Tačiau bet kas, pasidomėjęs šių dviejų kompanijų pajamų pristatymu šią savaitę, padarytų išvadą, jog panaikinus „Covid-19“ kelionių apribojimus „Wizz Air“ atsidurs kur kas geresnėje padėtyje. Panašu, kad vengrai paklausą vertina optimistiškai ir yra pasirengę išplėsti savo tinklą – tuo tarpu skolų naštą prisiėmusi „Lufthansa“ ruošiasi susitraukimui. „Wizz Air“ yra viena iš nedaugelio skrydžių bendrovių, kurios akcijos per pastaruosius metus išaugo.

Pagrindinio „Lufthansa“ tinklo oro linijos maždaug pusę savo pajamų gauna iš verslo kelionių, kurios atsigaus dar negreitai – daugybė kompanijų uždraudė savo darbuotojams skraidyti. Iš kitos pusės, tik 7 proc. „Wizz Air“ klientų skraido verslo reikalais, o du trečdaliai keliauja aplankyti draugų ar šeimos, arba skrenda į užsienį dirbti. Visos šios kelionės buvo sustabdytos, kol šalys kentė karantiną, ir dabar žmonės nekantrauja vėl pamatyti savo artimuosius.

„Wizz Air“ pasisekė, kad pagrindinės jos rinkos – Vidurio ir Rytų Europa – patyrė ne tokius stiprius koronaviruso protrūkius kaip Jungtinė Karalystė, Ispanija ar Italija. Bendrovė taip pat turi palyginti jauną klientų ratą: vidutinis „Wizz Air“ keleivis yra guvus 36-metis, tuo tarpu trys ketvirtadaliai „Lufthansa“ keleivių yra vyresni nei 40 metų. Nors oro linijų bendrovės tikina, kad kaukių mūvėjimas ir kitos higienos priemonės užtikrins saugų skraidymą visiems ir kiekvienam, jaunimas greičiausiai rizikuos įlipti į lėktuvą anksčiau – mažai tikėtina, kad jų laukia blogiausias „Covid-19“ scenarijus. („Milenialsai“ ne tik mėgsta keliones lėktuvu, bet ir mielai investuoja į oro linijas.)

Lėktuvų gamintojo „Airbus SE“ laimei, „Wizz Air“ vis dar planuoja atsiimti užsakytus lėktuvus ir tvirtina, kad oro uostai maldauja įtraukti naujus maršrutus. Kompanija ruošiasi per vasaros ketvirtį įvykdyti apie 60 proc. visų suplanuotų skrydžių, o rudenį ir žiemą – netgi 80 proc.

Kaip ir Airijos „Ryanair Holdings Plc“ atveju, žemi „Wizz Air“ kaštai turėtų padėti pasiūlyti klientams mažas kainas ir šitaip stimuliuoti paklausą – be to, kompanija tikisi sugundyti klientus naujomis bazėmis Milane ir Abu Dabyje. Paskubomis atleidusi maždaug penktadalį savo darbuotojų, „Wizz Air“ dabar kas mėnesį išleidžia mažiau nei 100 milijonų eurų grynųjų pinigų.

Tuo tarpu „Lufthansa“ tikisi iki rudens atkurti vos 40 proc. ankstesnių pajėgumų. Paklausa turėtų atsigauti iki 2023 m., tačiau net ir tada prognozuojama, kad iš oro linijų 760 lėktuvų flotilės šimtas taps perviršiu. Be to, kompanijos dar laukia sudėtingas restruktūrizavimas, reikalingas pelningumui atkurti. Kol kas vokiečių grupė per mėnesį išleidžia maždaug 800 milijonų eurų grynųjų pinigų, neskaitant 2,5 milijardų eurų įsipareigojimo išlaidoms už bilietus grąžinti. Negavusi paramos, „Lufthansa“ būtų nugrimzdusi į dugną, taigi dabar ji turi skirti visą savo energiją skolos atmokėjimui.

Suprantama, šis Europos oro linijų pasidalijimas investuotojų neliko nepastebėtas. „Wizz Air“ akcijos pakilo daugiau kaip 80 proc. nuo žemiausio lygio kovo mėnesį ir yra didesnės nei buvo prieš metus. Per tą patį laikotarpį „Lufthansa“ akcijos tapo giliai neigiamos. Nors didelę paramą gauti smagu, išmalda negarantuoja konkurencingo verslo modelio.