Kartu su sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ skaitmeninių kanalų departamento vadovu Gediminu Moliu griauname mitus apie elektroninę sąskaitų apmokėjimo sistemą ir pasakojame, kodėl pereiti prie savitarnos tikai verta.

1 mitas. „Ignitis“ savitarna bus labai sudėtinga naudotis

Netiesa. Iš tiesų, elektroninė sistema sumažina tikimybę suklysti, nurodant netinkamą mokėtojo kodą, įveliant aritmetinę klaidą, taip pat tarpusavyje susieja kelias kliento sąskaitas.

„Jei turėsime omenyje, koks didelis skaičius jau naudojasi savitarna, o tarp jų – nemaža dalis vyresnio amžiaus žmonės (65 + metų), tai galime daryti išvadą, kad tai tikrai nėra sudėtinga. Jei pirmąjį kartą prie sistemos jungsitės naudodami elektroninės valdžios vartais, bankiniu prisijungimu ar mobiliuoju parašu, kas leidžia automatiškai identifikuoti vartotoją, daugelis sutarčių prie kliento paskyros yra priskiriamos automatiškai, o tai vėlgi – paprastina visą procesą“, – sako „Ignitis“ specialistas.

Sistemoje tarifai atsinaujinami automatiškai, todėl nereikia sukti galvos, kaip, galbūt, pasikeitė įkainiai ir kur dabar juos sužinoti. Pildant popierines sąskaitas, reikia įrašyti tiek praėjusio, tiek mėnesio, už kurį mokate, duomenis, tad tenka skaičiuoti skirtumą, dauginti iš tarifo mokesčio. Tačiau, pildant duomenis internete, paskutinio mokėjimo rodmenys yra matomi automatiškai, tereikia įrašyti naujus, o tada sistema viską apskaičiuoja už jus.


2 mitas. Nebus galimybės „paanalizuoti“ sąskaitas: pasižiūrėti senesnių mėnesių ataskaitas, jas palyginti, matyti mokėjimo išrašus, kas įmanoma turint popierinį kvituką

Netiesa. www.ignitis.lt platformoje yra elektroninis archyvas, kur galima rasti visus atliktus atsiskaitymus – kam, kiek ir kada. „Sistemoje galima matyti visas sąskaitų istorijas, tarifus, sumas, kiek apmokėjote, galima kiekvieną sąskaitą atsidaryti, pasianalizuoti (pridedama sąskaita faktūra, kurioje viskas matoma), atsispausdinti, jei yra poreikis“, – patikina G. Molis.

3 mitas. Nebus, kas įrodo apmokėjimą, kitaip tariant – jokio popierėlio, tai patvirtinančio

Netiesa. Elektroninė sistema jokių popierėlių neišduoda, tačiau mokėjimo dokumentai yra, juos galima atsispausdinti ir panaudoti, jei yra toks poreikis.

„Tai mitas, kurį sunku paneigti, nes visgi esama žmonių, kurie mėgsta kaupti čekius, jiems tai suteikia saugumo. Tie įrodymai apie mokėjimą (tik kita forma) yra ir savitarnoje, juos galima apžiūrėti, matyti. Kita forma, kurioje galite matyti tai, kad sąskaitos apmokėtos – jūsų banko elektroniniai išrašai, kuriuose taip pat akivaizdu, kam ir kur nukeliauja pinigai“, – tvirtina „Ignitis“ skaitmeninių kanalų departamento vadovas.

4 mitas. „Ignitis“ savitarnoje mokesčių negali apmokėti būsto nuomininkai

Netiesa. Mokesčius savitarnoje gali apmokėti tiek būsto savininkai, tiek kiti asmenys – nuomininkai, giminaičiai ar pan.

Kaip sako G. Molis, „Žinant kito žmogaus kliento kodą ir kliento vardą, to užtenka, kad jo sąskaitas galėtume įsitraukti į savo paskyrą. Tai leidžia tiek deklaruoti rodmenis, tiek ir apmokėti sąskaitas. Visų kitų veiksmų, pavyzdžiui: pasižiūrėti mokėjimų istoriją, pasikeisti planą ir pan., ne sutarties savininkui atlikti negalima. Tokiu atveju apmokėjimus ir deklaracijas mato tiek būsto savininkas, tiek sąskaitas apmokantis asmuo. Taigi, tai saugu ir patogu tiek nuomotojui, tiek nuomininkui“.

Asociatyvi nuotr.

