinkus, kaip įmanoma daugiau informacijos, galima bus tinkamai sukoordinuoti tarnybas ir neutralizuoti pavojingą veiklą“, – teigė pareigūnas.

Elkitės sąmoningai

V. Grašys aiškino, kad pranešus apie neblaivų vairuotoją nereikėtų imtis savavališkų veiksmų – bandyti stabdyti patiems, užkirsti kelią ar kitais būdais stengtis neleisti įtariamam vairuotojui važiuoti toliau. Pareigūnas tvirtino, kad tokiomis situacijomis reikėtų įvertinti ir pranešėjui bei kitiems eismo dalyviams kylantį pavojų.

Neblaivus vairuotojas

Kelių policijos tarnybos viršininko teigimu, dažniausiai vairuotojų prašoma sekti įtariamą automobilį iš paskos, tačiau tai taip pat daryti sąmoningai – galimai neblaiviam asmeniui drastiškai padidinus važiavimo greitį, nereikėtų patiems pažeisti Kelių eismo taisykles bei bandyti jį vytis, nes tai gali sukelti tik dar didesnį pavojų ar net lemti pranešėjo sukeltą eismo įvykį.

„Būna situacijų, kada pareigūnai naudodami visas saugumo priemones, važiuodami su įjungtais šviesos ir garso signalais bei stengdamiesi maksimaliai saugiai vytis pažeidėjus, patenka į eismo įvykius. Dėl to vairuotojai, pirmiausia, turėtų objektyviai įvertinti situaciją, atsižvelgti į savo saugumą ir juo nerizikuoti“, – pabrėžė V. Grašys.

Įvertinkite savo saugumą

Pareigūnas aiškino, kad persekiojimas yra pakankamai pavojinga veikla, todėl tai reikėtų palikti specialiosioms tarnyboms. Tiesa, V. Grašys atkreipė dėmesį, kad kitą neblaivų žmogų galima pabandyti sustabdyti, pavyzdžiui, paimti automobilio raktelius, tada, kai jis dar tik ketina vairuoti. Vėlgi, pareigūnas akcentavo, kad tokie veiksmai turėtų būti priimti įvertinus, ar bandymas sustabdyti kitą žmogų nesukels pavojaus jam pačiam.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)