JPMorgan Chase & Co.“ prognozuoja, kad „artimiausioje ateityje“ jų biurai geriausiu atvejus bus puspilniai, o „Goldman Sachs Group Inc.“ savo Paryžiaus filialą atidarys su ne daugiau kaip 20 proc. personalo. „Citigroup Inc.“ svarsto galimybę išsinuomoti biurus Naujajame Džersyje ir Niujorko priemiesčiuose –Vestčesterio grafystėje ir Long Ailende.

Didžiausi pasaulio bankai svarsto, kaip kuo saugiau sugrąžinti darbuotojus į darbą, kai tik bus panaikinti apribojimai, skirti sustabdyti COVID-19 plitimą. Dabartinis biurų išplanavimas nėra tinkamas, nes darbuotojai nėra pakankamai toli vienas nuo kito, kad būtų paisoma socialinio atsiribojimo taisyklių, o ankštos viešojo transporto sistemos netinka tiems, kurių laukia ilgos kelionės į darbą ir atgal.

„Labai sunku įsivaizduoti, kaip didžiulis žmonių skaičius vėl suplūs į Manhataną, į šiuos aukštus dangoraižius, kur jiems gali tekti laukti porą valandų, kad galėtų pakilti liftu“, – interviu sakė Darinas Buelow, „Deloitte Consulting“ direktorius ir kompanijos pasaulinės strategijos verslo vadovas.

Remiantis vidiniu nutarimu, kuris trečiadienį buvo išsiųstas „JPMorgan“ Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regiono personalui, kai kurie darbuotojai sugrįžę į biurus turės sėdėti prie skirtingų stalų, o kai kuriais atvejais – ir skirtinguose aukštuose. Panašūs nurodymai buvo išsiųsti ir JAV personalui, išskyrus filialų darbuotojus, informavo su šiuo klausimu susipažinęs asmuo.

Frankfurto planas

Neskaitant Paryžiaus, „Goldman Sachs“ taip pat atidaro savo filialus Frankfurte, kur jo 300 pagrindinių narių komanda bus padalinta į tris grupes, galinčias rotuoti tarp darbo iš namų ir dviejų banko pastatų mieste. Vėl pradeda dirbti ir biurai Madride, Tel Avive, Varšuvoje, Stokholme, Milane bei Dubline. Kiekvienas iš jų įtvirtins naujus saugos protokolus.

Biurų darbuotojai turės laikytis dviejų metrų atstumo, o konferencijų kambariais vienu metu galės naudotis tik vienas asmuo. Bankas taip pat praretino sėdimas vietas, sumažino liftų pajėgumus ir uždraudė susitikimus su lankytojais ir klientais.

„Grįžimas į biurą jokiu būdu nėra privalomas, visi skatinami dirbti taip, kaip jiems patogiausia“, – pabrėžiama „Bloomberg“ matytame kompanijos vidiniame pranešime.

Darbuotojų apsaugos priemonės įgyvendinamos ir Londono „Canary Wharf“ finansiniame rajone, kuriame įsikūrę daug Europos bankų būstinių, įskaitant „HSBC Holdings Plc“, „Barclays Plc“ ir „JPMorgan“. Rajoną valdanti nekilnojamojo turto kompanija praėjusią savaitę pranešė, kad grįžtantys darbuotojai gali tikėtis vienakrypčių įėjimų į pastatą, o liftu vienu metu galės važiuoti ne daugiau kaip šeši žmonės.

Niujorko regione nekilnojamojo turto brokeriai ir priemiesčių biurus nuomojančios kompanijos sulaukė didžiulio finansų sektoriaus, žiniasklaidos, technologijų kompanijų ir advokatų kontorų susidomėjimo.

„Rubenstein Partners“, kuriai priklauso biurai šiauriniame Naujajame Džersyje ir Stamforde, Konektikute, sulaukė užklausų dėl kelių šimtų tūkstančių kvadratinių metrų biurų ploto – daugiausia iš Niujorke įsikūrusių įmonių, teigia firmos vadovas Brandonas Huffmanas.

„Yra nepaprastai daug darbuotojų, kuriems atvykimui į darbą reikalingas viešasis transportas, – sako jis. – Niekas nežino, kaip tai reikės įgyvendinti socialinio atsiribojimo pasaulyje.“

Tie, kurie vis dėlto sugrįš, biuruose neberas jokių asmeninių daiktų, kurie leisdavo darbe pasijusti kaip namie. „JPMorgan“ sukrovė darbuotojų asmeninius daiktus į sandarias dėžes, kad paruoštų stalus bendram naudojimui po to, kai karantinas bus sušvelnintas.

Kavinės irgi atrodys kitaip: bus mažiau kėdžių, atsiskaitymas tik kortelėmis, o supakuoto maisto dėžutės pakeis bufetus ir kitas savitarnos galimybes.

„Ruošdamiesi lanksčiam susodinimui ir rengdami protokolus, kaip efektyviai valyti ir dezinfekuoti visas patalpas, pradėjome kraustyti visus paviršius ir grindų plotus, pašalindami asmeninius ir su verslu nesusijusius daiktus, – teigiama „JPMorgan“ pranešime. – Mes žinome, kokie svarbūs jūsų daiktai, tad ir toliau stengsimės, kad su jais būtų elgiamasi atsakingai.“