5 mitas. Naudotis savitarna brangu

Netiesa. „Nors savitarnoje už dujų ir elektros sąskaitų apmokėjimą niekada nereikia papildomai mokėti, kitų paslaugų tiekėjų, pavyzdžiui: interneto, šiukšlių išvežimo, vandens ir kt. paslaugas, sąskaitų apmokėjimas kainuodavo už kiekvieną po 15 euro centų, tačiau karantino laikotarpiu šio mokesčio irgi nereikės mokėti“, – pasakoja specialistas.

6 mitas. „Ignitis“ savitarnoje galima apmokėti tik dujų ir elektros sąskaitas

Netiesa. „Mūsų savitarnoje galima ne tik sumokėti tradicinius mokesčius už elektrą ar dujas, bet taip pat ir už vandenį, ryšio operatorių, televizijos ar interneto tiekėjų paslaugas. Negana to, sistema yra nuolat atnaujinama, kad patenkintų visus vartotojų lūkesčius. Su sistemos pagalba ir turint bet kurio, Lietuvoje veikiančio, banko internetinę sąskaitą, galima apmokėti daugiau nei 250-ies tiekėjų sąskaitas.“, – teigia G. Molis.


7 mitas. Pinigai gali „pasiklysti“ ir nepasiekti gavėjo

Netiesa. „Ignitis“ savitarna yra jau patikrintas ir ne vienerius metus veikiantis elektroninis įrankis, kad gyventojai galėtų paprasčiau, greičiau atsiskaityti už paslaugas. Įmonė užtikrina, kad pinigai pasiektų tiek juos, tiek kitus paslaugų tiekėjus.

„Kartais tiesiog prireikia kelių dienų, kad pinigai „suvaikščiotų“ tarp organizacijų. Taip būna, kai mokama už kitas, ne „Ignitis“, paslaugas. Tačiau tokių atvejų, kad pinigai dingtų, nepasiektų jų gavėjo – nėra buvę“, – dar vieną mitą paneigia specialistas.

8 mitas. Fiziškai galima sumokėti ir už senus savo tėvus, o elektroninėje sistemoje – ne

Netiesa. Kaip ir nuomininkas gali sumokėti ne už savo būstą, taip ir šeimos nariai, giminaičiai tai gali padaryti už savo artimuosius. Šiuo, karantininiu, laikotarpiu „Ignitis“ tokį sąskaitų apmokėjimą labai skatina bei kviečia savo klientus saugoti artimuosius, kurie sąskaitas apmoka parduotuvėse, ir už juos tai padaryti savitarnoje.

„Vaikai drąsiai gali prie savo savitarnos sutarties pridėti tėvų sąskaitas. Jiems tereikės įvesti to asmens vardą, pavardę, asmens kodą ir kliento numerį. Karantino laikotarpiu labai išaugo ir bendrai savitarna besinaudojančių žmonių, ir vis dažniau klientai moka už kitus asmenis“, – sako G. Molis.

9 mitas. Savitarna atima daug laiko, kol viską suvedi, deklaruoji

Netiesa. Paskaičiuokite, kiek laiko atims jūsų kelionė iki parduotuvės ar pašto, o kiek truksite įsijungti kompiuterį ar kitą įrenginį ir prisijungti prie sistemos?

„Tai klaidinga nuomonė, kurią lengviausia paneigti – pabandžius patiems prisijungti prie savitarnos. Manau, kad savitarna – pats paprasčiausias, patogiausias būdas mokėti už būsto mokesčius. Joje jau yra automatiškai užfiksuoti tam tikri duomenys: paskutinis mokėjimas, skaitliuko rodmenys („nuo“). Jums tereikės įvesti skaitliuko rodmenis, kiek suvartojote per mėnesį (t.y., „iki“). Jei keičiasi tarifai – jie automatiškai pasikeičia, vartotojui taip pat nereikia sukti galvos. O ką jau bekalbėti apie sugaištą laiką kelionei, stovėjimui eilėse, kai kažkas, galbūt, jus skubina ir burba“, – savitarnos privalumus vardija G. Molis.

10 mitas. Tai labai nauja ir mažai praktikos, o kas nauja – tas nepatikima

Netiesa. „Ignitis“ savitarnos sistema šiuo metu naudojasi beveik 600 tūkst. Lietuvos gyventojų, ji veikia daugiau nei penkerius metus. Taigi, tai tikrai nėra naujovė mūsų šalies gyventojams.

„Šiuo metu, stebėdami vartotojų pasitenkinimo rodiklį savo sistemoje, matome, kad jis yra gana aukštas, o tai reiškia, kad žmonėms toks sąskaitų apmokėjimas yra priimtinas ir patogus, jie priprato bei sėkmingai ja naudojasi“, – pastebi „Ignitis“ skaitmeninių kanalų departamento vadovas.